دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: ppt _ pptx
( قابلیت ویرایش )
قسمتی از اسلاید پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 309 صفحه
مدیریت چرخه حیات دانش بسم الله الرحمن الرحیم Managing the knowledge life cycle Knowledge-Management tools are not universally applicable; different tools are required at different stages an idea’s life.
ابزارهای مدیریت دانش جهان شمول نیستند در مراحل گوناگون حیات هر اندیشه ابزارهای متفاوتی برای مدیریت آن ضرورت دارد.
مدیریت اثربخش در هر سازمان یک الزام راهبردی است.
مدیران عالی سازمانها با چالش چگونگی ایجاد این توان روبهرو هستند.
مدل چرخه حیات دانش، به عنوان ابزاری سودمند برای اندیشیدن دربارۀ محصول و فناوری به کار گرفته میشود دانش به محض انتشار از طریق تودهای از مردم، تغییر شکل مییابد.
دو پژوهشگر ضمن مطالعه پنج ساله خود دربارۀ اقدامهای شرکتهای بزرگ در زمینه مدیریت دانش مدل چرخه حیات دانش را در محیطهای تجاری طراحی کردهاند.
دانش جدید چیزی نسبتاً تیره و تار ( اغلب در مغز یک فرد ) است.
به محض آنکه مورد آزمون قرار گیرد، شکل مییابد.
و از طریق به کارگیری در چند محیط بالغ میشود. برای مخاطبان روبه رشد انتشار مییابد.
و سرانجام به صورت گسترده شناخته میشود.
و به صورت تخصص و مهارت متداول، رایج میگردد. اکنون مفهوم چرخهی حیات دانش به تفصیل بررسی میشود.
آنگاه راهبردهای مناسب برای مدیریت اندیشه در هر مرحله از چرخهی حیات دانش تشریح میگردد.
استلزامهای مدل برای راهبردهای دانش هر سازمان نیز به طور کامل در ادامه توضیح داده میشود.
آن دسته از مدیران عالی که پویاییهای چرخهی حیات دانش را در صنعت خود میشناسند، بهتر میتوانند معین کنند که سازمانشان به چه نوع دانشی نیاز دارد، و آنان چگونه میتوانند ابزارها و فنون مدیریت دانش را به طور اثر بخش انتخاب کنند، و توسعه و بهبود دهند.
مراحل چهارگانهی حیات دانش چرخه حیات دانش را میتوان به صورت منحنی سادۀ حرف S انگلیسی نشان داد.
دانش در طول منحنی طی چهار مرحله پیشرفت میکند.
این مراحل عبارتنداز: خلق، آمادهسازی، انتشار و تجاری سازی در مرحله خلق، اندیشه ممکن است به صورت مجرد باشد.
و حتی توسط فردی که آن را اندیشیده است،خوب درک نشده باشد.
ولی برای آزمایش در یک آزمایشگاه توسط دانشمند یا در گفتگوی مشاور با کارفرما از انسجام کافی برخوردار باشد.
بسیاری از اندیشهها در مرحله خلق سرانجام نامعلومی پیدا میکنندیا قادر به جلب توجه افراد نیستند.
آماده سازی ایجاد (خلق) انتشار تجاری سازی زمان در صد افراد یا سازمانهایی که به دانش مورد بحث دسترسی دارند به محض این که دانش در طی زمان ایجاد شود، چهار مرحله را پشت سر می گذارد و به تدریج، نخست در یک سازمان، آنگاه در چندین سازمان ، سرانجام در دسترس عامه مردم قرارمیگیرد.
سازمانها و شرکتها برای بیشترین بهرهبرداری از آن باید راهبردهای متفاوتی را به کارگیرند.
نمودار .
چرخه حیات دانش Creation Mobilization Diffusion Commoditization The Knowledge Life Cycle اندیشهای که موانع موجود در گروه مورد وثوق را از بین ببرد، به مرحله بعد راه مییابد.
آنگاه به طور گسترده انتشار مییابد و کاملاً در بازار مربوط شناخته میشود.
یا به طور موفق
متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت: توجه فرمایید.
- در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
- به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
- پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
- در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
- در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
- هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد.
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
دانلود پاورپوینت مدیریت چرخه حیات دانش