مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 18
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مولفههای کیفیت خدمات بیمهای بر رضایتمندی بیمه شدگان بیمه ایران در
شعب شرق استان مازندران به انجام رسیده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نوع همبستگی است.
جامعه آماری این پژوهش، 483 نفر از مشتریان بیمه ایران در شعب شرق استان مازندران میباشد که روش نمونهگیری
این پژوهش با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی بوده است. روش جمع آوری
دادههای پژوهش، روش میدانی و ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه میباشد. پرسشنامه مذکور استاندارد، با طیف
0 میباشد. نتایج حاصل از دادههای پرسشنامه به کمک نرم افزار / لیکرت و دارای روایی و پایایی آن برابر با 848
SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون متغیرهای تحقیق نشان دهنده آن است که
متغیرهای مربوط به کیفیت خدمات بیمهایی)ملموس بودن، قابلیت اطمینان، پاسخگو بودن، تعهد کارکنان و همدلی( بر
رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارند.
واژگان کلیدی: کیفیت، بیمه، رضایتمندی، بیمه ایران، استان مازندران.
بررسی تاثیر مولفههای کیفیت خدمات بیمه ای بر رضایتمندی بیمه شدگان در بیمه ایران )مطالعه موردی:شعب شرق استان مازندران(