تعداد اسلاید: 11 اسلاید
فرمت فایل :power point
آثار استراتژیک چرخه حیات محصول
مدل چرخه حیات محصول، چارچوبی است که وقوع فرصت ها و تهدیدها در بازار و صنعت را نشان می دهد و به این وسیله شرکت ها بهتر می توانند تغییر در هدف بازار استراتژیک محصول، تغییر در استراتژی آن، و تغییر در برنامه بازار یابی شرکت را پیش بینی کنند.
با هماهنگ کردن هدف جایگاه بازار هر قلم محصول با سطح سرمایه گذاری لازم، و سودها و جریان های نقدینگی ایجاد شده در چرخه حیات محصول، روابط موجود قابلیت درک بهتری خواهند داشت.
•مراحل تولید و رشد
•از آنجاکه معرفی یک محصول جدید مستلزم سرمایه گذاری های کلان می باشد، بسیاری از شرکت ها در کوتاه مدت ضرر و زیان نسبتا زیادی را تحمل می کنند. با حرکت این محصول به طرف مرحله رشد، فروش آن به سرعت افزایش یافته و سرمایه گذاری قابل توجهی را طلب می نماید. از آن جا که برای تضمین جریان عرضه، بایستی تسهیلات مورد نیاز پیشاپیش ساخته و ایجاد شود، سود آوری کاهش می یابد. طی این دوره، شرکتی که از بیشترین سهم بازار برخوردار است، باید کم ترین هزینه هر واحد را داشته باشد. اگر این شرکت بخواهد قیمت واقعی خود را متناسب با کاهش در هزینه هایش پایین بیاورد، باید تلاش کند تا انگیزه های سرمایه گذاری تازه واردان و رقبای دارای سهم کمتر از بازار را کاهش بدهد.
•طی مرحله رشد، سهم شرکت نوآور به شکلی قابل توجه کاهش می یابد. اما با وجود این کاهش، آن شرکت باید سرمایه گذاری های کلانی انجام دهد، چرا که با وجود کاهش سهم بازارش، میزان فروش محصولاتش در حال افزایش است. در این مرحله تازه واردها و رقبای دارای سهم بازار اندک جایگاه ضعیفی دارند و به شدت ضرر می کنند. آنها هم مجبورند برای عقب نماندن از رشد بازار و بدست آوردن سهم بازار، سرمایه گذاری کنند.
•
دانلود فایل پاورپوینت درباره مراحل موجود در چرخه حیات محصول در بازار شناسی