یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود گزارش کارآموزی انتقال گاز

اختصاصی از یارا فایل دانلود گزارش کارآموزی انتقال گاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی انتقال گاز


دانلود گزارش کارآموزی انتقال گاز

 

مشخصات این فایل
عنوان: انتقال گاز
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
حجم فایل: 9 مگابایت
تعداد صفحات : 60

این گزارش کارآموزی درمورد انتقال گاز می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی انتقال گاز

بخش خروجی بدنه کمپرسور
بخش خروجی بدنه کمپرسور بزرگترین قسمت بدنه کمپرسور می باشد که از یکسور به بخش میانی متصل است و از سوی دیگر به ساپورتهای انتاوی کمپرسور منجر میشود.
بخش خروجی بدنه کمپرسور وظیفه بالانس نمودن را به عهده داشته و مانع از سرج کمپررسور می گردد.
شکل بوداره های خروجی بدنه کمپرسور دیفیوزر و کسل است که باعث افزایش فشار می گردد . بخش خروجی بدنه کمپرسور دیفیوزر از دو سیلندر متحدالمرکز ساخته شده است . سیلندر داخلی روتور کمپرسوررا در بر می گیرد . و سیلندر بیرونی ادامه بدنه کمپزسور می باشد .
بخش خروجی بدنه کمپرسور دارای شش استیج ثابت است که تعداد بلیدهای عضو در هر استیج بین ده تا پانزده عدد می باشد و بلیدهای هر استیج در شیارهای ماشنیکاری شده در بدنه قرار گرفته اند و توسط خاری نصب شده باعث قل شدن بلیدها در شیارها می گردد. .....(ادامه دارد)

روتور توربین و دیسک آن   TURBIN ROTOR AND WHEEL
در توربین گازی دو روتور توربین فشار قوی (H.P.T)  و توربین بار از هم جدا هستند و به شرح زیراند.

  • روتور توربین فشار قوی توسط کمپرسور محوری به حرکت در می آید . که توسط یک محور گرداننده فرعی به حرکت در می آید .
  • روتور توربین فشار ضعیف که توسط بار داده شده به آن حرکت در می آید .
  • هر دو روتور توربین در یک ردیف و در بخش توربین قرار داده شده اند . مکانیزم هر کدام از آنها بستگی به دیگری دارد و هر دو توربین می توانند در دو سرعت متفاوت کار کنند .
  • دیسک توربین فشار قوی مستقیما به ریشه روتور کمپرسور متصل شده است.
  • محور توربین فشار قوی و کمپرسور توسط یاطاقانهای 1و 2 حمایت می شوند.
  • دیسک توربین بار به روتور آن پیچ شده است و توسط دو عدد یاطاقان حمایت می گردد.
  • یاطاقان شماره سه که از نوع جرنال رینگ است که در قسمت جلوی بخش اگزوز قرار گرفته است .
  • یاطاقان شماره چهار که از نوع جرنال تراست برینگ می باشد که در محفظه قرار گرفته است . و محل استقرار آن پس از فریم اگزوز می باشد . .....(ادامه دارد)

حد و حدود بار
افزایش بار از عوامل بغرنج توربین گاز می باشد.
طراحی توربین گاز توسط (N.P) آنچنان انجام شده است که اجازه می دهد که توربین در مرز بی خطر و ایمنی برای مدت طولانی مورد بهره برداری قرار گیرد.
این توربینها چنان طراحی شده اند که تامین کننده حداکثر بهره برداری بودن اشکال می باشد. بنابر عملکرد آنها موارد زیر را تامین می نمایند:
الف – استرسهای دینامیکی کمپرسور و توربین در اثر گرما یا لرزش
ب – استرسهای دیسک توربین
ج – سیستم خنک کننده و غیره
شرکت N.P با توجه به طراحی بالای این توربین ها و اعتماد کامل به آن معتقد است که مشتری نیز باید هر دستورالعمل عمل نماید و اهمیت لازم به رسیدگی به توربین قائل گردد.
بنابراین نمی توان محدودیت بار برای بهره برداری مطمئن از آنها برای آنها قائل شد. ولی باید به این نکته توجه داشت که پیامد بهره برداری بیش از حد و تامل بار افزونتر باعث افزایش تعمیرات می گردد . و همچنین بهره برداری غلط نمی تواند مسئولیتی متوجه شرکت N.P کند.
البته موضوعی که باید توجه داشت این است که حداکثر توانائی و بهره برداری بیش از اندازه از پلاک مشخصات الصاق شده به توربین بستگی به عوامل زیادی دارد.
الف – غلظت هوا
ب – درجه حرارت هوا
ج – درجه حرارت اگزوز
.....(ادامه دارد)

دیفیوزر و دیافراگم PCL
دیافراگم نصب و قرار گرفته است اطراف روتور که باعث شکل دهی و کمپرس هوا می گردد. حلقه عبور داده شده از میان دیافراگم باعث تشکیل دیفیوزر در قسمت خروجی ایمپلر می گردد که باعث تبدیل انرژی جنبشی گاز به انرژی فشاری می گردد .
دیفیوزر فلویی گاز را در امتداد محور و به سمت ورودی اولین ایمپلر انتقال انتقال می دهد . در قسمت ابتدای ورودی دیافراگم دیفیوزر تشکیل شده است از یک عدد رینگ که در قسمت بالای بدنه نصب شده است . اتصالاتی که از بالای پوست خارجی کمپرسور و از قسمت دیفیوزر خارج شده اند برای وصل به سیستم ارار دقیق پیش بینی شده اند که با استفاده از اختلاف فشار بین ورودی دیفیوزر  فلوی گاز را اندازه گیری می کند .
دیافراگم توسط یک خط افقی به دو قسمت تشکیل شده است که توسط پیچ و میخ پرچ به یکدیگر متصل و محکم شده اند .
مجموعه دیافراگم با میله هائی و اهرمهائی به بدنه متصل شده است که با قسمت داخلی به شکل بشکه در آمده است .
سیل های شانه ای بر روی دیافراگم و در نزدیک چشم پروانه قرار گرفته اند که باعث کاهش نشت بین خروجی و ورودی دیافراگم و به حداقل رساندن آن می گردد .
حلقه سیل o شکل در نشیمنگاه مرحله سوم دیافراگم و محیط بدنه آن در نقاط اتصال بهم قرار گرفته است. .....(ادامه دارد)

شیوه کار آزمایش :
شیر با استفاده از توپی های مشابه که در آزمایش های اول به کار گرفته شد سر هم شد.همه کشپارها (elastomers) در آزمایش جدید بودند . شیر برای راحتی مونتاژ وجداسازی در حالت عمودی نصب شد. لوله کشی برای محصور کردن  یک انتها متصل شد تا اجازه دهد فشار بالای نیتروژن در یک انتهای دیگر فراهم شود.فقط یک محل حلقه در زمان تست، آزمایش شد تا آسیب با تزریق کردن به  محل حلقه ها بیشتر آب بندی نشود.شیر با شیارهای .030 اینچی در سر و قسمت سالم توپی در محل کف مونتاژ شد. قسمت کف محل حلقه آسیب ناچیز نشان داد که نتیجه آزمایش اول و جداسازی بود. قسمت کف تا 1440 psig تحت فشار قرار داده شد و نشت گیری نیاز نشد. یک نشت خیلی کوچک از .020 تا   CFM .030اندازه گرفته شد. به محل حلقه ، Total-Lube #911 به وزن 12 اونس ( 1 اونس = 28.35 گرم = .02835 کیلوگرم) تزریق شد ویک حباب فشرده 100% حاصل شد. برای سر حلقه ، 12 اونس نشت گیر 5050 و 1440 psig فشار نیتروژن فراهم شد.
یک نشت جزئی 0.5 CFM بعد از 2 تا 3 دقیقه به وجود آمد. نشیمنگاه حلقه با 1 تا 2 اونس اضافی از نشت گیر 5050 was “topped up” و و یک حباب فشرده 100% حاصل شد.بعدا، هنگامی که شیر جداسازی و بازدید شد. ذرات PTFE در داخل نشت گیر 5050 به صورت فشرده دیده می شدند. قسمت کف توپی به عمق .010 اینچ در 5 محل تراشیده شد. یک نرخ 9.50 CFM اندازه گرفته شد . Total-Lube #911 به داخل کف نشیمنگاه حلقه تزریق شد و یک حباب فشرده 100% نشت گیری به دست آمد. نتایج موفق این آزمایش ها نتایج آزمایش هایی که دو سال قبل انجام شدند را تائید کردند. شیارهای قسمت سر تا .037  تا .040  گود شد و 5 شیار اضافی به عمق .010 در مقابل آن (180 درجه مخالف محل   شیارهای قبلی) افزوده شد.
سرحلقه آب بند با 12 اونس از نشت گیر 5050 تزریق شد و 10000 psig فشار گاز نیتروژن به کار برده شد. یک نشت گیری موقت و گذرا حاصل شد. سپس نشت اتفاق افتاد و به تدریج تا 10.00 تا 15.00  CFM افزایش یافت. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش انتقال گاز

.    مقدمه3
2.    متن گزارش
2-1 تاریخچه و مشخصات واحد صنعتی  
تاریخچه سازمان4
  آشنایی اولیه با واحد صنعتی  5
2-2 شرح کارهای انجام شده توسط دانشجو در طول دوره کارآموزی
  مقدمه شرح کارآموزی7
 بخش اولیه : آشنائی با توربوکمپرسور8
 بخش دوم : تعمیرات و اورهال توربوکمپرسور در ایستگاه ها33  
3.    پروژه دوره کارآموزی
ترجمه متن علمی : نشت گیری شیرآلات صنتی بوسیله تست غیر مخرب  41  
4.    نتایج و پیشنهادات
 نتایج  58
 پیشنهادات 58
5.    ضمائم و منابع
  ضمائم60  
منابع

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی انتقال گاز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.