یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله ای کامل در مورد عطر

اختصاصی از یارا فایل مقاله ای کامل در مورد عطر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ای کامل در مورد عطر


مقاله ای کامل در مورد عطر

این مقاله 15 صفحه ای در قالب word بوده و قابل ویرایش بوده و تمامی صفحات آن دارای حاشیه و هم چنین پس زمینه و آماده پرینت نیز میباشد و به شرح تمام مطالب مرتبط با عطر به صورت کامل پرداخته است.

قسمت هایی از مقاله :

مقدمه:

عطر ماده‌ای خوشبو است که برای خوشبوسازی بدن و یا محیط از آن استفاده می‌شود. عطر از مواد طبیعی و یا از ترکیب اسانس‌ها، تثبیت کننده‌ها و حلال‌ها و ترکیبات معطر تشکیل می‌شود. مواد اولیه معطر سازنده عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی و یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.

از طریق متن‌ها و حفاری‌های باستان‌شناسی معلوم شده‌است که عطرها در بعضی از تمدن‌های اولیه انسانی وجود داشته‌اند. عطرسازی مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی که تولید مصنوعی مواد معطری همچون وانیلین و کومارین بطور تجاری ممکن شد، شروع گردیده‌است

تاریخچه:

 انبیق - قرن سیزدهم هجری شمسی - ساخته شده در تبریز.

هنر عطر سازی در زمان باستان از میان رودان و مصر شروع شده و درایران و روم باستان توسعه پیداکرد. اولین شیمی‌دان ثبت شده در دنیا زنی بنام تاپوتی می‌باشد، یک عطر ساز که طبق لوحه‌های خط میخی در هزاره دوم قبل از میلاد در میان رودان می‌زیسته‌است. او گل‌ها، روغنها و اگیر ترکی را با دیگر مواد معطر چندین بار متوالی تقطیر و صاف می‌کرده تا عطر مورد نظر را تولید نماید.

و ادامه مقاله


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ای کامل در مورد عطر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.