افسانه خدایان
دانلود رایگان سؤالات آمار دکتری
91 و 92 و 93 و 94 مدیریت
تعداد صفحه : 9 تا می باشد
برای دریافت پاسخ تشریحی از لینک پرداخت زیر (فایل سل) استفاده کنید
دانلود پکیج پاسخ تشریحی آمارو احتمالات
دکتری 91 و 92 و 93 و 94 مدیریت
تعداد صفحه : 19 تا می باشد
همراه با نکات تستی و کنکوری
دانلود سؤالات وپاسخ تشریحی آماردکتری 91 تا 94 مدیریت
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه34
فهرست مطالب
مقدمه
رسانه ها
تحلیل حوزه قضایی از نشر اکاذیب رسانه ای
اینترنت
بررسی حقوقی ارکان مجرمانه نشر اکاذیب در
رسانه ها
مقایسه نشر اکاذیب رسانه ای با افترا و قذف و توهین
شیوه های جبران خسارت رسانه ها در قالب قانون
انتشار و اشاعه با سوء نیت اخبار دروغ و وقایع خلاف واقع انتشار و اشاعه اخبار دروغ و وقایع خلاف واقع به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی را نشر اکاذیب گویند. به عبارت دیگر، مقصود از اشاعه اکاذیب آن است که مرتکب مطالب و کارهایی را که می داند حقیقت ندارد، عملا و عامدا علیه شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی شایع و اظهار کند و بدون این که اعمال معینی را به افراد معینی نسبت دهد، اخبار یا مطالب بی اساس و دروغ را بیان کند. رسانه ها تاثیری عمیق و گسترده بر اخلاق و تفکر اجتماعی آحاد افراد جامعه دارند که امروزه با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی های انتقال اطلاعات در گسترده ترین ابعاد، امکان رخداد جرائمی چون نشر اکاذیب در فضای رسانه ای بسیار محتمل خواهد بود؛ لذا پیش بینی قانونگذار در زمینه کیفیات این رخداد و ارکان مجرمانه این جرم بسیار حیاتی است.
با نگاهی گذرا به گذشته رسانه ها، معین است که مثلا در حوزه روزنامه نگاری،روزنامه نگاران فراوانی در طول تاریخ به چوبه دار آویخته شده و یا تهاجم حکومت ها به رسانه ها با حربه و سلاح سانسور بوده است. شیخ احمد رومی در سال1895، سید جمال الدین اسدآبادی در سال 1901، جهانگیر صوراسرافیل و ملک المتکلمین در سال 1908، شیخ محمد خیابانی در سال 1919، میرزاده عشقی در سال 1924، فرخی یزدی در سال 1939، محمد مسعود در سال 1948، کریم پورشیرازی در سال 1955، خسرو روزبه در سال 1958، خسرو گلسرخی در سال 1974 و بسیاری دیگر از کسانی که در راه آزادی بیان - صرف نظر از نوع بیانشان - جان خود را از دست دادند نمونه هایی از این دست روزنامه نگاران هستند بنابراین بیش از 90درصد از تاریخ روزنامه نگاری همواره با سانسور و تهدید و... همراه بوده است.
اما این همه بعد قضیه نیست بلکه گاهی روزنامه نگاران و اصحاب رسانه یا مولفین و مصنفین، خود موجب ورود ضرر و زیان نابه جا و غیرقانونی به اشخاص به ویژه از طریق نشر اکاذیب می شوند که باید در قوانین مختلف برای جبران آن راهکارهایی مهیا شود.
این محصول در قالب پی دی اف و 46 صفحه می باشد.
این سمینار جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق-قدرت طراحی و تدوین گردیده است . و شامل کلیه مباحث مورد نیاز سمینار ارشد این رشته می باشد.نمونه های مشابه این عنوان با قیمت های بسیار بالایی در اینترنت به فروش می رسد.گروه تخصصی ما این سمینار را با قیمت ناچیزی جهت استفاده دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت معنوی این اثر مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه گردیده است.
چکیده:
واسطه گری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق میشود بطوریکه میزان سرمایه گذاری خالص در آن صفر میباشد. واسطه گری در صنعت برق که امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید بشمار میرود. با وجود این، واسطه گری در بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از واسطه گری، هر گونه فعالیتی را که در جهت خرید یک کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و نسبتاً بالای قیمت جهت سودآوری باشد را شامل میگردد.
در این تحقیق واسطه گری به صورت کلی نمایش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهای واسطه گری در بازارهای برق پرداخته میشود. بطور کلی دو نوع واسطه گری در کلیه بازارهای مورد توجه قرار میگیرد، واسطهگری بین کالاهای همنوع و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع که به آن تحت عنوان واسطه گری بین ما بین نیز اشاره می شود. در این تحقیق واسطه گری در بازارهای برق مورد مطالعه قرار گرفته و مثالهای مرتبطی از آن نیز که بطور عملی و کاربردی مطرح می شوند مورد بررسی قرار میگیرند. لازم بذکر است که در این راستا توجه ویژهای به واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع در بازارهای برق معطوف گردیده و مثال های عنوان شده نیز در ارتباط با این نوع واسطه گری می باشند.
مقدمه:
واسطه گری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق میشود که در این خرید و فروش میزان سرمایه گذاری خالص صفر است. واسطه گری در صنعت برق که امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید به حساب می آید. البته شایان ذکر است که واسطه گری در سایر بازارها از جمله بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از واسطه گری هر گونه فعالیتی که در جهت خرید یک کالای نسبتا زیر قیمت و فروش کالای مشابه و نسبتاً بالای قیمت برای سودآوری باشد را شامل میگردد. در این تحقیق ابتدا انواع واسطه گری در کلیه بازارها بصورت کلی تعریف شده و سپس به بحث در مورد انواع واسطه گری در بازارهای برق پرداخته میشود. دو نوع واسطه گری در بازارهای برق مورد توجه قرار میگیرند، واسطه گری بین کالاهای همنوع و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع که اصطلاحا به آن واسطه گری بین ما بین نیز گفته میشود.
بطور کلی عمل واسطه گری به سه عامل هدفمند بودن، موقعیت مناسب داشتن و روشهای مناسب جهت رسیدن به هدف مورد نظر که سودآوری می باشد وابسته است. هدف واسطه گری مشخص است، سودآوری بدلیل تفاوت قیمت در تبادلات لحظه ای یا خرید و فروش یک نوع کالا یا کالای از جنس متفاوت. فرصت کسب سود در واسطهگری مربوط به تفاوت در قیمتها بین کالاهای همنوع و مشابه میباشد. نحوه شناخت واسطه گری، خرید و فروش همزمان یک نوع کالا یا مشابه آن نوع کالا میباشد. در تعاریف جدید نیز هدف اصلی کماکان به دست آوردن سود میباشد. اما ممکن است که بر خلاف تعریف اولیه در این موارد به سرمایه گذاری های اولیه نیز نیاز باشد، البته عامل سودآوری، همانند سابق تفاوت در قیمت کالاها است. بنابراین اصلاحات جدیدی در مورد سه عنصر واسطه گری جهت نشان دادن تعاریف جدیدی از واسطه گری ایجاد شده اند که در این تحقیق ضمن تعریف این موارد به بررسی مثالهایی کاربردی از واسطه گری در بازارهای برق نیز پرداخته میشود.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه91
فهرست مطالب
مقدمه:
سیری در نظریه های ناسیونالیسم قومی:
کهن گرایان:
ابزار گرایان:
گروه قومی:
تفاوت میان قومیت و ملیت :
اقلیت قومی:
عوامل پیوند درونی اقوام :
علل سیاسی شدن گروههای قومی:
خواسته های سیاسی گروههای قومی:
راهکارهای کاهش احساس ناسیونالیستی میان گروههای قومی:
فصل دوم
حکومت فدرال :
نظام دینی :
نظام پوپولیستی:
بررسی قومیت گرایی در ایرن
علل وجود اقوام گوناگون در ایران :
قومیت یا قبیله گرایی در ایران:
مقدمه:
امروزه بحث ایجاد وحدت و همگرایی ملی یکی از مسائل مهمی است که کشورهای دارای تنوع قومی با ان روبرو هستند.درگذشته با توجه به شیوه خاص حکومت داری بحث وحدت ملی به معنای امروز وجود نداشت. در هیچ یک ازامپراتوریهای قدیمی رابطه مردم وشاه رابطه دولت-ملت به معنای امروز نبوده است. دولت-ملت پدیده جهان مدرن است که برپایه نظریه قرارداداجتماعی شکل گرفته ودولت آن، شکلی از قدرت است که یک ملت آن را بنیان گزاری کرده است.
با رونداستعمار و همچنین با جهانگیرشدن و نفوذ اندیشه وتمدن غربی،مفهوم این شکل از دولت در جهان سوم نیز گسترش یافت و باعث بوجود آمدن دولتهای جدید از دل امپراتوریهای قدیمی ومستعمارات شد.بدلایل مختلف،همچون وارداتی بودن این تفکر و همچنین نبود زیرساختهای فرهنگی مناسب برای پذیرش ان، بزرگترین دغدغه این کشورها همواره ایجاد انسجام، وحدت و همگرایی ملی بوده است.
دراواخر قرن نوزدهم با نفوذ اندیشه های غربی درایران ما شاهد شکل گیری اندیشه های ناسیونالیستی در میان روشنفکران و بعضی نخبگان دربار،مثل امیرکبیر یا عباس میرزا هستیم.اما بدلایل مختلف ازجمله ضعف حکومت مرکزی، ناارامیها و جدائی طلبی های قومی دراواخرحکومت قاجار وجود داشته است. ضعف حکومت مرکزی باعث می شد تا وحدت ملی همواره بصورت یک آرزو درمیان ملی گرایان باقی بماند.آرزویی که با روی کارآمدن دولت رضا شاه امید میرفت به واقعیت تبدیل شود، یعنی حکومت مقتدر مرکزی که توانائی غلبه بر جدائی طلبیهای قومی،قبیله ای را داشته باشد.
رضا شاه با تکوین ساخت دولت مطلقه سعی کرد با تکیه بر ناسیونالیسم ملی«که تاکید خاص برشکوه وتاریخ ایران باستان داشت»دولت-ملت به معنای مدرن آن را جایگزین امپراتوری درهم ریخته قدیم کند.این پروزه ، که برپا کردن دولت مدرن برای پدید آوردن ملت مدرن ایران بود،کاری بسیارسخت ودشواربه نظر می رسید.
برای به ثمر رسیدن این خواسته،دولت رضاشاه دست به اقدامات گوناگون زد ازجمله:ایجاد ارتش مدرن،بوروکراسی ،سرکوب ویکجانشینی ایلات درقالب طرح تخته قاپوکردن،تبلیغ وایجاداحساس ناسیونالیسم ملی و..... ،ولی در حقیقت همانطور که دکتر احمدی نیز اشاره کرده است این اقدامات سبب انحصار قدرت دردست حکومت مرکزی و کاهش مشارکت قومیتها در قدرت و دوری بیگانگی اقوام ایرانی ازحکومت مرکزی ،وبطورکلی دولت شد.که خود عامل مهمی درایجاد واگرایی قومی و سیاسی شدن قومیتهای گوناگون بوده است.
باتوجه به این پیشینه ما شاهد رخداد انقلاب اسلامی درایران هستیم که اندیشه نوینی به نام جمهوری ا