فایل 90 صفحه و word است.
چکیده :
نیروی انسانی ، مهمترین وارزشمندترین عامل، از منابع مختلف تولید است. عامل انسانی در سازمان، کلیه کارکنان شاغل در سازمان اعم از مدیران، سرپرستان، کارشناسان، کارمندان و کارگران را در سطوح مختلف شغلی دربرمی گیرد واشتغال از جمله مسائلى است که همیشه، دولتها و ملتها را به خود مشغول داشته است.هر چند شغل و حرفه به ظاهر، به بعد معیشتى انسانها مربوط مىشود، ولى با بعد فردى، خانوادگى، اجتماعى، سیاسى و فرهنگى آنان نیز ارتباطى تنگاتنگ دارد.
رضایتشغلى حوزهاى است که در آن دیدگاههاى روانشناسی اجتماعى، جامعهشناختى، اقتصادى، علوم سیاسى و تربیتى هر یک به سهم خود در آن سخن گفتهاند.امروزه در هر کشورى، هزاران هزار شغل و حرفه وجود دارد که افراد به آن اشتغال داشته ، به زندگى خود ادامه مىدهند.آنچه همواره مورد توجه روانشناسان و اندیشمندان علوم اجتماعى بوده رضایتشغلى افراد و آثار این رضایت در روحیه آنها و بازدهى کارشان مىباشد.اگر کسى به شغل خود علاقهمند باشد، خلاقیت و استعداد وى در زمینه کارىاش شکوفا خواهد شد و هرگز دچار خستگى و افسردگى نخواهد شد.به عکس، اگر کسى از حرفهاش راضى نباشد، هم خودش دچار افسردگى و سرخوردگى مىشود و هم کارش بىنتیجه خواهد بود.
در این مقاله، برای ایجاد شناخت و درک درست و مناسب از منابع انسانی سازمان، مطالبی بیان میشود سپس رضایت شغلی، نظریههای مختلف در این باره و عوامل موثر در رضایت شغلی، بررسی وطبقه بندی میشوند.
واژه کلیدی : رضایت شغلی ، سازمان ، مدیران ، کارکنان ، نیروی انسانی، مدل کانو
- 1 مقدمه. 1
- 2 بیان مساله. 1
- 3 اهمیت موضوع. 3
- 4 قلمرو موضوعی تحقیق.. 4
- 5 قلمرو مکانی تحقیق.. 4
- 6 سابقه تحقیق.. 4
- 7 سئوالات تحقیق.. 5
- چه عواملی بر رضایت کارکنان موثر است؟. 5
- الویت تامین نیازها به چه شکل است؟. 5
- 8 اهداف تحقیق.. 5
- 9 روش تحقیق.. 6
- 10 مشکلات تحقیق.. 6
- 11 جامعه آماری.. 6
- 1 مقدمه. 8
- 2 تعریف کیفیت... 8
- 3 رضایت کارکنان چیست؟. 9
- 4 رضایت کارکنان چه اثری در موفقیت سازمان دارد؟. 12
- 4.1 رضایت شغلی و عملکرد : 15
- 5 شناسایی انتظارات کارکنان. 19
- 6 عوامل موثر در رضایت شغلی.. 21
- 7 طراحی شغل و شرایط کار بر اساس نیازها و انتظارات... 40
- 8 مدیریت انتظارات کارکنان. 40
- 9 سنجش رضایت کارکنان. 41
- 10 معرفی مدل کانو. 43
- 10.1 مقدمه. 43
- 10.2 شباهت مدل کانو و هرزبرگ... 44
- 10.3 معرفی مراحل کانو. 45
- 10.4 مراحل انجام تحقیق کانو: 50
- 10.5 روشهای تجزیه وتحلیل اطلاعات... 57
- فصل سوم. 62
- 1 مقدمه. 62
- 2 مراحل انجام تحقیق: 62
- 2.1 شناسایی عوامل موثر بر رضایت... 63
- 2.2 طراحی پرسشنامه. 63
- 2.3 ارزیابی پرسشنامه: 68
- 2.4 توزیع پرسشنامه: 68
- فصل چهارم. 70
- 1 پردازش اطلاعات... 70
4.2 تجزیه وتحلیل اطلاعات... 73
به شناسایی و بررسی انتظارات ونیازهای کارکنان وعوامل موثر درجلب و افزایش رضایت آنها و الویت بندی این عوامل