مقالات علمی پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمت Pdf صفحات 20
چکیده:
صاحبنظران مدیریت، کسب رضایت مراجعان و مشتری را از مهمترین وظایف و اولویت های مدیریت هتلداری بر شمرده و
لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب رضایت مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.
هدف این پژوهش بررسی و شناسایی موانع ارتباط با مشتری در هتل های استان کرمانشاه می باشد لذا این تحقیق از نظر
هدف کاربردی است و از نظر روش جمع آوری داده ها برای آزمون فرضیه ها، تحقیق توصیفی می باشد جامعه آماری این
پژوهش کلیه افرادی که از هتل های موجود در استان کرمانشاه از آن استفاده می کنند می باشد. .از آنجا که گروههای استفاده
کننده از هتل های استان کرمانشاه دارای تعداد نسبتاً بالایی بودند و امکان دسترسی و ارسال پرسشنامه برای همه آنها نبود
ناچار نمونه لازم از بین این جامعه از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. نمونه گیری تصادفی طبقه ای در
بین طرح های تصادفی کارآمد ترین است .چون حجم جامعه آماری در این تحقیق نامحدود است. تعداد نمونه آماری بدست
آمده 384 بدست آمد.روش جمع آوری داده های تحقیق به منظور آزمون فرضیات، آمارگیری نمونه ای است و ابزار مورد
استفاده برای گردآوری داده ها پرسشنامه، کتابخانه، اسناد و مدارک و مصاحبه با برخی کارشناسان و صاحب نظران بوده است
که هرکدام از این ابزار برای قسمتی از کار و جمع آوری داده های خاصی به کار رفته اند.به منظور آزمون فرضیات تحقیق از
روش های موجود در آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است.این پژوهش دارای چهار فرضیه بود که همگی مورد تائید
قرار گرفتند. لذا می توان نتیجه گرفت که به طور کلی، مدیریت ارتباط مشتری رویکردی است که مشتریان را به عنوان هسته
اصلی کسب و کار معرفی می کند و موفقیت شرکت را به مدیریت موثر روابط با آن ها وابسته می داند.
واژگان کلیدی:هتل، مدیریت ارتباط با مشتری،کرمانشاه،مشتریان،رضایت
بررسی موانع مدیریت ارتباط با مشتری در هتلهای استان کرمانشاه