یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

انواع هورمون رشد

اختصاصی از یارا فایل انواع هورمون رشد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 91

 

انواع هورمون‌ها

هورمونها از نظر ترکیب شیمیایی به سه دسته تقسیم می‌شوند :

هورمونهای پپتیدی : که می‌توانند پپتید ساده باشند یا گلیکوپپتید. یک هورمون پپتیدی ساده در بدن انسان مثل انسولین و هورمون گلیکوپپتیدی مثل FSH و LH

هورمون‌های استروئیدی : که از کلسترول منشا می‌گیرند مثل هورمون‌های جنسی (استروژن ، تستسترون)

هورمونهای آمینی : که فقط از یک اسیدآمینه یکروزین تشکیل یافته‌اند که شامل هورمونهای تیروییدی و هورمونهایی می‌باشند که از قسمت مرکزی غده فوق کلیوی ترشح می‌شوند و عبارتند از دوپامین ، آدرنالین و نورآدرنالین

نحوه حمل و انتقال هورمون در خون

آن دسته از هورمونهایی که در آب محلولند در خون حل شده و آزادانه در خون می‌گردند. مثلا هورمون انسولین که آزادانه در خون حل شده و انتقال می‌یابد. ولی هورمونهایی که در آب محلول نیستند، مثل هورمونهای تیروئیدی و استروئیدی به یکی از پروتئینهای خون باند شده و به کمک آن حمل می‌گردد. در کبد ، پروتئینی ساخته می‌شود به نام SBG (پروتئین باند شونده به هورمونهای جنسی) که این پروتئین به هورمونهای جنسی چسبیده و آنها را حمل می‌کند.

این عمل باعث می‌شود که این هورمونها از طریق کلیه دفع نگردند. زیرا جنس این هورمونهای استروئیدی بوده و فسفولیپیدهای غشای سلولهای کلیه حل شده و به نفرون ریخته شده و به نفرون ریخته شده و از طریق ادرار دفع می‌گردند. ولی وقتی که یک پروتئین به این هورمونها باند شود، دیگر قادر به عبور از غشای سلولهای کلیه نبوده و دفع نمی‌گردند. همچنین در اثر باند شدن پروتئین به این هورمونها ، هورمون اثر دراز مدتی می‌تواند دربدن داشته باشد. البته چسبندگی هورمون به پروتئین کریر خود یک ترکیب ناپایدار است و در مواقع لازم هورمون از پروتئین کریر جدا می‌شود.

نحوه تاثیر هورمونها

لازمه تاثیر هورمون به سلول هدف وجود گیرنده یا رسپتور در سلول هدف است. این گیرنده‌ها در سلول هدف می‌توانند غشایی باشند یا داخل سلولی. هورمونهایی که می‌توانند از غشا عبور کنند (هورمونهای تیروییدی و استروییدی) گیرنده‌شان در داخل سلول است ولی هورمونهای پپتیدی و هورمونهایی که از قسمت مرکزی غده فوق کلیوی ترشح می‌شوند، قادر به عبور از غشای سلول نیستند. در نتیجه گیرنده آنها در غشای سلول قرار دارد.

زمینه‌های قابل بحث در ترشح هورمون

ریتم‌های تنظیمی بیولوژیک

ریتم Ultradian

مثل ریتم تنظیمی هورمون GnRH ، که تنظیم ترشح این هورمون در فواصل زمانی کوتاه (چند دقیقه تا چند ساعت) انجام می‌گیرد و در حقیقت نبضهای ترشحی وجود دارد. یعنی تنظیم به نحوی است که هورمون دقایقی ترشح می‌گردد و چند ساعت ترشح نمی‌شد و ... .

ریتم Circadian

یعنی تنظیم ترشح به صورت شبانه‌روزی است مثل هورمون رشد که نحوه تنظیم به این ترتیب است که 70% هورمون رشد موقع شب و هنگام استراحت و 30% آن موقع روز ترشح می‌گردد.

ریتم Infradian

مثل هورمونهای جنسی پرندگان که ریتم ترشحی به صورت سالانه است. در پرندگان با طولانی شدن طول روز مقدار هورمونهای جنسی بالا می‌رود و حیوان جفت‌یابی می‌کند و یا هورمون تیروکسین در انسان که میزان ترشحش در زمستان زیاد و در تابستان کم است.

عوامل موثر در تنظیم ترشح هورمون

سیستم کنترل فیدبکی (Feed back)

در این نوع تنظیم مخصوص کار هورمون بر روی ترشح هورمون اثر می‌گذارد. مثل هورمون انسولین و اثرش روی قند خون. انسولین قند خون را کم می‌کند. با کم شدن قند خون ترشح هورمون انسولین کاهش می‌یابد.

سیستم کنترلی فیدفوروارد (Feed for ward)

عاملی که روی ترشح هورمون اثر می‌کنند اثرش را به صورت یک طرفه دیکته می‌کند مثل هورمون تیروکسین و اثر سرما روی آن. با سرد شدن هوا میزان ترشح هورمون تیروکسین افزایش می‌یابد. ولی سرمای هوا و هورمون تیروکسین با هم حلقه فیزیکی تشکیل نمی‌دهند.

تنظیم گیرنده‌های هورمون

اهمیت تنظیم گیرنده‌های هورمون به همان اندازه تنظیم خود هورمون می‌باشد. مثلا نوعی بیماری دیابت وجود دارد به نام دیابت غیر وابسته به انسولین که در آن کمبود هورمون انسولین وجود ندارد بلکه کمبود گیرنده‌های انسولین مطرح است. جنس گیرنده‌ها هم از پروتئین است و گیرنده‌ها هم نیاز به تنظیم دارند. بطوری که اگر در بدن قسمتی وجود


دانلود با لینک مستقیم


انواع هورمون رشد

تهاجم فرهنگی

اختصاصی از یارا فایل تهاجم فرهنگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 48

 

 

فهرست :

 

فصل 1: تعریف تهاجم فرهنگی

قربانیان این تهاجم

خطرات تهاجم

فراگیربودن تهاجم

فصل دوم:عوامل وزمینه های تهاجم فرهنگی

- عوامل سیاسی

- عوامل فرهنگی

الف)عوامل فرهنگی 1-رسوبات فرهنگ شاهی

2-عدم آشنایی بافرهنگ ومعارف اسلامی

فصل سوم: تاریخچه تهاجم فرهنگی غرب علیه مسلمین

- روشهاوابزارهای تهاجم فرهنگی

- قلمرو تهاجم فرهنگی

- بررسی زمینه های اجتمایی تهاجم فرهنگی

- خلاء فرهنگی

- تضعیف دولت

فصل چهارم: وصیت امام به جوانان

-جوان کیست

- نقش جوانان درتد اوم انقلاب

-جوان وفسادفرهنگ غرب

- استقلال فرهنگی

- هدف وثمره استقلال فرهنگی

- عوامل مخرب استقلال فرهنگی

- راههای حفظ استقلال فرهنگ

 

مقدمه

درطول تاریخ نشاط وسرور لازمه حیاط ودلمردگی وکسالت متوقف کننده استعدادهای انسان است درفضایی که انسانهافرصت تحرک وتکاپومی یابندبه تفریح وسرگرمی می پردازند وآنانکه چنین مجالی رانمی یابندگرفتار کابوس افسردگی می شوندوچه بسا این مشکلات رابه دیگران سرایت دهند .آری زندگی برای بازی نیست اما بازی از ضرورتهای زندگی است وافراد باید میدانی برای تفریح وبازی بیابندوروحیه ی مشارکت وهمکاری وتعاون درآنها بارورشود.اگر چه تابستان فرصت شکوهمندی است تامسؤلان ومدیران بابرنامه ریزی مدون جامعه ی جوان ونوجوان رابه سمت وسوی الهی هدایت نمایند .این فرصتهای مناسب بستری است تا جامه ی جوان ماشاخصهای دین محوری وخود باوری را در خویشتن پرورش دهندلذاچنانچه این فرصت رامغتنم ندانیم خسارتهای جبران ناپذیری رادربرخواهدد اشت .هیچ چیزتوجیه وبهانه ی این قصوروکوتاهی نیست زیرا درکشورماهمه چیزداریم هم فضا وهم امکانات اگرچشم اندازی به مواهب طبیعی؛اردوگاهها؛وآثارتاریخی ،کوهها؛وآبشارها؛و جنگلهاوشهرها؛واماکن مقدس د اشته باشیم واگربادلسوزی وجدیت برای این مملکت دل بسوزانیم راه هرگونه بهانه بسته میشود.اگردرتابستان شرایطی میسور گرددکه هردانش آموزی نهالی بنشاندحدود 17میلیون درخت به فرداطراوت می بخشند.هنوزمشکل ما ،تک محوری آموزش وپرورش است باید این اندیشه ی باطل فروریزد،باید همه ی بخشهای جامعه؛مؤسسات ونهادهاحداقل درایام فراغت (تابستان)بویژه احساس مدرسه بودن داشته باشندوخودراجزء خوانواده ی بزرگ آموزش وپرورش بدانند وتربیت؛مسؤلیت همگانی تلقی گردد آنگاه حجم سنگین مشکلات تربیتی حل خواهدشددرغیراین صورت دشمنان برای فرزندان مابرنامه دارندآنهم ازنوع مهلک ومسموم کننده.آنگاه که شراری درخانه ای حادث شود؛وقتی دزدانی درشرف سرقت هستندبرخیزیدوبشتابید که خطردریک قدمی خانه ی ماست.نسل جوان که سرمایه ی هرمملکت است بیش از همه درمعرض تهاجم است؛تهاجمی که رهبرانقلاب ازآن به شبیخون فرهنگی یاد می کنندومن آن راجنگ سردوبمب بی صدا می نامم.طرفنددشمنان طوفان بیرحمی است که این گلهای بانشاط راازریشه تهدید می کند.ای کاش درشهرهای ماشورایی برای اوقات فراقت بچه هاورهایی ازگرداب تهاجم فرهنگی تشکیل گردد؛تاجوانان وکسانیکه ازبیکاری به موادمخدرروی می آورندوآنانکه اوقات خودراصرف بزهکاری وتماشای فیلمهای مبتذل ماهواره می نمایندبه جهت صحیح رهنمون گردند. انشاء الله (نویسنده )

تعریفی ازتهاجم فرهنگی: اگرتهاجم فرهنگی راتعریف نماییم بایدگفت که هرملت دارای فرهنگ وآداب وسنن مربوط به خویش است که ازسوی ملت وکشوری مورد تهدیدوهجوم قرارمی گیرد.

تهاجم فرهنگی درغفلت ماجان می گیردودرسستی وبیتفاوتی ،ریشه می دواندودرتفرقه ی ، ماجمع می شود؛امیداست که باافق واندیشه ی هوشیارانه این سرطان مزمن راکه محصول آن بی عفتی؛سرقت؛اعتیاد؛ولگردی وسلب امنیت ازمردم است روزی ریشه کن شود.

قربانیان این تهاجم : اولین گروهی که درزیر حملات این تهاجم فانی می شوندقشرجوان ونوجوان است.با توجه به اینکه فعالترین قشرجامعه درمعرض حملات وآماج آن قراردارد اما دشمن همواره می کوشد ،با تسخیرافکارواذهان آنهاایشان رابه امورمادی سرگرم نمایدوبا تزریق فرهنگ فاسدخویش آنانرانسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت نمایندوبه عنوان مهره های ضعیف النفس وسرسپرده دراختیار بگیرند.امام خمینی (ره)فرمودند: ((مجلات آن روز ومدارس ورادیوتلویزیون همه دریک مطلب شریک ومبلغ شرق


دانلود با لینک مستقیم


تهاجم فرهنگی

پاورپوینت پروتکل امنیتی IPSEC

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت پروتکل امنیتی IPSEC دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت پروتکل امنیتی IPSEC


پاورپوینت پروتکل امنیتی IPSEC

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد اسلاید:31

- انتخاب مکانیزم ایمن سازی :

•ESP or AH protection
•Ciphering algorithm
•Hash function
•Choice of authentication method

 بین دو جفتAuthentication-

- انتخاب کلید های ciphering and authentication

IPSEC VPN توپولوژیهای پیشنهادی

n
nFully meshed  VPNS
nHub and spoke VPN
n
nFully-meshed on-demand VPN with TED(Tunnel Endpoint Discovery)
 
nDynamic Multipoint VPN
 
nPartial mesh
Fully Meshed Strategy

 تونلهای ایجاد شده) any-to any اتصالات سایت ها بصورت -

 

مسیر رامابین سایت ها برقرارمیسازد.) full-mesh بصورت

 

 ها ازآدرسهای    peer مابین IPSEC - جهت ایجاد تونل های

 

 استفاده می گردد.                            استاتیکی public

 مـــزا یـا:

- طراحی و پیکرندی ساده جهت اضافه نمودن سایت های جدید

 

 

 

- مدیریت راحت                                    

 

 

 

 افزایش امنیت     WAN افزایش پایداری شبکه های -

 

 

 

 

 
 

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت پروتکل امنیتی IPSEC

خصوصیات کتاب اجتماعی

اختصاصی از یارا فایل خصوصیات کتاب اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 80

 

ویژگی جلد کتاب :

عکس کوه آمده نشانه بخش جغرافی کتاب و بزرگترین قله یعنی دماوند آمده ولی عکس پشت صفحه که ادامه تصویر جلویی است با کیفیت چاپ نشده و اگر می شد از یک تصویر تاریخی استفاده می شد به نظر بهتر می آمد ، که تمام مطالب چه جغرافیایی ، چه تاریخی و چه اجتماعی را شامل می شد .

از نظر اجتماعی همان تصویر خانه ما و تصویر جاده به عنوان وسیله ارتباطی است و از نظر جغرافیایی تصویر کوه ، سبزه و خود جاده نیز جنبه جغرافیایی جلد است . ولی متأسفانه از جنبه تاریخی در تصویر نیامده البته چنین به نظر می رسد که تصویر دو تصویر زمین مسطح و کوه نشانه گذر تاریخ و زمان است که در بوجود آمدن این گونه خانه ها ، سبزه زارها وکوهها گسسته است . چرا که اینها قبل از یک تاریخی نبوده اند و بعد از گذر زمان های بسیار این چنین شده اند .

می توان عکس روی جلد همه محتوا را به گونه ای گفت که همه جنبه ها را زیر نظر داشته عکس جاده را نشان می دهد یعنی سفر یعنی رانندگی ، یعنی مسیر رفت و آمد ماشین ها ، یعنی رفتن از جایی به جایی جاده یعنی زمینه رفتن ، یعنی زمانی باید از جاده گذشت می شود تعبیر این را کرد که جاده می تواند یادآوری خاطرات زمان شاه ملعون که از مسیری آمد و از مسیری دیگر رفت ، می شود به عمق حوادث که انسان ها مجبورند برای انجام کارهایشان چه کاری و چه خانوادگی باید از جاده بگذرند ، همه باید به گونه ای از جاده عمرمان گذر کنیم ، جاده یعنی همه در جاده باید زندگی کنیم و هر کس در حاشیه باشد عقب می ماند ، کوه را نشان داده ، نشانه صلابت و بزرگی ایران نشانه سربلندی ، نشانه اقتدار. کوه هم با همه عظمت روزی زمینی مسطح بود ، کوه اگرچه عظیم است اما دست یافتنی است ، می شود تعبیر آرزوهایمان هر چه بزرگتر بشد رسیدن به آنها نیز مشکلات بزرگتری می طلبد ، کوه آخرین مرز صعود ، قله کوه اوج امید و آرزو می توان کوه را اگرچه نشانه بزرگی زمین است آنرا نشانه رسیدن به هدف نام نهاد .

عکس از سبزه زارها را آورده یعنی سبزی و سرسبزی ، یعنی شکوفه وگل و یاسمین ، یعنی طراوت وپاکی ، یعنی سرود زندگی را سردادن . درختان سر به فلک کشیده سبزه زارها بر چمن نشان هوای پاک و زندگی سالم است .

تصویر خانه ها یعنی زندگی یعنی در عین در حاشیه بودن جاده اما زنده بودن و زندگی کردن یعنی امید داشتن ، یعنی یک چهار دیواری هر چند کوچک به نام خانه به عنوان آرامش و جایی برای زمین در هوای پاک .

علایم رانندگی کنار جاده یعنی مراقب بودن ، احساس خطر کردن ، یعنی سرعت را کنترل کردن ، باعث ایمنی بیشتر رانندگان می شود .

رنگ متنوع در عکس یعنی رنگارنگی یعنی اختلاف یعنی زیبایی یعنی اوج سلیقه ابتکار خدا در خلقت جهان از همه رنگ ها و شکل برگزیده تا باعث نشود دوگانگی ایجاد شود ، همه رنگ ها و همه مذهب ها همه و همه نعمت خدا هستند وهمگی در ایجاد زندگی مفید هستند و لازم .

ویژگی های فیزیکی کتاب

1- قطع کتاب : وزیری می باشد .چرا که حجم آن زیاد نیست ونمی توان بر روی رحل نهاد .

2- جلد کتاب : بیانگر متن می باشد چرا که از کوه – سبزه – خانه – جاده – سفر در تصویر آورده شده برانگیزاننده شده است چرا که اتوبوسی که در جاده آمد حکایت از سفر دارد و اینکه خود درس در مورد داستانی است که در آن سفری صورت می گیرد به همین جهت بچه ها ناخودآگاه با جلد کتاب ارتباط برقراری کنند .

- اما اگر می شد به گونه ای از تصاویر تاریخی آمده در کتاب نیز روی جلد استفاده می شد بهتری بود .

3- کاغذکتاب : کاهی است و اینکه تنها عیبی که دارد زود پاره می شود ولی به دلیل کاهی بودن حسن آن این است که نور را منعکس نمی کند و برای خواندن چشم ها را اذیت نمی کند .

4- تصاویر کتاب : رنگی هستند و آنهایی که طبیعی گرفته شده اند و نقاشی نیستند از وضوح و روشنی بیشتری برخوردارند . زاویه دید بعضی از تصاویر کتاب مناسب نیست و مفهوم را نمی رساند .

5- خط کتاب : خط کتاب متناسب با سن دانش آموزان است و. چون درس جنبه داستانی دارد همه به یک خط نوشته شده است .

6- صحافی کتاب : صحافی کتاب برای مدت یکسال فقط دوام دارد .

7- مشخص کردن مفاهیم کلیدی کتاب : چون درس جنبه داستان دارد درشت نوشتن بعضی کلمات می توانست دانش آموزان را به آن کلمات متوجه ساخت .

8- حجم کتاب : این کتار از لحاظ زمان متناسب با حجم کتاب است و مطالب آن متناسب با سن دانش آموزان است . البته چون جنبه داستان دارد معلم باید خود به گونه ای داستان را تعریف کند که بچه ها از قبل پیش بینی نکنند که درس چگونه است و یک نوع انگیزه را باید در بچه ها ایجاد کرد .

ویژگی های محتوایی کتاب

1- محتوای کتاب تأمین کننده اهداف کتاب می باشد ؟ یاخیر ؟

بله – چرا که کتاب هدف تدریس و تعلیم بچه ها از 3 نظر اجتماعی – جغرافی و تاریخی است که توانسته در درس ها به طور مثال از خانواده بگوید که هدف آشنایی بچه ها با خانواده و انواع آن و نوع زندگی در خانواده است . یا از عبور از اصفهان که از نظر جغرافیایی آشنایی با شهر اصفهان و از نظر تاریخی نیز آشنا با بافت قدیمی شهر است و غیره .

2- آیا محتوا علمی است ؟


دانلود با لینک مستقیم


خصوصیات کتاب اجتماعی

پاورپوینت در مورد بررسی خوابیدن

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت در مورد بررسی خوابیدن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت در مورد بررسی خوابیدن


پاورپوینت در مورد بررسی خوابیدن

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 9صفحه

 

•افراد حدود هشت ساعت ازشبانه روزرا درحالت خوابیده  به سر می برند و این  زمان  در مورد کودکان بیشتراست اگر فرد  وضعیت  صحیحی    در هنگام  خواب  نداشته  باشد ، فشار زیادی  بر مفاصل و عضلات او وارد  خواهد  شد و ممکن است زمینه ساز تغییر شکل نیز بشود.
•این   نحوه    خوابیدن     سبب  افزایش قوس کمری   و  اختلال  در   تنفس می شود که می تواند از عوامل  ایجاد   درد  گردن ،     بی حسی   دست  ،  سر درد  و سرگیجه باشد.
•در این  حالت  فرد  مجبور است صورت  خود  را به  یک  سمت

    بچرخاند . بنابراین  عضلات یک سمت  گردن   در  حالت  کشیده

    و سمت دیگر در حالت کوتاه شده قرار می گیرند.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت در مورد بررسی خوابیدن