نوع فایل: power point
قابل ویرایش 31 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
ادعای پولی نسبت به واحد های تجاری و افراد می باشد و معمولاً به دنبال فروش کالا یا خدمات یا قرض دادن پول به وجود می آید.
دو گروه عمده مطالبات : 1- حسابهای دریافتنی 2 – اسناد دریافتنی
حسابهای دریافتنی یک واحد تجاری بیانگر مبالغی هستند که مشتریان به واحد تجاری بدهکارند .حساب های دریافتنی که گاهی اوقات آن را مطالبات تجاری نیز مینامند، یک دارائی جاری می باشند.
اسناد دریافتنی :نسبت به حسابهای دریافتنی رسمیت بیشتری دارند.بدهکار طی سندی، کتباً تعهد می کند که بدهی خود را در تاریخ معینی- که به آن تاریخ سررسید گویند- پرداخت نماید.
فهرست مطالب و اسلایدها:
تعریف مطالبات
عو امل مؤثر بر میزان حسابهای دریافتنی
سه عامل اصلی تعیین کننده سطح حسابهای دریافتنی عبارتند از
خط مشی مدیریت حساب بدهکاران
نحوه ثبت و نگهداری مطالبات مشکوک الوصول
برآورد مطالبات مشکوک الوصول
مراحل انجام عملیات تنزیل
واخواست یا نکول اسناد دریافتنی
متوسط دوره وصول مطالبات
موجودی کالا
بهای تمام شده موجودی کالا
روش های محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته
تصفیه (LIFO)
اصول حسابداری و موجودی کالا
پاورپوینت مدیریت حساب های دریافتنی و موجودی های جنسی. ppt