یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار

اختصاصی از یارا فایل تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار


تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار

مقالات علمی پژوهشی مدیریت و حسابداری  با فرمت           Pdf           صفحات  6

چکیده در پژوهش حاضر سعی برآن است تا با استفاده از آزمون های آماری مورد نیاز تاثیر متغیر تنوع محصول بر ارزش شرکت ، به عنوان –
معیار عملکرد مبتنی بر حسابداری و رشد شرکت سنجیده شود در این بررسی از روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع روش پس
رویدادی می باشد. نمونه آماری این پژوهش تعداد 99 شرکت پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران، طی دوره زمانی 1388 تا 1393 می باشد.
نتایج این بررسی نشانمی دهد که به کارگیری استراتژی تنوع محصولات با شاخص های عملکرد از قبیل ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده
بازار و رشد شرکت رابطه معنادار وجود دارد.در این راستا استراتژی تنوع محصول با ارزش افزوده اقتصادی رابطه همسو داشته است که می توان
این گونه تفسیر نمود، شرکت هایی که محصولات متنوع تولید می نمایند به مرور زمان ارزش افزوده اقتصادی این شرکت ها و در نتیجه سهم آنها
از ارزش افزوده بازار افزایش می یابد و به جایگاه مرفهی در بازار رقابت اقتصادی نائل می شوند، و به مرور زمان این شرکت ها به مراحل رشد
رسیده و ارزش شرکت به تناسب افزایش می یابد، که این یافته مطابق با انتظارات بوده است. البته بین استراتژی تنوع محصولات با نسبت
کیوتوبین رابطه ای یافت نشد به این علت که شاخص کیوتوبین یک شاخص سنتی و تاریخی می باشد که نتوانسته ارزش شرکت را به درستی
نشان دهد، شرایط اقتصادی ایران به گونه ای است که سودآوری بیشتر متأثر از رانت، شرایط بازار و حمایت دولت و عوامل فرعی است بنابراین
انتخاب استراتژی تاثیر مورد انتظار را بر نسبت کیوتوبین شرکت ها نمی گذارد، همچنین انتخاب و به کارگیری استراتژیتنوع بلافاصله پس از
تصمیمگیری اثر خود را بر عملکرد مالی شرکتها نشان نمی دهد بلکه شکاف زمانی بین تصمیم و اثر آن بر نسبت کیوتوبین وجود دارد .
در این تحقیق تاثیر متغیرهای کنترلی اندازه شرکت، عمر شرکت، خالص سرمایه در گردش و نسبت ارزش بازار حقوق صاحبان سهام به ارزش
دفتری حقوق صاحبان سهام بر روابط بین فرضیات و متغیرهای تحقیق سنجیده شده است.
کلمات کلیدی: استراتژی تنوع محصولات،نسبت کیوتوبین، ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده بازار ، رشد شرکت

 


دانلود با لینک مستقیم


تاثیر استراتژی تنوع محصول با عملکرد مالی و رشد شرکت های بورس اوراق بهادار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.