مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 8
چکیده توسعه سریع تکنولوژی و اینترنت مسیر شرکت ها را به سمت حفظ وفاداری الکترونیکی مشتری معطوف می کند. وفاداری مشتری -
سطحی از علاقه زیاد به شرکت ها است و تأثیر مستقیمی بر درآمد و سودآوری یک شرکت دارد . با توجه به اینکه روز به روز بر تعداد کاربران
اینترنت و پیچیدگی فضاهای کسب و کار الکترونیکی افزوده میشود، مشتریان در مقابل تصمیمگیری برای انتخاب یک فراهمکنندهی خدمات
الکترونیک قرارخواهند گرفت، جذب مشتریان و اتخاذ راهکارهایی که بتواند به وفادار ماندن مشتری بینجامد کلید حفظ و بقای هر سازمانی
خواهد بود. در سالهای اخیر، تحقیقات بسیاری در زمینه وفاداری مشتری صورت گرفته است.اما بحث وفاداری الکترونیکی و چارچوبی از عوامل
دستیابی به وفاداری الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از ایراداتی که به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی وارد است، بحث
ماندن و وفادار بودن یک مشتری در کسبوکار الکترونیکی است و در واقع عمدهترین تفاوت میان وفاداری مشتریان در محیطهای آنلاین و
آفلاین، شمای اینترنتی کسب وکارهای الکترونیکی می باشد .
کلید واژه وفاداری الکترونیکی، مشتریان، عوامل فردی، عوامل سازمانی.
بررسی عوامل مؤثر بر فرایند شکل گیری وفاداری الکترونیکی مشتریان