یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی


دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

 

 

 

 

 

 دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی با روش های خلاقانه

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 21 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

(ویژه دبیر زیست شناسی )

مقدمه و ارزیابی از وضع موجود

 درس زیست شناسی یک درس پایه و اساسی دبیرستان به خصوص در رشته ی تجربی است که زیر بنای رشته های دانشگاهی ( و به دنبال آن مشاغلی ) همچون کشاورزی و زیرگروه های آن ، پزشکی و           زیرگروه های آن مانند مامایی ، پرستاری ، تغذیه ، علوم آزمایشگاهی ، ژنتیک و . . . است .

دانش آموزان پایه ی اول  در ابتدای ورود به دبیرستان با این درس که تعداد بسیار زیادی اصطلاح نا آشنا ، تخصصی و غیر فارسی را در متن خود جای داده است ، مواجه می شوند. این امر برای کسانی که         رشته ی تجربی را انتخاب می کنند به شکل گسترده تری ادامه می یابد و آنان را برای به خاطر سپردن و        صحیح نویسی در امتحان با مشکل روبرو می کند .

در آزمون ها همان قدر که مفاهیم در نظر گرفته می شود ، محفوظات هم مورد سوال است و پاسخ صحیح ندادن به آنها می تواند موجب اضطراب دانش آموز و ضعف پاسخگویی به تمام سوالات آزمون شود .

اشتباه نوشتن کلمات تخصصی در برگه امتحانی دانش آموز، موجب کاهش نمره ی او خواهد شد و چون :    « مدرسه ها و به تعبیر درست تر ، نظام آموزشی ما در حال حاضر یادگیری را با نمره تفسیر می کند ، همان گونه که پایان آموزش به مدرک گرایی ختم می شود نمره اهمیت فوق العاده ای در نظام آموزشی بیشتر کشور ها دارد و توصیه ها ی ساده به معلمان ، دانش آموزان و والدین برای نادیده گرفتن آن راه به جایی نخواهد برد » . حاصل کاهش نمره ی دانش آموز هم برای خود او تنش زاست و هم باعث کاهش بازده عملکرد دبیر مربوطه از نظر سیستم آموزشی می گردد .

از طرف دیگر « نوشته های پر از غلط املایی ، اثر خاص را در ذهن مخاطب بر جا می گذارد این که املا تا چه اندازه می تواند در پیشبرد اهداف درسی و غایت های پرورشی ما را یاری برساند نکته ای است که      می توان آن را با " مهارت روان خوانی " یا فارسی مقایسه کرد »  .

به خاطر سپردن اصطلاحات مشکل زیست شناسی هر چند از نظر " بلوم "   در پائین ترین طبقه ی سطح یادگیری یعنی دانش قرار می گیرد ، اما از آنجا که فهم متون زیست شناسی و انتقال صحیح و دقیق مطالب نیاز به حفظ همان اصطلاحات دارد این مطلب به ظاهر کم اهمیت ، اهمیت می یابد .

از آنجایی که این مشکل در بیشتر مدرسه ها فراگیر است ، با دو نفر از همکاران در دو مدرسه دیگر تصمیم گرفتیم به طور گروهی در سه مدرسه ی جداگانه در نواحی مختلف برای دانش آموزان دوم و سوم تجربی با توانایی های متفاوت  پژوهش خود را اجرا کنیم .

هم چنین این پژوهش را که نوعی ارزشیابی بود ، به صورت گروهی طرح کردیم زیرا « مجموعه ای از ارزشیابی ها که به دست گروهی از افراد انجام گیرد ، به مراتب از آن نوع ارزشیابی که به دست یک نفر انجام شود کم اشتباه تر است »  .

اهداف گزارش : هدف اختصاصی :

افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

اهداف جزئی :

1 - یافتن علل سختی حفظ اصطلاحات زیست شناسی در دانش آموزان

2- با چه روش هایی می توان حفظ اصطلاحات زیست شناسی را در دانش آموزان افزایش داد

3- ارائه راهکار به سایر همکاران زیست شناسی در سراسر کشور برای افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

مقایسه با شاخص :

در مقایسه با شاخص باید دانش اموزا اصطلاحات زیست شناسی را براحتی در ذهن خود نگاه دارند .

 

فهرست مطالب

مقدمه و ارزیابی از وضع موجود. 3

اهداف گزارش : 4

هدف اختصاصی : 4

اهداف جزئی : 4

مقایسه با شاخص : 4

جمع آوری اطلاعات... 4

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها : (یافتن علل وموانع ) 6

راه کار های رایج : 10

راه حل جدید : 12

*  مراحل طراحی جدول ها : 13

ارزیابی بعد از اجرای راه حل.. 15

اعتبار بخشی و ارزیابی : ( نقاط ضعف و قوت ) 17

تجدید نظر و پیشنهاد ها : 20

منابع : 21

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش تخصصی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.