یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

اختصاصی از یارا فایل مقاله مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت :WORD                                                     تعداد صفحه :91

 

عنوان                                                                                  صفحه


          

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه.............................................. 2   

بیان مسئله......................................... 4

ضرورت و اهمیت تحقیق................................ 6   

اهداف تحقیق........................................ 8

فرضیات تحقیق....................................... 8

محدودیت­های تحقیق................................... 9

واژه­ها و اصطلاحات................................... 9

فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مقدمه.............................................. 12

تعریف توجّه......................................... 12

تاریخچۀ توجّه....................................... 13

نظریه­های توجّه...................................... 14

کانون توجّه......................................... 19

شیوه­های توجّه....................................... 19

ویژگی­های توجّه...................................... 20

 

 

 

عنوان                                                                                                  صفحه   


   

هوشیاری و توجّه..................................... 21

توجّه­ انتخابی....................................... 22

توجّه و سطح مهارت................................... 22

رابطه توجّه و سطح مهارت............................. 22

رابطۀ توجه و اجرا.................................. 23

دستورالعمل­های آموزشی و توجّه........................ 24

تصویرسازی ذهنی چیست................................ 25

چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی........................ 26

انواع تصویرسازی ذهنی............................... 26

موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن.......... 29

نظریه­های تصویرسازی ذهنی............................ 31

شیوه­های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی.......... 38

کاربردهای تصویرسازی ذهنی........................... 39

افزایش مهارت­های روان­شناختی......................... 39

تحقیقات مربوط به توجّه.............................. 41

تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی.................... 53

 

عنوان                                                                                                            صفحه


    

تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه.............. 62

نتیجه­گیری.......................................... 64

 

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه.............................................. 67

روش تحقیق.......................................... 67

جامعه و نمونۀ آماری................................ 67

متغیّرهای تحقیق..................................... 67

ابزار اندازه­گیری و روش جمع­آوری اطلاعات.............. 68  

روش اجرای تحقیق.................................... 72

روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات.............. 75

 

عنوان                                                                                                       صفحه 


 

تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته­های تحقیق فصل چهارم:

مقدمه.............................................. 77

توصیف داده­ها....................................... 78

آزمون فرضیۀهای آماری............................... 80

فرضیۀ اول.......................................... 80

فرضیۀ دوم.......................................... 81

فرضیۀ سوم.......................................... 82

فرضیۀ چهارم........................................ 83

فرضیۀ پنجم......................................... 84

فرضیۀ ششم.......................................... 85

فصل پنچم: بحث ونتیجه­گیری

مقدمه.............................................. 87

نتایج تحقیق........................................ 87

بحث ونتیجه­گیری داده­های تحقیق....................... 88

پیشنهادات پژوهشی................................... 91

پیشنهادات آموزشی................................... 91

 

 

فهرست جداول                                                                                                   صفحه


جدول 1-3 : نوع فعالیت­های گروه­های سه­گانه پژوهش...... 73

جدول 2-3 : طرح کلّی روش اجرای تحقیق................. 74

جدول 1-4 : اطلاعات توصیفی گروهها در تکلیف ردیابی.... 78

جدول 2-4 : اختلاف نمرۀ پیش­آزمون و پس­آزمون گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ

فراگیری............................................ 80

جدول 3-4 : اختلاف نمرۀ پیش­آزمون و پس­آزمون گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ

فراگیری............................................ 81

جدول 4-4 : نمرۀ تفاضل پیش­آزمون از پس­آزمون گروه­های سه­گانه 82

جدول 5-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در

مرحلۀ یادداری...................................... 83

جدول 6-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون و آزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در

مرحلۀ یادداری...................................... 84

جدول 7-4 : نمرۀ تفاضل پس­آزمون از آزمون یادداری گروه­های سه­گانه 85

هرست نمودارها                                                                                     صفحه


 

نمودار 1-4 : نمودار میانگین سن آزمودنی­ها در گروه­های سه­گانه   79

نمودار2-4 : نمودار میانگین نمرۀMIQ _R  آزمودنی­ها در گروه­های سه­گانه 79

نمودار3-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه درونی در مرحلۀ

فراگیری............................................ 80

نمودار 4-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه درونی در مرحلۀ

یادداری............................................ 81

نمودار 5-4 : اختلاف نمرۀ پیش آزمون و پس آزمون گروه تصویرسازی توجه بیرونی در مرحلۀ

فراگیری............................................ 82

نمودار 6-4 : اختلاف نمرۀ پس­آزمون وآزمون یادداری گروه تصویرسازی توجّه بیرونی در مرحلۀ

یادداری............................................ 83

نمودار 7-4 : رونـد پـیشرفت گـروه‌ها در طی مراحل پیش­آزمون و پس­آزمون در تکلیف ردیابی....................................... 84

نمودار8-4: رونـد پـیشرفت گـروه‌ها در طی مراحل پس­آزمون و ­آزمون یادداری در تکلیف ردیابی.................................... 85

 

فهرست شکل­ها                                                                                               صفحه


   

 شکل 1-2 : استفاده از توجّه در مراحل مختلف پردازش بر اساس تئوری­های مختلف تک­کانالی..................................... 16

شکل 2-2 : مقدار بالقوۀ منابع پردازش و ساختار آن­ها از منابع پردازشی در توجّه ویکنز و

همکاران 1984....................................... 18

شکل 1-3 : صفحۀ نمایش نرم­افزار با امکانات مربوط..... 69

شکل 2-3 : وارد کردن مشخصات فردی آزمودنی­ها.......... 69

شکل 3-3 : مشخصات کامل آزمون ایجاد شده.............. 70

شکل 4-3 : ایجاد مراحل مختلف (فراگیری، یادداری) .... 70

شکل 5-3 : اجرای آزمون و نتیجۀ پایانی آن............ 71

شکل 6-3 : انتقال و ذخیرۀ اطلاعات به­دست آمده در نرم­افزا.   71

شکل 7-3 : تصویر دستگاه تعقیب­سنج.................... 72

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.