یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله کامل درباره توسعه اقتصادی 22 ص

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره توسعه اقتصادی 22 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

فصل اول

توسعه اقتصادی

از نظر کارشناسان اقتصادى توسعه داراى تعاریف زیادى است و در این خصوص اتفاق نظر وجود ندارد.انجمر فاجرلیند مى گوید:در حیطه تفکر اجتماعى و اقتصادى مفاهیمى وجود دارد که همواره داراى ابهام است یکى از این مفاهیم مفهوم توسعهDevel0pment است که با توجه به بینش هر اقتصاددان و با تکیه بر استراتژى سیاسى و عقیدتى که مبناى بینش خود قرار مى دهد این اصطلاح مفاهیم متعددى پیدا مى کند .وى اضافه مى کند:مفاهیمى مشابه مفهوم توسعه وجود دارد مانند:تغییرات اجتماعى ،توسعه اجتماعى و رشد و تکامل و نوگرایى در ادامه فاجرلیند تعریف خود را از توسعه با تعریف فلچر به پایان مى برد به اعتقاد وى فلچر ابهام را از این لفظ بر طرف کرده است بنا به گفته وى توسعه از نظر فلچر عبارت است از:

به فعل در آوردن نیروهاى بالقوه موجود در هستى مانند:تکامل تخم ،نمو سلول گیاهى و تکامل انسان و حیوان ؛ بنابر این مفهوم توسعه با انسان و موقعیت اجتماعى وى انطباق بهترى دارد.

سپس فاجرلیند در توضیح تعریف فلچر مى گوید:چنین تعریفى از توسعه به نظر فلچر داراى اهمیت زیادى در برنامه ریزى تحول جامعه بشرى است زیرا او معتقد است که در جامعه و افراد توانمندیهاى خلاقى وجود دارد که اگر انسان به آن اهمیت کافى بدهد مى تواند آنرا از قوه به فعل در آورد (384) این نظر با تعریف گالبرایت درباره توسعه هماهنگ است به نظر گالبرایت توسعه عبارت است از کشف تواناییهاى بالقوه در انسان و به تعبیر ساده اقتصادى مى توان توسعه را اینگونه تعریف کرد: مجموعه فعالیتهایى که به کمک آن مى توان در آمد ملى را طى یک دوره معین افزایش دادو به تعبیرى تخصصى تر باید گفت توسعه اقتصادى به بررسى مشکلات کشورهاى در حال توسعه مى پردازد. على رغم اینکه این مفهوم روشن است ولى ابهام به کلى از بین نمى رود یکى از دلایل آن دیدگاهى است که اقتصاددانان نسبت به مشکلات جهان دارند به عنوان مثال شومپیتر پیشرفت فنى را اساس توسعه مى داند و فرانسس پروکس دانشمند فرانسوى معتقد است که باید در جریان توسعه تغییرات اجتماعى و روانى صورت گیرد.دکتر فایز حبیب مى کوشد که از تعاریف زیادى که براى توسعه شده است یک تعریف توصیفى ارائه دهد لذا درباره توسعه همه جانبه مى گویدتوسعه عبارت است از تطور یا تغییر ساختارىChngStructure جامعه در ابعاد اقتصادى سیاسى و اجتماعى و سازمانى به منظور تاءمین زندگى شرافتمندانه براى همه افراد جامعه . این تعریف متضمن دو نکته است :1- تغییر ساختارى 2- تاءمین زندگى آبرومندانه براى هر فرد.شاید بهترین تعریف از توسعه تعریف فلچر باشد چون بر اساس اصلى مترقى متمدن استوار است که عبارت است از به فعل در آوردن نیروهاى بالقوه موجود در انسان و در جهان هستى و این امر ممکن نیست مگر با برنامه ریزى همه جانبه که ابعاد مختلف انسان و جامعه را در نظر داشته باشد و به همین سبب توسعه بر اساس تعریف فلچر داراى ابعاد گسترده ترى از تعاریف متداول است على رغم اینکه این تعریف در سال 1976م ارایه شده است بر اساس این مفهوم توسعه هم جامعه را در بر مى گیرد و هم فرد را و در مورد همه کشورها حتى کشورهاى پیشرفته صدق مى کند و این کشورها نیز نیازمند توسعه اند زیرا همیشه در آنها منابع دست نخورده وجود دارد.

استراتژى توسعه

دانستیم که هدف از توسعه تحقق بالاترین حد ممکن از فعالیت هاى اقتصادى است که داراى تاءثیر قطعى در پیشرفت است و نیز پیروى از برنامه هاى خردمندانه است که بتواند اقتصاد را به سوى یک نظام اقتصادى اجتماعى و سیاسى مطلوب به پیش ببرد که از آن به استراتژى توسعه تعبیر مى شود.

دکتر صبرى سعدى مى گوید:براى تحقق میانگین بالاى رشد اقتصادى در کشورهاى مختلف دو سیاست باید بطور همزمان به اجرا در آید:

سیاست اول در پى افزایش قدرت تولید منابع اقتصادى است که عملا در فرایند تولید توسط جامعه به کار گرفته مى شود آنهم از طریق توزیع مجدد این منابع به شکلى که از نظر اقتصادى کار آمد تر باشد.سیاست دوم مى کوشد تا از راه سرمایه گذارى کافى و افزایش تواناییهاى جدید تولید انباشت سرمایه را محقق سازد دکتر سعدى مى گوید:اگر بخواهیم به یک نظام پیشرفته و نوین اقتصادى و اجتماعى در عراق برسیم این امر مستلزم تنظیم و پیاده کردن برنامه اى جامع در ابعاد گوناگون جامعه است مسلما چنین برنامه مهمى به مسائل اقتصادى محدود نمى شود بلکه تمام شئون اجتماعى و سیاسى پیشرفت جامعه عراق را در بر مى گیردبنابر این توسعه در چهارچوب اقتصاد منحصر نمى شود بلکه با انسان رابطه تنگاتنگى دارد که اساس و محور اصلى بهره مندى و فعال کردن منابع محسوب مى شود و مى تواند منابعى جدید را به توانمندیهاى جامعه بیافزاید.انسان در تمام مراحل توسعه نقش اساسى دارد و نمى توان او را از برنامه توسعه حذف کرد حتى در کشورهاى پیشرفته صنعتى که انسان به ابزار تبدیل شده است نمى توان نقش او را در توسعه نادیده گرفت .اقتصاددان سوئدى فاجرلیند با استناد به دیدگاه فلچر در سال 1967م مى گوید:

ما مى کوشیم عاملى را پیدا کنیم که با دخالت خود بتواند عناصر اساسى توسعه را که در جامعه و فرد وجود دارد بیرون بکشد و آن را براى نیل به زندگى اجتماعى متکامل در چهارچوب توسعه از قوه به فعل در آورد. پى در ادامه مى گوید:مسلما این عامل جز تعلیم و تربیت چیزى نیست و ما معتقدیم که تعلیم و تربیت دو عنصر اساسى توسعه به شمار مى رود.

هدف وى از بیان این سخن آن است که انسان به عنوان اساس و مبناى توسعه اجتماعى قرار گیرد زیرا تعلیم و تربیت به انسان اختصاص دارد نه جمادات و نیز این نکته را بیان مى کنند که انسان مى تواند با تواناییهاى خود در به گردش در آوردن چرخ توسعه سهیم باشد بر همین اساس مبناى توسعه دو چیز است :

1- توسعه انسان و جامعه

2- توسعه منابع

و ما به هنگام بررسى هدفهاى توسعه در اسلام درباره این موضوع سخن خواهیم گفت .

اهداف توسعه

توسعه مى کوشد که جامعه را به مرحله بلوغ اقتصادى برساند به طورى که منابع به حدى فراهم باشد که افراد جامعه همگى بتوانند در رفاه و آسایش ‍ زندگى کنند از نویسندگان معاصر که درباره اهداف توسعه و مراحل رسیدن به آن بیشتر بحث کرده والت روستواست که دیدگاه وى در این خصوص تاءثیر بسزایى در استراتژى اقتصادى کشورهاى صنعتى کشورهاى صنعتى و در حال توسعه حتى کشورهاى کمتر توسعه یافته داشته است .روستو معتقد است که براى رسیدن به بلوغ اقتصادى باید پنج مرحله را پشت سر گذاشت .1- مرحله جامعه سنتى 2- مرحله انتقال یا ایجاد مقدمات 3- مرحله وقوع انتقال یا جهش اقتصادى 4- مرحله بلوغ یا حرکت به سوى رشد و توسعه پایدار 5- مرحله فراوانى تولیدات و مصرف انبوه تمام اقشار جامعه در مرحله سوم ،روند رشد در جامعه شتاب مى گیرد و چون سیلى بنیان کن همه موانع و مشکلات را از سر راه بر مى دارد و براى رسیدن به این هدف باید تغییرات اساسى در ساختار سیاسى اجتماعى و اقتصادى جامعه بوجود آید؛ حتى در ارزشهایى که در حرکت و رشد جامعه موثر باید تجدید نظر کرد تا بتوان انگیزه و جرقه لازم را براى حرکت ایجاد کرد.نکته اى که از نظریه روستو براى ما اهمیت دارد هدفى است که وى براى توسعه اقتصادى وضع مى کند یعنى توسعه اقتصادى در نظر وى مصرف انبوه و زیاد است که از فراوانى کالا و نقدینگى ناشى مى شود ولى باید دید تا چه حد این نظریه با دیدگاه اسلام نسبت به توسعه همخوانى دارد؟ و آیا اصولا در اسلام توسعه اقتصادى وجود دارد؟توسعه در اسلام

بدون تردید اسلام دین پیشرفت و ترقى است و همه را به برنامه ریزى و تسلط بر منابع فرا مى خواند به شکلى که زندگى شرافتمندانه را براى انسانها تضمین کند و این امر جز با توسعه و پیشرفت عوامل تولید ممکن نیست زیرا از این طریق مى توان بازار را از نیازهاى ضرورى عامه مردم اشباع کرد.

مسلمانان در آغاز حکومت اسلامى در مدینه منوره موضوع توسعه را تجربه کردند و اسلام قوانین بسیارى را وضع کرد که بعدها مبناى اصلى نظام اقتصادى اسلام را تشکیل داد این قوانین عبارتند از:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره توسعه اقتصادی 22 ص

دانلود مقاله کامل درباره مدیریت استراتژیک 11 ص

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره مدیریت استراتژیک 11 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

مدیریت استراتژیک

چکیده

این مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن را در سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک، مزایای مدیریت استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک، تحلیل وضعیت، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی استراتژی، موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک، بررسی موانع اجرای برنامه‌های استراتژیک مباحث این مقاله را تشکیل می‌دهند.

کلیدواژه : مدیریت استراتژیک؛ استراتژی؛ برنامه‌ریزی استراتژیک

1- مقدمه

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و چرا برخی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیده‌اند؟ آیا در این مورد فکر کرده‌اید که چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مقاله سعی شده است نگاهی گذرا بر مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن در سازمان‌ها داشته باشیم.

2- تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک

تاکنون تعاریف مختلف و گاه ناسازگاری از استراتژی و مدیریت استراتژیک ارائه شده است. به تعبیر یکی از متخصصان مدیریت این عبارات مانند« هنر» است که وقتی آنها را می‌بینیم تشخیص دادن آنها آسان است اما وقتی در پی تعریف کردن و توضیح دادن آنیم خیلی مشکل به نظر می‌رسد. با این حال در اینجا سعی شده است تا تعاریفی که جوهره کلیه مفاهیم را دارا باشد ارائه دهیم.

2-1- استراتژی

الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:

چه اهدافی باید محقق گردد

روی کدام صنایع، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد

چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد.

2-2- مدیریت استراتژیک


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مدیریت استراتژیک 11 ص

پاورپوینت جامع و کامل درباره کنفرانس بین المللی مدیریت اجرایی

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت جامع و کامل درباره کنفرانس بین المللی مدیریت اجرایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت جامع و کامل درباره کنفرانس بین المللی مدیریت اجرایی


پاورپوینت جامع و کامل درباره کنفرانس بین المللی مدیریت اجرایی

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 88 اسلاید

 

 

 

 

فهرست :


مدیریت پروژه محور بعنوان یک مزیت استراتژیک
qپروژه و مدیریت پروژه
qمدیریت پروژه محور
qسازمان پروژه محور
qمدیریت پروژه و حوزه‏ها و فرآیندهای آن
qایجاد و مدیریت تیم‏های پروژه
qتکنیکها و ابزارهای مدیریت پروژه محور
 
qمدیریت پروژه محور بعنوان یک مزیت استراتژیک
 

اگرچه از دیدگاه سنتی، تلقی از پروژه، پروژه‏های بزرگ نظیر نیروگاه، پالایشگاه، اتوبان و... می‏باشد ولی واقعیت این است که کارهای بسیاری نظیر توسعه و ساخت خط تولید یک محصول جدید، بهره‏گیری از یک تکنولوژی جدید، برگزاری دوره‏های جامع آموزشی ، تحقیق و توسعه و بهبود سازمانی تنها نمونه‏هایی از پروژه‏های واقعی می‏باشند که مدیران اجرایی در کارخانجات و مؤسسات تولیدی و خدماتی با آن روبرو می‏باشند.

 از سوی دیگر امروزه مشتریان خواهان محصولات نو، بدیع و باارزش می‏باشند که بصورت کاملاً سفارشی ظاهر می‏گردد که به نوبه خود یک پروژه کوچک برای تولیدکننده می‏باشند. در این راستا، بکارگیری سیستم‏های تولید انعطاف‏پذیر، ساختارهای ارگانیک، کارگروهی، سیستم‏های تولید ناب و مدیریت پروژه محور مثالهایی از استراتژیهای اخذ شده برای کسب مزیت رقابتی به شمار می‏آید.

 

 مدیریت پروژه محور، امروزه بعنوان یکی از مهارتهای کلیدی مدیران اجرایی، به شمار می آید.

 

ملاحظات استراتژیک اجرای پروژه ‏ها

ü تقاضای بازار:  پروژه احداث خط تولید خودرو کم مصرف
üنیاز سازمانی:  پروژه برگزاری دوره جامع آموزش پرسنل

نیاز مشتری:  پروژه احداث یک پست فشارقوی برای تامین برق یک شهرک صنعتی

پیشرفت فنی:  تولید نسل جدید لپ تاب که سریعتر، سبک تر و ارزان تر می باشد( که از تحول فن آوری هارددیسک های جدید امکان پذیر شده است)

نیاز حقوقی: پروژه تعیین رهنمودهای کنترل سم برای یک تولیدکننده رنگ

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت جامع و کامل درباره کنفرانس بین المللی مدیریت اجرایی

دانلود مقاله کامل درباره مدیریت از زبان مدیران موفق 60 ص

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره مدیریت از زبان مدیران موفق 60 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 64

 

مهارت به اعتماد به نفس تبدیل می شود

الگوی خوبی برای افرادتان باشید . هدفمند و مطمئن نشان دهید اگر حالت عصبی و نگرانی در چهره تان معلوم باشدکارمندان ضعف شما را پیدا می کنند و از آن استفاده می کنند .آدمهایی که بیشتر از همه از حوادث خیابانی می ترسند اغلب طعمه اینگونه حوادث می شوند

چگونگی رهبری و ایجاد انگیزه در افراد

تمام رهبران خوب از توانایی اظهار وجود و جرات برخوردارند .

چگونگی تربیت ما در خانه و مدرسه باعث می شود که ما خود را یک مدیر و رهبر تلقی کنیم و یا کسی که تابع و فرمانبردار است . وقتی قدرت رهبری را درک کنید می توانید بر عادتهای تربیتی نا صحیح غلبه کنید .

به افراد کم تجربه توجه خاصی داشته باشید وقتی با تجربه تر و ورزیده تر می شوند شیوه خود را تغییر دهید و کمی دست آنها را باز بگذارید. همین که کارکنان یاد می گیرند کمتر به شما وابسته باشند آنها را مورد حمایت و تشویق قرار دهید .

افراد با تجربه نیاز به آزادی عمل دارند و از نظارت شدید،ناراحت می شوند .

سلامتی خود را حفظ کنید برای سلامتی خود ورزش کنید، خوب لباس بپوشیدو…

مودب باشید از کلماتی مثل بفرمائید و متشکرم در صحبتهایتان استفاده کنید اما نه زیاد

به کارایی توجه داشته نه به محبوبیت و پرطرفدار بودن ، گاهی لازم است خشم خود را نشان دهید اما خویشتنداری خود را از دست ندهید

ابتدا برای خود معلوم کنید چه احساسی دارید بعد تصمیم بگیرید که چه وقت با فرد مورد نظر صحبت کنید و مطلب خود را با آرامش مطرح کنید مثلا‌‌ " من خیلی از اتفاقی که …… عصبانی هستم " .

به طرز خوشایند با نظرات آنها مخالفت کنید . آرام باشید اجازه دهید که آن شخص هم حرفهایش را مطرح کند . با دقت به حرفهای او توجه کنید و بعد راه حلی برای آنها پیدا کنید .

اگر از چیزی ناراضی هستید صریح ابراز کنید. آه نکشید یا اخم نکنید و با بداخلاقی و بی حوصلگی رفتار نکنید .

عزت نفس و نتایج حاصل آن را در سازمان ترویج کنید کاری کنید که همه ، اهمیت کار خود را درک کنند و این که هر کدام آنها تا چه حد در موفقیت سازمان موثر بوده است .

بر معیارهای بالا تکیه کنید ، همه افراد باید بفهمند ، همبن قدر که فقط کارها را بدون اشکال انجام بدهند کافی نیست .

تحت رهبری شما ، یگان ، هویتی یگانه پیدا می کند .

با ابراز بلند نظری و مصمم و راه هدفدار، عزت نفس را در یگان خود ترغیب کنید .

وقتی با کارکنان صحبت می کنید از ضمیر ما به جای من استفاده شود

هر وقت ممکن بود ارتباط رودر رو با کارمندان برقرار کنید وقتی با آنها ملاقات می کنید تعارف ها و احوال پرسی ها را به یک دقیقه محدود کنید و با تلفن بیشتر از 10 دقیقه با کسی صحبت نکنید ، سعی کنید از سوء تفاهم جلوگیری کنید .

رهبری کارکنان

کارکنان را با عطف توجه آنان به هدف های سازمان دور هم جمع کنید با یادآوری به کامندان خود در عین حالی که کار خود را انجام می دهند باید همدیگر را حمایت و کمک کنند .

کار گروهی را در بین آنها تقویت کنید .

کاری کنید که افراد سازمان به هم احساس وابستگی و همبستگی کنند ، کمک کنید که آنها از مسئولیت های هم درک روشنی داشته باشند .

هر چند وقت یک بار برای توضیح کارهای یگان، افرادتان را دور هم جمع کنید. پیشرفت کار را بررسی کنید و برنامه های آینده را تعیین کنید. در مورد کسانی که در جلسات برخورد منفی دارند ، علت را بررسی کنید .

افراد را در کارها مشارکت بدهید و کاری را به گروه تحمیل نکنید ، با آنها حرف بزنید ، آنها را تشویق کنید واجازه پیشنهاد بدهید .

افرادی که خوب کار کرده اند در جلسات تشویق کنید.

به پایین دستها اعتماد نکنید یا رازی را با آنها در میان نگذارید

وقتی مشکلاتی بین اعضای گروه وجود دارد سریع اقدام کنید قبل از آنکه اوضاع بحرانی شود افراد را جمع کنید و با صحبت کردن مسائل را حل و فصل کنید .

با ایجاد جوی مناسب ،محیط کاری دلپذیری به وجود آورید . سختکوش باشید اما افراط نکنید و به کارکنان فشار نیاورید . نگرانی و اضطراب از خود نشان ندهید . با روشی مطمئن و راحت ، گروهتان بیشتر سر شوق می آید .

ضعفهای گروه را بشناسید و به سرعت و قاطعیت اقدام به حل آنها کنید افراد را راهنمایی کنید و بطور جدی آموزش بدهید .

وقتی کارکنان تحت فشار قرار می گیرند کمک کنید که از بحران خارج شوند اما حتماً بحران هایی راکه در اثر بی کفایتی یا عدم تلاش پیش می آیند شناسایی کنید .

انگیزه

ایجاد انگیزه در کارکنان

انگیزه بخشی ، یعنی کمک به افراد برای دستیابی به موفقیت های فردی . کمک کنیم هر یک از افراد گروه بفهمند از کار خود چه نتیجه ای می خواهد بگیرد

وقت بگذارید و با تک تک کارکنانتان صحبت کنید .

از هیچ کدام از کارمندانتان دوری نکنید و یا به آنها بی اعتنا نباشید و با همه آنها در هر مقام و مرتبه ای که هستند با احترام رفتار کنید . اعضای سازمان باید در حضور شما آسوده باشند و طبیعی رفتار کنند .

نگرانی ها را به اطمینان بدل کنید و شور و هیجان آن اعضای گروه را که شهامت بیشتری دارند مهار کنید ، توانایی های افراد را به آنها یاد آوری کنید و به آنها از راه آموزش و واگذاری مسئولیت کمک کنید . استعدادهایشان را پرورش دهید و اساس پیشرفت آینده خود سازید . زمانی که به حق و سزاوار است تحسین کنید.

با فشار ضوابط و کنترل بیرونی بر روی کارکنانی که فاقد انگیزه باشند نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد

ایجاد انگیزه در سازمانی که بدنه آنرا افراد مومن، ایثارگر و فداکار تشکیل می دهند کار آسانی است

بهره گیری از آیات قرآن

بهره گیری از متون اصلی سخنان پیشوایان بزرگ

بهره گیری از سنت رسول خدا و سیره ائمه طاهرین

بهره گیری از دعاها و مناجات پر محتوا

توجه کنید:

در کارکنان میل به کار کردن را به وجود آورید باید سعی کنید تا کارکنان با رضایت و رغبت و خودکارانه به دنبال کارها بروند

به زیردستان بپردازید (توجه به نیاز های کارکنان ……)

شنونده خوبی باشید با انگشت گذاشتن روی نقاط ضعف و قوت اشخاص و با توجه به شخصیت آنان می توانید آنها را تشویق کنید تا آزادانه گفتگو کنند و سپس با کمال علاقه شنونده با حوصله و علاقه مندی برای سخنان ایشان باشید .

وقتی انتقاد می کنید پیشنهاد سازنده ای را هم آماده داشته باشید

به طور خصوصی انتقاد کنید در نزد زیردستان و حضور دیگران انتقاد نکنید زیرا انتقاد در حضور دیگران حکم سرزنش دارد .

نزد همکاران، زیردستان را تحسین کنید (فرد را خشنود کرده و در دیگران ایجاد انگیزه می کند )

ملاحظه کار باشید (با درایت جوانب کار را بسنجید و آگاهانه تصمیم بگیرید)

تفویض اختیار کنید

از زور گویی و تحمیل نظر خود جداً خودداری کنید نباید زیردستان را بله قربان گو بار آورید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مدیریت از زبان مدیران موفق 60 ص

دانلود مقاله کامل درباره مهندسی قالب طرح ریزی و طراحی 13 ص

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله کامل درباره مهندسی قالب طرح ریزی و طراحی 13 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

مهندسی قالب – طرح ریزی و طراحی

عوامل در پرسکاری ورق فلز:

در آغاز طرح‌ریزی فرآیند، تصمیم‌گیری باید صورت گیرد که آیا قطعه‌ای که طراحی می‌شود بطور کامل استامپ می‌گردد. بخشی از آن استامپ می‌شود یا اصلاَ استامپ نمی‌شود توجه به طراحی، مواد، روشها، ابزار تولید و هر عامل دیگری که مورد توجه باشد در تصمیم‌گیری بکار می‌رود. معیارهای عملی زیر برای این امر موجود است ولی به مراجع دیگر هم رجوع نمائید.

عوامل طراحی:

شکلها به آنهایی محدود می‌شود که ممکن است توسط بریدن، خم کردن، شکل دادن یا کشیدن یک قطعه ورق یا عملیات پرسکاری، تولید گردند.

حداکثر اندازه‌ها توسط انواع و اندازه‌های پرسهای موجود محدود می‌شوند. محدودیت‌هایی بر اساس اندازة حداقل وجود دارد زیرا مقاطع با ضخامت in 0.003 برای قطعاتی امکان‌پذیر است که 10000 عدد آنها ممکن است در یک دست نگه داشته‌ شود.

ترانسها خیلی خوب هستند بعلاوه با منهایin 0.003 و حدود دقیقتر برای قطعات نازک و کوچک امکان دارد.

ضریب عامل وزن مزیت بالایی دارد قطعات شکل گرفته از ورق فلز کمترین وزن را دارند (برچسب پوند در هر اینچ مربع از سطح).

صاف بودن سطح خیلی خوب است زیرا وضعیت سطح معمولاَ تحت تأثیر عملیات شکل دادن (فرمینگ) نمی‌باشد.

انواع مواد موجود است که به شکل ورق نیز می‌باشند و ترد و شکننده نیست.

تغییرات طراحی معمولاَ پر هزینه می‌باشند اگر پس از ابزار‌کاری اولیه لازم باشد.

عوامل تولید:

زمان ابزار‌کاری با سایر روشهای تولید مقایسه شود طراحی قالب و توسعه آن ممکن است چند ماه طول بکشد.

زمان تولید نسبتاَ کم است چون سرعت خروجی( محصول ) قبلی بالاست و 3000 قطعه در ساعت نیز تولید شده است.

عوامل اقتصادی:

هزینه‌های استامپ کردن مواد باید کم در نظر گرفته شود و از 3 تا4 سنت در هر پوند برای فولاد، تا 25 سنت هر پوند برای آلومینیوم و مقدار بالاتر برای سایر مواد با مصرف کمتر بکار برود. یک ضریب هزینة مطلوب عبارت‌اند از کاهش قراضة حداقل بدست آمده از طریق انتخاب دقیق Stock ذخیره ، و طرح مورد نظر.

هزینه‌های قالب و ابزار بالا هستند معمولاَ برای ابزار‌کاری برای قطعات قابل مقایسه، بالاتر از هزینة لایکاست کردن آنها است. هزینه‌ها در جایی که تولید زیاد مورد نظر باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

هزینه‌های کارگر مسنقیم بستگی به اندازه و شکل قطعه دارد تحت شرایط( معمولی) آنها بسیار پایین هستند.

پرس‌ها: غیر از پرس‌های پانچ( سوراخکاری) دستی کوچک پر هزینه‌تر از تجهیزات ماشینکاری استاندارد هستند از قبیل: دستگاهه تراشکاری و سنگ‌زدن سرعت ساعت ماشین بالاتری را نیاز دارد.

هزینه‌های صیقل‌کاری کم می‌باشند. اغلب سایر صیقل‌کاریها لازم نمی‌باشند.( نسبت با نقاشی یاPlating روکش کردن)

روشهای اصلی در طرح ‌ریزی فرآیند پرسکاری:

تصمیم عبارت‌اند از تولید به کمک پرسکاری می‌باشد. طرح ریز فرآیند فلز- پرس دارای سه حوزة مسؤلیت اصلی است:

طرح ‌ریزی توالی عملیات، تعیین تجهیزات فلزکاری واندازه‌گیری(gaging ) لازم برای تولید قطعات خوب و با صرفه در سرعت تولید معین شده.

هماهنگ کردن فرآیند‌ها مانند عملیات حرارتی، صیقل فلز( صیقل‌کاری) و روکش‌کردن

(Plating).

یکپارچه کردن مسیرهای حرکت اپراتور و کنترل کردن مادة مورد نیاز.

مسؤلیت‌های دوم و سوم توسط متخصصان اجرا می‌شوند بعداَ در اینجا مورد علاقه قرار نمی‌گیرد. مراحل زیر از یک تویة معتبر برای طرح‌ریزی یک فرآیند تولید فلز – پرس شده تشکیل می‌شود.

تحلیلهای چارچوب قطعه – طرح‌ها، نماها، و نمونه‌های آزمایشی، مدلها، و غیره در این قسمت بکار می‌روند. مسؤلیت انجام این کارها بهتر است بصورت نمودر درآید.

چه چیزی می‌خواهیم؟ ( آنچه که می‌خواهیم چیست یا خواسته چیست؟)

طراح محصول باید مشخصات دقیق اندازه، شکل، نوع ماده، و شرایط و فرآیند‌های دیگر را تعیین کند،


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مهندسی قالب طرح ریزی و طراحی 13 ص