یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک 6ص

اختصاصی از یارا فایل تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک 6ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

عوامل نفوذ درادراک :

عواملی که در مکانیزم ادراکی تأثیر دارند به سه دسته تقسیم می شوند :

ویژگی مشاهده گر (ادراک کننده )

ویژگی و اهداف مشاهده

ویژگیهای موقعیت

ویژگیهای مشاهده گر

عوامل موقعیت

ویژگی و هدف مشاهده

ویژگیهای مشاهده گر ( عوامل ورودی )

این موضوع مربوط به ویژگیهای شخصی /انفرادی میگردد .

1-1 . نیازها و انگیزه ها : ادراک انفرادی اساساً نیازها و انگیزه های درونی ر امعین می کند . آنها چیزهای متفاوتی را بر طبق نیازها و انگیزه های متفاوتشان به دست می آورند. نیازهای متفاوت نتایج انگیزش ( تحریکات ) متفاوت می باشد . تحریکات مردم از موارد گوناگونی ناشی می شود که به نیازها ی آنها بر میگردد . باید توجه داشت در تفکر آرزومندانه ( خوشایند ) به معنی داشتن یک ID یا همان کارت شناسایی که معرف خصوصیات ویژه فرد است ، برای کاهش روابط تیره تلاش می کند . در چنین شرایطی مردم فقط چیزهایی را که در مورد آن تفکر آرزومندانه دارند را مشاهده می کنند .

2-1 . خود مفهومی : دیدگاه های متفاوت افراد ، تصمیمات روشنی که در مورد جهان پیرامون خود می گیرند و یا اینکه در مورد خود چگونه فکر می کنند ( یا همان خود مفهومی افراد ) . این موضوع بر پایه ترکیب روانشناسی انفرادی پیچیده ، و درک از خود استوار است . شناخت خود یا همان خودشناسی بر شناخت دیگران کمک می کند .

3-1 اعتقاد ( عقیده و ایمان ) : اعتقادات شخصی برخورد با ادراک را هدایت می کند . این خیلی مشکل است برای ادراک ، که تفکر مافوق عقایدش داشته باشد . چون در بیشتر زمانها به سمت عقایدشان پیش می روند و افراد به همین طریق ادراک می کنند . بر طبق گفته های دانیل کاتز .

*یک فرد سانسور می کند محل ابلاغش را تا جایی که عقیده اش را حمایت می کند و از حمله خود را دور نگه می دارد .

* ادراک روی خبر هایی که از عقاید و شیوه های عمل پشتیبانی می کند جستجوی خود را انجام می دهد .

* در آخر ، مخصوصاً درست وقتی که سؤال می شود از شیوه عمل و عقایدشان خودشان را کنترل می کنند تا حالت تهاجمی نداشته باشند .

4-1 . تجارب گذشته : ادراکات مردم بیشتر از تجارب گذشته شان تأثیر می پذیرد . هر شخص ، تجارب خوبی در گذشته داشته که آنها را از مشاهدات روزمره و چیزهای دیگر به دست آورده است .

5-1 . بیان روانشناسی های رایج : روانشناسی رایج یا همان قسمت های هیجانی نقش مهمی را در زندگی ادراکی مردم بازی می کند . در این جا تعریفی که از شخص داریم این است که چه چیزهایی را مشاهده می کند . مثلاً طریقه مشاهده در حالتی که شخص احساس خوبی دارد با حالتی که حالت مساعدی ندارد بسیار متفاوت است .

6-1 . انتظارات : بازی کننده اصلی در تعریف اینکه فرد چگونه مشاهده می کند انتظازات است . انتظار پیش بینی دقیق حالت خوشایند رفتار هر شخص است . مثلاً اگر شخص در مورد X چنین تصور می کند که هیچ نقطه مثبتی ندارد ، حتی اگر X دارای شرایط خوبی هم باشد ؛ باز هم شخص همان گمان اشتباه را در مورد او دارد و همیشه در حدس اشتباه باقی می ماند .

2- عوامل موقعیت : زمان ، مکان ، و موقعیت زمانی نقش مهمی را در ابلاغ ادراک ایفا می کنند . عواملی که می توانند موقعیت را تقویت کنند به صورت زیر طبقه بندی می شوند :


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک 6ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.