یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت نظریه بیداری اسلامی- 35 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت نظریه بیداری اسلامی- 35 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نظریه بیداری اسلامی- 35 اسلاید


دانلود پاورپوینت نظریه بیداری اسلامی- 35 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از نظریات مطرح در تحلیل این تحولات منطقه، نظریه «بیداری اسلامی» است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک اسلام شناس و مجتهد شیعه و نیز رهبر نظام جمهوری اسلامی که به مسائل دنیای اسلام کاملاً مسلط هستند مطرح کرده اند. این نظریه نه یک نظریه ی شعاری و سیاسی، که نظریه ای چندبعدی، دقیق، علمی و مبتنی بر واقعیات است.

«نظریه بیداری اسلامی» به مرور در میان نظریه های رایج در محیط بین الملل جای خود را باز کرد و امروز فراوانند کسانی که در کشورهای مختلف از جمله در میان غربیان هم از این واژه    Islamic Awaking استفاده می نمایند کما اینکه در کشورهای عربی عنوان معادل «الصحوه الاسلامیه» جا افتاده است و از آن طرف کم نیستند کسانی که واژه هایی نظیر «بهار عربی» و معادل های آن را نارسا و انقلاب های عربی را بسیار بزرگتر از آن دانسته اند که با واژه مبهم بهار عربی و... شناسانده شوند.

}بیداری اسلامی نام مرحله‌ای است که در آن مسلمانان پس از قرن‌ها سرخوردگی، خواستار حاکمیت اسلام در جوامع خود شدند.
}خودباوری و نفی راه حلهای سیاسی و اجتماعی وارداتی از شرق و غرب و بازگشت به قیمومت سیاسی اسلام، مشخصة این دوره به‌شمار می‌رود.
}پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، روح تازه‌ای به کالبد بیداری دمید والگوی حرکتهای آزادی بخش تمامی ستمدیدگان شد.
}

اولین جرقه بیداری اسلامی، این «واقعیت خارجی مشهود» که مهره های خطرناکی از جبهه دشمن را ساقط کرده و از صحنه بیرون رانده است در روز 26 آذر 1389 در تونس زده شد.

تحلیلگران منطقه ای آن را ماجرایی مبهم و با اثرگذاری محدود می دانستند و حتی بعضی از شخصیت ها و تحلیلگران این انقلاب ها را توطئه آمریکا برای بازسازی سلطه خود در منطقه ارزیابی کرده و به محکم تر کردن روابط دیپلماتیک با رژیم های رو به فروپاشی توصیه می کردند اما مرور تحولات در این و دستاوردهای اولیه این قیام ها کفایت می کند تا این «واقعیت خارجی مشهود» را جلوه های بیداری اسلامی ببینیم.

 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نظریه بیداری اسلامی- 35 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.