کار آموزی واگن پارس سنسورها
50 صفحه در قالب word
فهرست مطالب
عنوان صفحه
آشنایی بامکان کارآموزی
مقدمه 1
فصل اول 3
تعریف عبارت سنسور 4
تکنیک های تولد سنسور 6
سنسورها در تکنولوژی لایه نازک 8
سنسورهای سیلیکانی 9
خواص سیلیکان واثرات آنهابرسنسورها 10
فصل دوم 12
سنسورها اکوستیکی ، سنسورها ی صوتی وکاربردهای 14
سنسورهای موج صوتی سطحی 16
فصل سوم 19
سنسورهای گازیSAW 20
کاربردهایی ازسنسورهای سرعت وشتاب 21
توضیحات مکمل 22
فصل چهارم 25
سنسورهای مکانیکی 26
شتاب سنج ها 27
سنسورهای FLOW 28
فصل پنجم 31
سنسورهای نوری 32
مقاومت های نوری 33
سنسورهای نیمه هادی نوری برای آشکارسازی الکترومغناطیس و
امواج هسته ای 35
دیودهای نوری 37
ترانزیستورهای نوری 38
مثالی ازکاربرد سنسورهای نوری 41
سایر مواد نیمه هادی برای سنسورهای نوری 46
آشنایی با کارخانه واگن پارس
کارخانه واگن پارس تنها واحد تولیدی سازنده خودروهای ریلی می باشد که با سرمایه ای بالغ بر یکصد و چهار صد ریال و با سرمایه گذاری باسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران احداث
شده استوار مهر ماه 1363 تولیدات خود را آغاز نموده است.
محل احداث این کارخانه در کیلومتر 4 جاده اراک-قم می باشد و در زمینی به مساحت 37 هکتار احداث گردیده است که مطابق اساسنامه 60 درصد سهام آن متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد.
هدف از احداث کارخانه جوابگویی به نیاز داخلی در مرحله اول و سپس صادرات بوده است. با توجه به حجم زیاد واردات و صادرات و بارگیری در بنادر نیاز به تاسیس این کارخانه احساس می شده است.این شرکت ابتدا پروژه تولید هزار دستگاه واگن باری ومسافری و تعمیرات2500 دیتگاه واگن باری را با همکاری شرکت اتریشیS.G.p
شروع نمود که پس از پیروزی انقلاب قرار داد همکاری با شرکت اتریشی لغو و قرار داد جدیدی با شرکت واگن یونیون آلمان منعقد گردید.
با توجه به نیاز عاجل کشور به تجهیزات ریلی تولیدات شرکت واگن پارس رسما از ابتدای نیمه دوم 1363 شروع
گردید.
تولیدات اصلی کارخانه :
لکو موتیو دیزل الکتریک ME10 :
لکو موتیو دیزل الکتریکME10 ساخت واگن پارس لکو موتیوی است. برای ماموریت های مختلف که نیروی محرکه آن به وسیله برق از طریق ژنراتور تامین میگردد. و بعنوان لکو موتیو مانوری یا کششی در خطوط اصلی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بطور دائم مورد بهربرداری قرار میگیرد.
این لکو موتیو برای موقعیت جغرافیایی با درجه حرارت بین 45 + و 15 – درجه سانتیگراد تا ارتفاع 1800 متر از سطح دریا طراحی شده است. کابین راننده که تقریبا در وسط قرار دارد راننده را از حداکثر دید وسیع و همه جانبه برخوردار مینماید.
تجهیزات مورد نیاز جهت حرکت کنترل و ترمز بطور جداگانه برای هر دو جهت حرکت در کابین راننده بطور ضربدری نصب شده است که از نظر صرفه جویی زمانی در هنگام دور زدن لکو موتیو در ایستگاهها قابل ملاحظه میباشد. در کابین راننده تجهیزات کنترل برق والکترونیک و سیستم علائم اخباری و تجهیزات ضروری مربوط به لکوموتیو تعبیه شده است.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
کنترل نیرو در رباتهای سرو هیدرولیک
46 صفحه در قالب word
فهرست مطالب
چکیده...........1
1-معرفی ربات و نحوه کنترل آن 2
1-3کنترل نقطه به نقطه (PTP Control) 7
2-مقدمه ای در مورد سیستم های هیدرولیک 9
4-2کنترل ضریب سختی به روش فعال: 22
4-3کنترل ضریب سختی به روش غیر فعال: 23
چکیده
در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمها ی مکانیکی قطعات محرک کمتری وجود دارد و میتوان در هر نقطه به حرکتهای خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت ، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگها) صورت می گیرد
ولی در سیستمهای مکانیکی دیگر برای انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک ،چرخ دنده ، گاردان ، اهرم ، کلاچ و... استفاده می کنند.
در این سیستمها میتوان با اعمال نیروی کم به نیروی بالا و دقیق دست یافت همچنین میتوان نیروهای بزرگ خروجی را با اعمال نیروی کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و ... )کنترل نمود.
در این سمینار هدف جمع آوری مجموعهای از روشهای کنترل در رباتهای سرو هیدرولیک میباشد.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
کنترل توان راکتیو
96 صفحه در قالب word
پیشگفتار.............................................................
1
فصل اول
تئوری جبران بار.....................................................................
5
ضرورت جبران سازی...............................................................................................................................
5
جبران کننده ایده آل...............................................................................................................................
7
بایاس کردن توان راکتیو........................................................................................................................
8
جبران کننده بار بصورت رگولاتور ولتاژ................................................................................................
13
فصل دوم
تئوری کنترل توان راکتیو در سیستمهای انتقالدر حالت ماندگار...................................................
19
نیازمندیهای اساسی در انتقال..............................................................................................................
19
خطوط انتقال جبران نشده....................................................................................................................
20
خطوط انتقال جبران نشده در حالت بارداری .................................................................
23
نیازمندی توان راکتیو ..................................................................................................................
25
خطوط انتقال جبران شده ............................................................................................................
29
جبران کننده های اکتیو وپاسیو .......................................................................................................
30
کنترل ولتاژ بوسیله سوئیچ کردن جبران کننده موازی .............................................................
38
جبران سری .........................................................................................................................................
40
اهداف کلی ومحدودیت های عملی .............................................................................................
41
مثال ...............................................................................................................................................
48
فصل سوم
جبران توان راکتیو ورفتار دینامیکی سیستمهای انتقال .........................................................
50
ضرورت جبران .................................................................................................................................
51
چهار پریود زمانی ............................................................................................................................
52
جبران سازی دینامیک سیستم ........................................................................................................
55
جبران موازی پاسیو .............................................................................................................................
55
پریود اولین نوسان ..............................................................................................................................
56
جبران کننده های استاتیک ...........................................................................................................
58
ممانعت از ناپایداری ولتاژبا استفاده از جبران استاتیک ...........................................................
60
فصل چهارم
خازنهای سری ..................................................................................................................................
61
مقدمه ..........................................................................................................................................
63
طراحی تجهیزات واحدهای خازن ..............................................................................................
65
آرایش فیزیکی ................................................................................................................
66
وسایل حفاظتی .....................................................................................................................
66
روشهای وارد کردن مجدد خازن ..........................................................................................
67
اثرات رزونانس با خازنهای سری ...................................................................................................
68
فصل پنجم
کندانسورهای سنکرون
70
جنبه های طراحی کندانسور
74
تامین توان راکتیو ضروری
75
تقلیل نوسانات گذرا
78
روشهای راه اندازی
79
سیستمهای کمکی
80
فصل ششم
هارمونیک
83
اثرات هارمونیک بر تجهیزات الکتریکی
86
رزونانس،خازنهای موازی،فیلترها
87
سیستم فیلتر
90
اعوجاج در ولتاژهارمونیک
92
فصل هفتم
هماهنگی ومدیریت توان راکتیو
96
توان راکتیو یک از مهمترین عوامل حائز اهمیت در طراحی و بهره برداری سیستمهای قدرت الکتریکی جریان متناوب از دیر باز مورد توجه بوده است .در یک بیان ساده و بسیار کلی میتوان گفت از آنجاییکه امپدانسهای اجزاء سیستم قدرت بطور غالب راکتیو می باشند،انتقال توان اکتیو مستلزم وجود اختلاف زاویه فاز بین ولتاژهای ابتداو انتهای خط است.درحالیکه برای انتقال توان راکتیولازم است که اندازه این ولتاژهامتفاوت باشد.بنابراین باید توان راکتیو در بعضی از نقاط سیستم تولید و سپس به محلهای مورد نیاز منتقل شود.اما به چه دلیل میخواهیم توان راکتیو را انتقال دهیم؟ جواب این است که نه تنها اغلب اجزاءسیستم توان راکتیو مصرف می کنندبلکه اکثر بارهای الکتریکی نیز توان راکتیو مصرف می کنند.بنابراین توان راکتیو مصرفی بایستی از محلی تامین گردد.اگر قادر نباشیم آن را به سهولت انتقال دهیم آنگاه بایستی در محلی که مورد نیاز است آن را تولید نماییم. یک رابطه بنیادی مهمی بین انتقال توان راکتیو و اکتیو وجود دارد.همانطوریکه گقتیم انتقال توان اکتیو مستلزم جابجایی فاز وولتاژها می باشد.لیکن مقدار ولتاژهانیز به همین منوال حائز اهمیت است.مقدار آنها نه تنها بایستی بقدر کافی بالا باشد که بتواند بارها را حمایت نماید،بلکه بقدر کافی پایین باشدکه بتواند که منجر به شکست عایقی تجهیزات عایق نگردد.بایستی،بنابراین-در صورت لزوم ولتاژها را در نقاط کلیدی کنترل کرده و یا حمایت یا محدودیتی را به آن اعمال کنیم.این عمل کنترل می تواند در سطح وسعی بوسیله تولیدیا مصرف توان راکتیودر نقاط کلیدی صورت گیرد.در عمل تمام تجهیزات یک سیستم قدرت برای ولتاژ مشخصی،ولتاژنامی، طراحی می شوند.اگر ولتاژازمقدار نامی خودمنحرف شود ممکن است باعث صدمه رساندن به تجهیزات سیستم ویا کاهش عمر آنهاگردد.برای مثال گشتاوریک موتور القایی با توان دوم ولتاژترمینالهای آن متناسب است.بنابراین تثبیت ولتاژنقاط یک سیستم قدرت کاملاً ضروری است.بدیهی است که کنترل ولتاژتمام نقاط سیستم از لحاظ اقتصادی عملی نمی باشد.از طرف دیگر کنترل ولتاژدر حد کنترل فرکانس ضرورت نداشته ودر بسیاری از سیستمهای خطای ولتاژ در محدوده تنظیم می شود.توان راکتیو مصرفی بارها در ساعات مختلف در حال تغییر است،لذا ولتاژ وتوان راکتیوبایددائماًکنترل شوند.در ساعات پربار بارهاقدرت راکتیوبیشتری مصرف می کنندو نیاز به تولید قدرت راکتیوزیادی در شبکه می باشد.اگر قدرت راکتیو مورد نیاز تامین نشوداجباراًولتاژ نقاطمختلف شبکه کاهش یافته و ممکن است از محدوده مجاز خارج شود.
نیروگاهها دارای سیستم کنترل ولتاژهستندکه کاهش ولتاژ را حس می کنندوفرمان کنترل لازم را برای بالا بردن تحریک ژنراتورو در نتیجه افزایش ولتاژژنراتور تا سطح ولتاز نامی صادرمی کند.با بالا بردن تحریک،قدرتراکتیوتوسط ژنراتورها تولید می شود.لیکن قدرت راکتیو تولیدی ژنراتورهابخاطر مسایل حرارتی سیم پیچ ها محدود بوده و ژنراتورها به تنهایی نمی تواند در ساعات پربار تمام قدرت راکتیو مورد نیاز سیستم را تامین کنند.بنابر این در این ساعات بوسایلی نیاز است که بتوانند قدرت راکتیو به شبکه تزریق نمایندتا سطح ولتاژدر محدوده مجاز قرار گیرند.در ساعات کم بار،بارها وعناصر شبکه،قدرت راکتیومصرف می کنند و کاپاسیتانس خطوط انتقال باعث اضافه شدن قدرت راکتیو تولیدی در شبکه می گردد. در این حالت ژنراتورها بصورت زیر تحریک بکار اقتاده و مقداری از قدرت راکتیو مصرفی ژنراتورها نیز محدود بوده وژنراتورها نمی توانند به تنهایی مساله اضافه تولید قدرت راکتیووافزایش ولتاژ ناشی از آن را حل کنند.بنابراین به وسایلی که بتوانند در این ساعات قدرت راکتیو اضافی سیستم را مصرف نمایند نیاز می باشد.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
طراحی ساخت ترانس خشک
55 صفحه در قالب word
فهرست مطالب
تاریخچه ساخت ترانسفورماتور خشک... 2
تکنولوژی ساخت ترانسفورماتور خشک... 3
ترانسفورماتور نیروگاه مدرن Lotte fors. 4
ویژگیهای ترانسفورماتور خشک... 4
ترانسفورماتور خشک دارای ویژگیهای منحصر بفردی است از جمله: 4
نخستین تجربه نصب ترانسفورماتور خشک... 6
چشم انداز آینده تکنولوژی ترانسفورماتور خشک... 6
فصل 1: مشخصات و روشهای ساخت ترانسهای خشک رزینی.. 6
مشخصات ترانسهای Resitra / Rovitra. 9
مراحل ساخت ترانس های Resitra / Rovitra. 12
روش ساختن سیم پیچهای فشار قوی ترانسفورماتور نوع Resitra. 12
روش ساختن سیم پیچهای فشار قوی ترانسفورماتور نوع Rovitra. 13
سیم پیچ ولتاژ پایین RESITRA/ROVITRA : 14
قابلیت اطمینان رزین برای ترانسفورماتورهای خشک رزینی.. 15
آنالیز استرس یا تنش مکانیکی کویلهای ترانسفورماتورهای ریخته شده با رزین. 17
فصل 2 : پدیده تخلیه جزیی در سیمپیچهای ترانسهای خشک رزینی.. 20
فصل3 : مشخصات و نحوه بارگیری از ترانسفورماتورهای خشک رزینی.. 29
مقایسه و بررسی استانداردهای IEEE و IEC. 30
کلاس عایقی از نظر حرارت : INSULATION TEMPRATURE CLASS. 31
تستهای افزایش دمای نقطه داغ. 31
بارگیری از ترانسفورماتور های خشک رزینی.. 34
.2تست افزایش دمای ترانسفورماتور: 37
. شرایط کار SERVICE CONDITION.. 39
چکیده :
در ابتدای این پروژه به معرفی تعاریفی کوتاه و اجمالی در مورد خازن و ساختمان آن و همچنین چگونگی رفتار آن در سیستم های الکتریکی پرداخته شده است.پس از معرفی کلیاتی در مورد خازن به بررسی در ارتباط ضریب توان واصلاح آن و همچنین چیستی توان اکتیو و راکتیو ، به توضیحاتی در زمینه اصول اصلاح ضریب توان در مسیر اجرای عملیاتی آن و جزئیاتی کوتاه در مورد مقدار خازن های مصرفی و چیدمان و روش تنظیم رگولاتور ها می پردازیم.
در بخشی از گزارش پروژه به تشریح عملکرد بانک های خازنی در حالت عادی و یا در شبکه های دارای هارمونیک می پردازیم و با ذکر تجهیزات بکار رفته در ساختمان آن به ادامه گزارش رهسپار میگردیم.
در انتهای مطالب ارائه شده به مبحث ارتباط اصلاح ضریب قدرت با محیط زیست و حفاظت از آن پرداخته می شود و توضیحات و آمار هایی در میزان تاثیر اصلاح ضریب توان بر محیط زیست آورده می شود و راهکارهای لازم در این زمینه ذکر می گردد.
مقدمه
تاریخچه ساخت ترانسفورماتور خشک
در ژوئیه 1999، شرکت ABB، یک ترانسفور ماتور فشار قوی خشک به نام “Dryformer “ ساخته است که نیازی به روغن جهت خنک شدن بار به عنوان دی الکتریک ندارد.در این ترانسفورماتور به جای استفاده از هادیهای مسی با عایق کاغذی از کابل پلیمری خشک با هادی سیلندری استفاده می شود.تکنولوژی کابل استفاده شده در این ترانسفورماتور قبلاً در ساخت یک ژنراترو فشار قوی به نام "Power Former" در شرکتABB به کار گرفته شده است. نخستین نمونه از این ترانسفورماتور اکنون در نیروگاه هیدروالکترولیک “Lotte fors” واقع در مرکز سوئد نصب شده که انتظار می رود به دلیل نیاز روزافزون صنعت به ترانسفورماتور هایی که از ایمنی بیشتری برخوردار باشند و با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری داشته باشند، با استقبال فراوانی روبرو گردد.
ایده ساخت ترانسفورماتور فاقد روغن در اواسط دهه 90 مطرح شد. بررسی، طراحی و ساخت این ترانسفورماتور از بهار سال 1996 در شرکت ABB شروع شد. ABB در این پروژه از همکاری چند شرکت خدماتی برق از جمله Birka Kraft و Stora Enso نیز بر خوردار بوده است.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
تولید همزمان برق و حرارت
COMBINED HEAT & POWETR
106 صفحه در قالب word
فهرست
عنوان مطالب شماره صفحه چکیده..........................................................................................................................................................................1
مقدمه .........................................................................................................................................................................2
فصل اول : مختصری از CHP
4- 1- هزینههای کمتر ...........................................................................................................................................7
7-1- تاریخچه بکارگیری.........................................................................................................................................8
8-1- فرایند تولید همزمان برق و حرارت...........................................................................................................9
9-1- مزایای CHP...............................................................................................................................................10
10-1- تأمین انرژی الکتریسیته با کیفیت بسیار بالاتر ................................................................................11
11-1- انواع فناوریهای تولید پراکنده ...............................................................................................................12
12-1- شرایط نصب و بکارگیری مولدهای مقیاس کوچک در شبکه ......................................................14
13-1- خطرپذیریهای سرمایهگذاری برای احداث مولدهای مقیاس کوچک ........................................14
1-2- نیروگاههای Extraction Condensing (زیر کشدار)...............................................................15
2-2- نیروگاههای Back - pressure.........................................................................................................16
6-2- انتقال آب گرم...........................................................................................................................................22
فصل سوم : فرایند تولید همزمان برق و گرما
فصل چهارم : تعریف راندمان در سیستم های CHP
1-4 – راندمان کلی ......................................................................................................................................25
2-4– راندمان برق ........................................................................................................................................25
3-4- موارد استفاده از CHP ....................................................................................................................25
5-4- موتور رفت و برگشتی CHP............................................................................................................27
6-4- توربین بخار CHP .............................................................................................................................28
7-4- آیا می دانید ؟.....................................................................................................................................29
1-5- مدلسازی شبکه تولید همزمان برق و حرارت..................................................................................31
2-5- هزینه سوختهای ورودی به مدل شبکه تولید انرژی......................................................................32
3-5- دادههای فنی و اقتصادی تجهیزات موجود در شبکه تولید انرژی............................................33
4-5- نتایج.......................................................................................................................................................38
5-5- نظرات چند تن از مسئولین..............................................................................................................39
6-5-آیا با خصوصی شدن برق کشور ، اسراف انرژی هم کم می شود ؟ .........................................42بخش ششم :به کارگیری چیلر جذبی در سیستم تولید همزمان سرما، گرما و الکتریسیته(CCHP)
1-6- مطالعه موردی سیستم تولید پراکنده همزمان در بخش مسکونی.........................................46
2-6- انجام بهینه سازی و انتخاب اندازه چیلر جذبی..........................................................................48
3-6- برآوردهای اقتصادی.........................................................................................................................50
4-6- جمع بندی.........................................................................................................................................51
فصل هفتم : شرح فناوری CHP در یک کارخانه سیمان
1-7- تجربیات جهانی.................................................................................................................................55
2-7- امکان سنجی اقتصادی و زیست محیطی ..................................................................................57
3-7- دید ملی ............................................................................................................................................58
5-7- تحلیل جذابیت های زیست محیطی .........................................................................................59
7-7- هزینه های اجتماعی......................................................................................................................59
8-7- مکانیسم توسعه پاک ....................................................................................................................60
9-7- نتیجه گیری و پیشنهادات (مبحث کارخانه سیمان) ............................................................61
فصل هشتم : نیاز به حرارت و معرفی صنایع مستعد برای CHP
1-8- تقاضای حرارت در صنایع...........................................................................................................63
2-8- آب داغ و بخار آب در فرآیند ....................................................................................................63
3-8- گرمایش غیر مستقیم جریانهای حرارتی................................................................................64
4-8- گرمایش مستقیم /خشک کردن...............................................................................................64
5-8- گرمایش غیر مستقیم هوا یا گاز ..............................................................................................65
6-8- تبرید و انجماد..................................................................................................................................65
7-8- رطوبت زدایی..................................................................................................................................65
8-8- استفاده از گازهای خروجی در بویلرها..........................................................................................65
9-8- سابقه تولید همزمان در کشورهای پیشرفته.............................................................................. 66
بررسی مصرف انرژی در صنایع کشور.......................................................................................................69
11-8- جمع بندی و ارائه فهرست صنایع مستعد................................................................................69
فصل نهم : اولین پیل سوختی CHPدر ایران
فصل دهم : سیستم های تولید همزمان حرارت و قدرت در آمریکا
فصل یازدهم : مدیریت عملکرد سیستم CHP
1-11- راز صرفه جویی طولانی مدت و کارایی بیشینه.................................................................79
نتیجه گیری..............................................................................................................................................85
پیوست ها..................................................................................................................................................83
منابع و ماخذ ...........................................................................................................................................92
چکیده
تولید همزمان برق و گرما یا به اختصار تولید همزمان توأم ترمودینامیکی دو یا چند شکل انرژی از یک منبع ساده اولیه . معمولاً در مولدهای قدرت امروزی ما از سوزاندن سوخت های فسیلی و گرمای حاصل برای تولید قدرت محوری و سپس تبدیل آن به انرژی الکتریسیته استفاده می شود .
متداولترین این سیستم ها نیروگاه های عظیم برق هستند . در نیروگاه های حرارتی که سهم عمده ای در تامین نیاز الکتریسیته جوامع مختلف دارند ، بطور متوسط تنها یک سوم انرژی سوخت ورودی به انرژی مفید الکتریسته تبدیل می شود . در کشور ما بازده معمول نیروگاه های حرارتی چیزی در حدود 25% است . در این نیروگاه ها مقدار زیادی انرژی حرارتی از طرق مختلف مانند کندانسور ، دیگ بخار ، برج خنک کن ، پمپ ها و سیستم لوله کشی موجود در تأسیسات و... به هدر می رود .
از این گذشته در شبکه های انتثال برق نیز در کشور ما حدود 15% از انرژی الکتریسیته تولیدی تلف می شود که اگر تولید برق در محل مصرف صورت بگیرد ، عملاً این مقدار اتلاف وجود نخواهد داشت.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است