تعداد صفحات:32
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
لینک دانلود پایین صفحه
فهرست مندرجات
1- چکیده 2
2- اختصارات 3
3- مقدمه 4
4- بـخـش اول
1-1- تجارت 5
2-1- تکنولوژی 5
3-1 -تکنولوژی shopping card 7
5- بـخـش دوم
1-2- Business to business چیست ؟ 9
2-2- مدل های اصلی b2b 9
3-2 - Business to consumer چیست ؟ 10
4-2- خصوصیات عمومی b2c 10
5-2- مقایسه وهم سنجی b2b ,b2c 10
6-2- کاهش هزینه های تراکنش با b2b 12
6- بـخـش سـوم 14
b2b system model
قـسـمت اول
1-1-3 - supply side b2b model 14
2-1-3- خصوصیات اصلی 15
3-1-3- نقاط ضعف یک مدل supply chain 16
قـسـمت دوم
1-2-3- bye side b2b model 16
2-2-3-خصوصیات عمده 17
3-2-3- نقاط ضعف یک مدل bye 18
قسـمـت سـوم
1-3-3- مبادلات b2b 18
2-3-3-خصوصیات اصلی 19
چکـیده :
در سـا ده ترین کلا م ، واژه تجـارت الکتـرونیکی (e - business ) را می توان به این صورت تعریف کرد ( حضـور یک شرکـت تجـاری بر روی اینـترنت ) . تجارت الکتـرنیکی به راحتی قادر به انـجام اعما لی چون فـروش ، داد وسـتد کـا لا و حـتی مبادله پایاپای کالا درسرتاسر وب است . ترکیبی از خط مشـی ، عملکرد ، تکنو لوژی مورد ا ستفاده و ایدئو لوژی یـک شرکـت ، مدل تجـارت الکترونیـکی آن شـرکت را تـشکیـل می دهد .
نوع تکنـولوژی به کار رفته ، شرکتهای مختـلفی را که از یـک مدل واحـد بهره می برند از یکدیگر متمایز سازد .
امروزه خرید on line از امور روزمره دنیا به شمار می رود که در عین حال از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار اسـت طبـق آمـار موجود در پایان سال 99 حدود 55 میلـیون نفـر یعـنی 60% از کاربران اینترنت بصورت online خرید کرده اند . مدلهای e-business با ادغـام اعمـالی چون پـردازش تراکنـش ها ، مسائل امنیتی ، امور مربوط به پرداختهای online ذخیره سازی اطلاعات،فروشـندگان اینـترنتی را قـادر به فروش کالا وخـدماتشـان برروی وب کـرده است که می توان این اعمال را پایه واساس تبادلات مستقیم تجاری بروی اینترنت دانست .
تحقیق درباره بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تامین