![مقاله بازاریابی چیست](../prod-images/940087.jpg)
لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:40
تعریف بازاریابی چیست؟
پیتر دراکی (1973) براساس هدف بازاریابی.
هدف بازاریابی فروش فراوان است، هدف این است که شهرتی را شناخته، نیازهای او را درک نموده و به طریقی که کالا و خدمات با نیازهای او منطق باشد کالای خود را به فروش رسانیم.
فیلیپ کاتلر می گوید: بازاریابی فعالیتی است انسانی در جهت ارضاء نیازها و خواسته های به شهرتی از طریق فرآیند مبادله می شود.
جدیدترین تعریف بازاریابی (2004):
انجمن بازاریابی آمریکا
American marketing Assaciation
Marketing is an organizational function and a set of process for creationg , communi catirg, and delivering value to customers and for managing custumer relation
سهام داران و گروههای ذینفع
In ways that benefit the organization and it's stakeholders.
بازاریابی یک وظیفه سازمانی و طراحی فرآیندهایی برای خلق ایده ها و برقراری ارتباطات و انتقال ارزش هایی ایجاد شده به مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتری به نحوی سودمند برای سازمان و سهام داران آن می باشد.
منشا بازاریابی: نیازها خواسته ها تقاضا کالامبادله (معامله) بازار مدیریت بازار و بازاریابی.
1 ) نیازها (needs):
Needs is an in nate feeling of deprivation in Q person
نیاز عبارتست از احساس غریزی مبنی بر محدودیت و فقدان در انسان
نیاز انسان به دو دسته تقسیم می شود:
1 ) نیازهای زیستی (بقاء- ادامه حیات).
2 ) نیازهای اجتماعی، خود شکوفایی.
مقاله بازاریابی چیست