ایمنی برق
25 صفحه در قالب word
در صنعت برق اگر ایمنی رعایت نشود ، خطر برق گرفتگی حتمی است. بنابراین قبل از دست زدن به سیم یا ادوات برقی جهت تعمیر و یا هر گونه بازرسی بایستی حتماً جریان برق در مدار قطع بوده و مطمئن باشید که جریان برق وجود ندارد و آزمایش وجود یا عدم وجود جریان برق توسط فازمتر صورت میگیرد.
مقاومت الکتریکی :
مقاومت در برابر جریان الکتریسیته را مقاومت الکتریکی گویند و واحد اندازه گیری آن اهم میباشد.جدول زیر مقاومت بدن انسان را در مقابل جریان الکتریسیته نشان میدهد.
مقاومت بر حسب اهم
اجزای بدن
100000 تا 600000
پوست خشک
1000
پوست خیس
400 تا 600
دست و یا اندام داخلی
100
گوش تا گوش
سیستم ارت وسایل برقی :
ازآنجائی که مقاومت سیم در برابر جریان برق از مقاومت بدن انسان کمتر است چنانچه دستگاه برقی ما بوسیله یک سیم به زمین وصل شود ، جریان برق از طریق این سیم به زمین منتقل خواهد شد.دستگاههای برقی سیار بوسیله سیمی که در دو شاخه آن تعبیه شده به پریز مخصوص متصل می گردد. برای دستگاهها و سازههای بزرگ باید تمامی کابلها به یک نقطه به نام چاه ارت EARTH PEAT متصل گردند.
پارهای از اصول اولیه ایمنی برق :
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
ارت، حفاظت و برقگیر
26 صفحه در قالب word
سیستمهای اتصال زمین برای جلوگیری از برقگرفتگی و برای تأمین ایمنی و حفاظت از روشهای زیر استفاده میشود:
1ـ System grounding: در این روش نقطه نول ژنراتورها، ترانسفورماتورها و شبکه هوایی در ابتدا و انتهای خط به الکترود زمین وصل میشود.
2ـ Equipment grounding: در این روش بدنه یا محفظه فلزی کلیه وسایل به الکترود زمین وصل میشود.
3ـ سیستم حفاظتی برقگیر: در ساختمانهایی که مجهز به برقگیر هستند، باید سیستم اتصال به زمین برقگیر از دو سیستم گفته شده در بالا کاملاً مجزا باشد همچنین دو سیستم اول نیز باید در صورت امکان از سیستم زمین مجزا استفاده کنند.
انواع سیستمهای نیرو از نظر اتصال به زمین
1) سیستم TN: دارای نقطهای است که مستقیماً به زمین وصل است و کلیه بدنههای هادی تأسیسات از طریق هادیهای حفاظتی به این نقطه متصلاند، با توجه به استفاده از هادی خنثی و حفاظتی این سیستم به سه نوع تقسیمبندی میشود.
الف) سیستم TN-S: در سرتاسر این سیستم از یک هادی حفاظتی (PE) مجزا از نول استفاده میشود. توجه کنیم رنگ سیمهای PE و N به ترتیب باید سبزـ زرد و آبی کمرنگ باشد تا تشخیص آنها به آسانی صورت بگیرد. (شکل 1).
ب) سیستم TN-C-S: در این سیستم در قسمتی از تأسیسات هادیهای خنثی (N) و حفاظتی توأم میباشند که PEN نامیده میشوند و در قسمتی دیگر از تأسیسات هادیهای مجزای PE و N داریم.
توجه کنیم رنگ سیمهای PE و N به ترتیب سبزـ زرد و آبی کمرنگ باشد و PEN در صورت امکان سبزـ زرد و در غیر اینصورت آبی کمرنگ باشد. (شکل 1) توجه کنیم سیستم TN-C-S متداولترین نوع TN میباشد.
ج) سیستم TN-C: در این سیستم از یک هادی مشترک به عنوان هادی حفاظتی ـ خنثی (PEN) استفاده میشود.
وسایل حفاظتی سیستم TN
الف ـ وسایل حفاظتی که در اثر اضافه جریان عمل میکنند (مثل فیوزها، کلیدهای خودکار مینیاتوری و کلید اتوماتیک). در مواردی که هادی خنثی و هادی حفاظتی توأم باشد (PEN)
ب) وسایل حفاظتی که در اثر جریان باقیمانده عمل میکنند (RCDها یا کلید دیفرانسیل)، فقط در قسمتی که PE و N مجزا باشند.
ج) کلید (FI) (کلید خطای جریان یا رله محافظ جریان خطا)
مقاومت مجاز اتصال زمین سیستمهای TN
مقاومت الکتریکی نقطه خنثی یا هادی خنثی سیستم TN نباید از دو اهم بیشتر باشد. اما هرگاه برای مجری مقررات ثابت شود که در یک منطقه مقاومت اتصال اتفاقی بین فاز و زمین از 7 اهم بیشتر است بجای 2 اهم میتوان مقاومت زیر را مجاز اعلام کرد:
که در این فرمول RB همان مقاومت جدید برحسب اهم و RE مقاومت اتفاقی اتصال فاز به زمین (برحسب تجربه)، و U0 ولتاژ اسمی بین فاز و نول است و 50 ولتاژ تماس مجاز برحسب ولت است.
2) سیستم TT: دراین سیستم، یک نقطه مستقیماً به زمین وصل میشود و بدنههای هادی تأسیسات الکتریکی مستقل از اتصال زمین سیستم به زمین وصل میشوند. برای بهرهبرداری از این سیستم، شرایط محیطی و وسایل حفاظتی مخصوص (RCDها) لازم است که در ایران بدلیل نبود این شرایط کمتر استفاده میشود. در این سیستم، کلیه بدنههای هادی تجهیزات الکتریکی که توسط یک وسیله حفاظتی، محافظت میشود باید از طریق یک هادی حفاظتی به هم وصل شده و به الکترود زمین واحدی متصل گردند.
وسایل حفاظتی سیستم TT
الف) RCDها
ب) وسایل حفاظتی نوع جریان تفاضلی
ج) کلید FI
د) وسایل حفاظتی نوع ولتاژ اتصالی
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
سیستم های توزیع
54 صفحه در قالب word
مقدمه :
انجام هر کار یا فعالیتی مستلزم صرف مقداری انرژی است . انرژی شیمیایی , انرژی حرارتی ,انرژی مکتانیکی و انرژی الکتریکی برخی از انواع مهم انرژی می باشند . انرژی الکتریکی به علت سهولت تولید و انتقال و توزیع و به علت تبدیل به انواع دیگر انرژی امروزه در جهان کاربرد بسیار وسیعی دارد . نمونه ای از کاربدهای گوناگون آن عبارتند از :
الف : استفاده از انرژی الکتریکی به منظور تامین روشنایی :
انرژی الکتریکی در تامین روشنائی خانه ها , مغازه ها ,کارخانجات , ادارات , بیمارستانها و غیره بکار می رود .
به علت وسعت این مورد استفاده و گوناگونی آن امروزه در مهندسی برق شاخه موسوم به مهندسی روشنایی به آن اختصاص دارد .
ب: انرژی الکتریکی به منظور تهیه تولید حرارت
نمونه هایی در کاربرد انرژی به منظور تولید حرارت در اتوی برقی , فرهای آشپزخانه , آبگرمکن , انواع دستگاههای خشک کن و غیره می باشد .
پ: انرژی الکتریکی به منظور تامین قدرت :
این کاربرد بخش بسیار گسترده و وسیعی را در صنعت به خود اختصاص می دهد . که به عنوان نمونه هایی از این کاربرد می توان در کارخانجات , صنایع , اتوبوبس های برقی , ماشین های لباسشویی , ظرف شویی , جارو برقی و غیره نام برد .
با توجه به موارد مذکور در می یابیم که انرژی الکتریکی در میان انواع دیگر انرژی ها دارای اهمیت زیاد و جایگاه ویژه ای می باشد .
بخش های اساسی یک سیستم قدرت الکتریکی
هر سیستم فقدرت الکتریکی از سه بخش اساسی , تولید و انتقال و توزیع به شرح زیر تشکیل می شود :
الف : مراکز تولید یا نیرواهها : این مراکز انرژی الکتریکی را تولید می کنند .
ب : سیستن های انتقال انرژی الکتریکی : برای انتقال انرژی الکتریکی که اغلب از فواصل دور از مرکز مصرف قرار دارند وهمچنین انتقال قدرت های بزرگ به مراکز مصرف از سیستم های انتقال استفاده می شود . در حال حاضر در کشور ما , ولتاژهای انتقال 400kv,230 kv ,132 kv مبی باشد .
پ : سیستم های توزیع انرژی الکتریکی :
این سیستم ها انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکین خانگی ، تجاری و برخی از صنایع کوچک را با ولتاژ اولیه ی توزیع 20kv و یا 33kv (در مناطقی از ایران مانند منطقه خوزستان )و یا ولتاژ ثانویه توزیع 220 ولت تک فاز و 380 ولت سه فاز تامین می کنند شکل زیر نمای کلی و تک خی یک سیستم قدرت را نشان می دهد .
موضوع بحث ما سیستم های توزیع انرژی الکتریکی یعنی قسمت نشان داده شده توسط خط چین در شکل بالا را در برمیگیرد .
اهمیت سیستم های توزیع در صنعت برق :
اگر کل سرمایه گذاری در صنعت برق را 100% فرض کنیم سهم سرمایه گذاری در هر یک از بخش های تولید ، انتقال ، و توزیع به شرح زیر است :
0 سرمایه گذاری در بخش تولید حدوداً 40 درصد
سرمایه گذاری در بخش انتقال حدوداً 20 درصد
سرمایه گذاری در بخش توزیع حدوداً 40 درصد
بنابراین ملاحظه می شود که قسمت عمده سرمایه گذاری در صنعت برق هر کشور به بخش های تولید و توزیع اختصاص دارد و بخش توزیع یک درصد سرمایه گذاری برابر درصد سرمایه گذاری در بخش تولید را در بر می گیرد . از این رو می توان گفت که سیستم های توزیع جایگاه ویژه ای را در صنعت برق هر کشور دارا می باشد و بدین جهت ضرورت دارد برنامه ریزی و راحی این سیستم ها به ور بهینه و اقتصادی انجام پذیرد تا برگشت سرمایه دچار مشکل نگردد .
اهم وظایف شرکت های توزیع برق :
اهم وظائف شرکت های توزیع برق عبارتند از :
ارائه خدمات با کیفیت قابل قبول یعنی تامین ولتاژ ثانیاً وفرکانس ثالثاً جهت مصرف کننده . برای اینکه ولتاژ قابل قبول دردو سر مصرف کننده تامین شود افت ولتاژ مجاز نبایستی در قسمت های مختلف شبکه توزیع از درصد معینی تجاوز کند .
تداوم سرویس :
خاموشی و قطع برق در سیستم به خوبی طراحی شده نباید وجود داشته باشد . مگر در اثر حوادث کاملاً استثنائی .
سازگار تعرفه ها با تعرفه های بین المللی
ایمن بودن شبکه توزیع
در همه ی کارهای روزمره باید ایمنی مد نظر باشد به خصوص در شبکه های برق که عدم رعایت ایمنی خسارت جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت . نظر به اهمیت موضوع ایمنی در شبکه های برق , مهم و حیاتی می باشد .
تعریف شبکه :
هرگاه به وسیله سیم کشی , چند مصرف کننده یا چند دسته از آنها از جریان برق استفاده کنند سیم کشی را شبکه نامند .
شبکه توزیع :
شبکه توزیع , انرژی مورد یاز مشترکین خانگی ,تجاری و برخی از صنایع کوچک تامین می کند .
شبکه های الکتریکی از نظرهای مختلف :
شبکه های الکتریکی از نظر طبیعت , از نظر تعداد سیم , از نظر نوع اتصال و از نظر ساختار به شرح زیر تقسیم بندی می شوند :
شبکه های الکتریکی از نظر طبیعت
شبکه های الکتریکی از نظر طبیعت به شبکه های جریان متناوب (Alternating cument )AC و شبکه های جریان مستقیم (Direct Current ) DC تقسیم می گردند .
شبکه های الکتریکی از نظر تعداد سیم
تقسیم بندی شبکه های الکتریکی از نظر تعداد سیم به طور متداول به شرح زیر است :
الف) شبکه های توزیع جریان مستقیم
ب) شبکه های توزیع جریان متناوب فشار ضعیف (220 ولت تک فاز یا 380 ولت سه فاز )
پ) شبکه توزیع 20 کیلو ولت ( فشار متوسط
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
تاریخچه پیدایش ماشین های الکتریکی
25 صفحه در قالب word
ماشین های الکتریکی با جریان دائم نخستین ماشین هایی است که پس از پیل ولتا استفاده علمی از برق را توسعه داد .کشف این ماشین ها نتیجه کار و کوشش اشخاصی مانند پیکسی ،پاچی نتی ، زیمنس و بویژه گرام بوده است .
گرام ماشین القایی ابداع کرد که برای نخستین بار در صنعت بکار افتاد . این ماشین بطور متقابل کار می کرد و به اراده انسان محرک یا مولد نیرو می گردید . همین ماشین را ادیسن و تامسن و دپره تکمیل کردند و هنوز هم مورد استفاده و عمل می باشد .
هر چند پاچی نتی در کار پیشقدم بود اما گرام با شکلی که کلکتور ابتکاری خود داد اصلاح و بهبود علمی بسیار مهمی را پدید آورده است . گرام کاشف اصل تازه ای نبود بلکه بوجه الهام در ضمن کار و بی توجه به روشهای علمی تحقیق و تدقیق و توفیق یافت نخستین موتور قابل استفاده واقعی را بسازد ؛ از این رو گرام را باید از جمله مخترعان زبر دست و زرنگ و خوش بخت بشمار آورد .
گرام همراه با هیپولیت فنتن « شرکت ماشین های مانیتو الکتریک گرام » را بوجود آورد و موفق گردید اختراع خود را یک راست وارد بازار و عمل کند
ساختار ماشینهای الکتریکی:
ماشینهای الکتریکی از دو بخش اساسی تشکیل شده اند:
الف)قسمت متحرک ودوار به نام رتور
ب) قسمت ساکن به نام استاتور
بین این دو قسمت ،شکاف هوایی وجود دارد .
استاتو و رتور از مواد فرومغناطیسی ساخته میشوند تا چگالی شار بیشتر گردد و در نتیجه اندازه و حجم ماشین کمتر شود.
نکته: اگر شار در رتور و استاتور متغیر با زمان باشد ،هسته اهنی لایهبهلایه ساخته میشود تا جریان گردابی کاهش یابد.
در بسیاری از ماشینها محیط داخلی استاتور و محیط بیرونی رتور حاوی شیارهای متعددی است که داخل آنها هادیها جاسازی میشوند، این هادیها بهم وصل می شوند و سیم پیچی حاصل می شود.به سیم پیچی هایی که در آنها ولتاژ القا می شود ،سیم پیچی آرمیچر اطلاق می گردد. به سیم پیچ هایسی که ار آنها جریان میگذرد تا میدان مغناطیسی و شار اصلی را پدید آورند، سیم پیچ تحریک یا سیم پیچ میدان گفته می شود.
سیم پیچ آرمیچر تامین کننده تمام قدرتی است که تبدیل شده و یا انتقال می یابد. قدرت نامی سیم پیچ آرمیچر،هم در ماشین های DC و هم در ماشین های AC فقط با جریان متناوب کارمی کند.
انواع ماشینهای الکتریکی:
1- ماشین جریان مستقیم
2- ماشین القایی
3- ماشین سنکرون
ماشین جریان مستقیم :(DC)
در ماشینهای DCسیم پیچ تحریک بر روی استاتور قرار دارد و رتور حاوی سیم پیچ آرمیچیر است. از سیم پیچی تحریک جریان DC می گذرد تا شار درون ماشین شکل گیرد.
ولتاژ القا شده در سیم پیچی آرمیچر یک ولتلژ متناوب است برای یکسو کردن ولتاژ متناوب در پایانه رتور از کموتاتور و جاروبک استفاده می شود. استاتور می تواند بگونه ای باشد که سیم پیچ تحریک بیش از دو قطب ایجاد نماید.
نکته: می توان یک ماشین DC را معادل یک ماشین AC دانست که یکسو کننده مکانیکی به آن اضافه شده است.سیم پسچ تحریک فقط یک میدان مغناطیسی برای ما ایجاد میکند.
آشنایی با ماشینهای الکتریکی DC :
ماشین DC دارای قابلیت انعطاف زیادی است و میتوان با اتصالات مختلف مدتر تحریک آن به مشخصه های گوناگون گشتاور و سرعت و ولتاژ جریان دست یافت.
از ماشینهای dc می توانیم به صورت موتور یا ژنراتور بهره برداری کرد. اما امروزه برای ایجاد برق dc از سیستمهای یکسو ساز الکترونیک قدرت استفاده می شود لذا ژنراتورهای dc رفته رفته جای خود را در صنعت از دست می دهند. در حالیکه موتورهای dc به خاطر امکان کنترل سرعت خوب کاربرد فراوانی دارند
امروزه همچنان موتورهای dc بزرگ در صنایع نورد، نساجی،چاپ، جرثقیل سازی کاربرد فراوان دارند موتورهای dc کوچک هم در سیستمهای کنترل به وفور یافت می شوند. که می توان از تاکومتر(سرعت سنج) نام برد.
موتورهای DC : یکی از اولین موتورهای دوار، اگر نگوییم اولین، توسط میشل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه ور بود، می شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می آمد و نشان می داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایرهای اطراف سیم می شود. این موتور اغلب در کلاس های فیزیک مدارس نشان داده می شود، اما گاهاً بجای ماده سمی جیوه، از آب نمک استفاده می شود.
موتور کلاسیک DC دارای آرمیچری از آهنربای الکتریکی است. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می کند تا در آرمیچر جریان یابد و آهنرباهای الکتریکی، آهنربای دائمی را در بیرون موتور جذب و دفع کنند.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است
بررسی و مطالعه ساختار و عملکرد ترانسفورماتورهای خشک درتغذیه سیستم های بالاسری متروی تهران
78 صفحه در قالب word
فهرست مطالب:
چکیده.............................................................................1
*فصل اول: مرکز فرمان کنترل ترافیک مترو تهران – کرج
1-سیستم کنترل ترافیک.......................................................3
2-عملکرد سیستم................................................................8
*فصل دوم: مرکز فرمان کنترل انرژی مترو تهران – کرج
1-سخت افزار................................................................................15
2-نرم افزار.........................................................................16
3-عملکرد سیستم.......................................................................17
4-کامپیوترها و تجهیزات موجود در شبکه....................................................20
5-تجهیزات کنترل انرژی مستقر در پستها...................................................26
*فصل سوم: شبکه انتقال و توزیع انرژی درمترو تهران – کرج
1-بخش پستهای ترکشن.................................................................................32
2-بخش خط انتقال 230 کیلو ولت......................................................65
3-شبکه بالا سری ocs.................................................................68
منابع.......................................................................................75
چکیده:
مزایای استفاده از راه آهن برقی نسبت به دیزلی باعث شده است که تمام کشور های توسعه یافته و در هال توسعه تلاش روز افزونی برای بهره مندی بیشتر از این سیستم اغاز کنند.
در کشور عزیز ما نیز بحث راه آاهن برقی از سالها قبل مطرح بوده است و در سالها ی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک محور راه آاهن برقی در مسیر تبریز – جلفا احداث و به بهره برداری رسیده است .
در سالهی پس از انقلاب با وجود تمام مشکلات، با تلاش مسئولین و شرکت راه آهن برقی تهران و حومه سر انجام در سال 1377 دومین محور راه آهن برقی کشور در مسیر تهران – کرج به بهره برداری رسید .
نحوهء تغذیه و کنترل شبکه برق رسا نی از اساسی ترین موضوعات قابل بحث در این زمینه می باشد .
در این مبحث ما با مرکز فرمان و کنترل انرژی مترو تهران – کرج،آشنا شده و
قسمت های مختلف آن را بررسی کرده و از اساس کار این سیستم اگاه خواهیم شد.
مرکز فرمان خط آهن برقی ،تهران – کرج شامل دو سیستم کنترل و نمایش (monitoring) برای ترافیک و انرژی به صورت جداگانه می باشد.
1- مرکز کنترل ترافیک : که با استفاده از شبکه کامپیوتری ، کنترل حرکت قطارها را بر طبق جدول زمانی ، راهبری قطارها در هنگام تعویض خط و انجام مسیر سازی های لازم را به عهده دارد.
2- مرکز کنترل برق: نظارت و کنترل پست های تغذیه برق بالا سری را از راه دور انجام میدهد.
سیستم کنترل ترافیک ، کنترل و نمایش وضعیت خط را از ایستگاه مهر شهر تا ایستگاه تهران بر عهده دارد. این خط در مجموع ده ایستگاه را شامل می شود .
زیر مجموعه های این سیستم عبارتند از :
قسمت عمده سخت افزار سیستم یک شبکه محلی کامپیوتری می باشد که در مرکز فرمان قرار گرفته است . این شبکه وظیفه کنترل و نمایش را انجام می دهد و توسط یک شبکه مخابراتی فیبر نوری (کانالهای PCM ) با کنترل کننده های راه دور (RTU) مستقر در ایستگاهها ارتباط دارد.
قسمت اصلی شبکه محلی دو کامپیوتر اصلی (server) هستند که به صورت فعال و آماده به کار (hot – standby) می باشند. اطلاعات در حافظه مشترک آنها ذخیره شده ، ولی فقط یکی از آنها فرمان صادر می کند. در هنگام بروز اشکال برای کامپیوتر اصلی فعال ، شبکه به صورت اتوماتیک به کامپیوتر اصلی دیگر متصل می گردد.
اجزای دیگر شبکه عبارتند از:
دو کامپیوتر اصلی از طریق یک خط RS-232 به یکدیگر متصل و از آنجا به وسیله یک HUB با آرایش ستاره به بقیه کامپیوتر ها وصل می باشد.
شبکه اتصال دهنده کامپیوتر ها نیز به صورت دوتایی است . که یکی رزرو و دیگری در شبکه فعال می باشد . در هر ایستگاه دو RTU به صورت فعال و آماده به کار مستقر می باشندکه در داخل یک رک قرار گرفته اند. عمده تجهیزات سیستم به قرار زیر می باشد. :
2-1 نرم افزار
1-2-1 نرم افزار های استاندارد
مهمترین نرم افزار های استاندارد موجود در شبکه کنترل ترافیک عبارتند از :
این برنامه مدیریت کلی شبکه را به عهده دارد.
ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است
متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است