یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

بررسی طرز کار و حساسیت وپایداری گاورنر ساده

اختصاصی از یارا فایل بررسی طرز کار و حساسیت وپایداری گاورنر ساده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

هدف از انجام آزمایش:

بررسی طرز کار و حساسیت وپایداری گاورنر ساده

تئوری آزمایش:

کلاً گاورنر به معنی تنظیم کننده در مواردی بکار می رود که بخواهیم دور موتوری را که بار آن تغییر می کند ثابت نگه داریم.که اگر گاورنر نباشد با افزایش بار، دور موتور کاهش و با کاهش بار، دور موتور افزایش می یابد. که گاورنر با تنظیم سوخت ورودی به موتور و کنترل آن ،دور موتور را در بارهای مختلف ثابت نگه می دارد .

کلاً دو نوع گاورنر مکانیکی متداول می باشدکه یکی بر اساس نیروی گریز از مرکز است ودیگری بر اساس میزان تغییرات سرعت و شتاب است.

ولی ما در این آزمایش از گاورنر ساده گریز از بازو

مرکز استفاده کرده ایم.در گاورنر ساده شکل O

مقابل جرمهای کروی M خیلی بیشتر از h T M

جرمهای بازو و روابط عضو لغزنده در نظر M

گرفته شده است. اگر با این فرض که محور r f

با سرعت ثابتی دوران کند ودر حالت تعادل

می توان معادله گشتاور را حول نقطهO گرفت. mg

Fh=mgr

بامشتق گیری از رابطه اخیربدست می آید:

 

حساسیت گاورنر:

گاورنر حساس گاورنری است که برای یک تغییر کوچک در سرعت محور،عضو لغزنده طول زیادی را طی نماید. و اگر لغزنده با تغییر ناچیز سرعت به وضعیت منتهی الیه

برسد به آن گاورنر بی تفاوت می گویند.که بی نهایت حساس است وحساسیت به صورت زیر تعریف می گردد :

سرعت متوسط محور

که هر چه این عدد بزرگتر باشد ، = حساسیت

حساسیت گاورنر بیشتر است. دامنه سرعت گاورنر

غیر حساسیت:

در یک گاورنر واقعی هنگام بالا رفتن لغزنده، نیروی اصطکاک همجهت با وزن عمل کرده و از بالا رفتن آن ممانعت می نماید. در موقع کم شدن سرعت ،لغزنده پایین می آید و در این حالت جهت نیروی اصطکاک عکس می گردد و سعی می کند که لغزنده را در ارتفاع بالاتری قرار دهد.

برای هر موقعیت لغزنده دامنه ای از سرعت برای محور وجود که در آن لغزنده حرکت می کند . در این دامنه سرعت گاورنر ﴿ غیر حساس ﴾ نامیده می شود .و ضریب غیر حساسیت آن به صورت زیر تعریف می گردد:

= ضریب غیر حساسیت

پایداری:

هنگام افزایش سرعت گاورنر کره ها باید به خارج و شعاع بزرگتری حرکت کنند که به این نوع گاورنر،گاورنر پایدار گویند.ولی اگر با افزایش ناچیز سرعت ،کره ها فوراً به شعاع ماگزیمم خود برسند ،به آنها گاورنر بی تفاوت گویند که با سرعت وشتاب بزرگتر نیرو نیز افزایش می یابد . و یا یعنی با افزایش ، نیز باید افزایش یابد .و تنها وقتی افزایش می یابد که F با نسبت بیشتری نسبت به r افزایش یابد .

یعنی رابطه زیر بر قرار باشد:

که میتوان پارامتر مناسب را برای مقایسه پایداری گاورنرها بصورت زیر نوشت:

اگر این عبارت مثبت باشد،گاورنر پایدار است و هر چه عدد آن بزرگتر باشد گواه بر پایداری بالاترگاورنر است .

 

شرح انجام آزمایش:

یک گاورنر ساده داریم که می خواهیم حساسیت و پایداری آن را بررسی کنیم.این گاورنر از دو وزنه بصورت دیسک مانندو یک لغزنده که در پایین قرار دارد تشکیل شده است .این لغزنده به یک شافت حلقه شده است که روی این شافت6 خط علامت زده شده وجود دارد که فاصله هر کدام 4 mm است.

ابتدا قبل از روشن کردن، فاصله هر دو مرکز دیسک را در مرحله های مختلف با متر اندازه گیری کرده که به صورت جدول زیر مدون شده است:

خط6

خط5

خط4

3

H2=8mm

H1=4mm

H=0

ارتفاع لغزنده از پائین

136

131.4

126.4

120.3

115.

110

105.4

طول بازوی دوران

﴿ اندازه ها بر حسب mm می باشند﴾

بالا رفتن

216

209.7

208

201.5

200

190.6

22.62

21.96

21.78

21.1

20.94

19.96

ما سرعت لحظهء جدا شدن از سطح و لحظهء فرودآمدن را 17 rad/s فرض کرده ایم.حال می توانیم با توجه به داده ها ، حساسیت و منحنی مربوط به آن را رسم کنیم.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی طرز کار و حساسیت وپایداری گاورنر ساده

کنفرانس کلاسی درمورد پدیدار شناسی

اختصاصی از یارا فایل کنفرانس کلاسی درمورد پدیدار شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کنفرانس کلاسی درمورد پدیدار شناسی


کنفرانس کلاسی درمورد پدیدار شناسی

 

 

 

 

 

 

 

16 صفحه یه صورت word

  • مفهوم پدیدار شناسی با تکیه بر فلسفه ی پدیدار شناختی کانت و هگل
  • پدیدار شناسی فلسفی

  2-1- پدیدار شناسی آلمان

       2-1-1- ادموند هوسرل(پدیدار شناسی متعالی)

       2-1-2- ماکس شلر (پدیدار شناسی اخلاقی)

       2-1-3- مارتین هایدگر (پدیدار شناسی هستی مند)

2-2- پدیدار شناسی فرانسوی

     2-2-1- ژان پل سارتر (پدیدار شناسی اگزیستانسیالیستی یا هستی شناسانه)

  • جامعه شناسی پدیدار شناسانه

  3-1- آلفرد شوتس (جبرگرایی فرهنگی)

  3-2- پیتر برگر و توماس لاکمن (ساخت اجتماعی واقعیت) 

 

  • هیوم: گزاره های راستین، تنها ترکیبی- پسینی اند. (پس از تجربه به دست می آیند- علوم تجربی و استقرایی)
  • کانت: گزاره های راستین، تنها تحلیلی- پسینی اند (ریاضیات و منطق) یعنی نه شیء فی نفسه، بلکه پدیداری از آن است
  • هگل: گزاره های راستین، تنها تحلیلی- پیشینی اند. جهان به نحو پیشینی و سوبژکتیو در ذهن ما وجود دارد نه پسا تجربی. ما با پدیدارهایی محض و متعالی روبه رواییم.

علت تقسیم پدیدارشناسی به آلمانی و فرانسوی، نه صرفا توجه به جغرافیای پدیدارشناسی بلکه نگاه به تفاوت های ماهوی آن ها نیز هست. پدیدارشناسی آلمانی لحنی کاملا توصیفی دارد و در مقابل، پدیدار شناسی در فرانسه و در آثار ژان پل سارتر، روندی دیالکتیکی می یابد.در فرانسه، پدیدارشناسی با ادبیات هم آغوش است و این امر در آلمان به ندرت به چشم می خورد. هگل در آلمان به عنوان یکی از پیشگامان پدیدارشناسی، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. علت آن نیز نبود روش پدیدارشناسانه در فلسفه ی هگل (تعلیق باور به شیوه ی تحویل هوسرل)، اشاره نکردن به شهود پدیدارشناسانه و روش دیالکتیکی هگل است (که بعدا در فرانسه به روش پدیدارشناسانه وارد شد)


دانلود با لینک مستقیم


کنفرانس کلاسی درمورد پدیدار شناسی

اقدام پژوهی کمک انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان

اختصاصی از یارا فایل اقدام پژوهی کمک انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی کمک انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان


اقدام پژوهی کمک انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی کمک نمایم؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده :

مقدمه:

بیان مسئله:

تعریف و توصیف مفاهیم و واژگان:

پیشینه علمی تحقیق  

فرم انتخاب رشته در هدایت تحصیلی  یکی از دانش آموزان :

جمع آوری اطلاعات (شواهد 1

استفاده از روش مشاهده مستقیم 

عوامل موثر در انتخاب رشته 

بعداز بیان نظرات و بررسی آنان ، پژوهنده نظرات فوق را بدین گونه دسته بندی نمود .

ب) شاخصهای کیفی وضع موجود 

مصاحبه با هنرجو مصطفی عدالتی  رشته تربیت بدنی:

تجزیه و تحلیل (شواهد 2

ž    عوامل بیرونی  

ž  عوامل درونی  

عوامل مزاحم درانتخاب رشته مناسب ودرست:

امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس   

اعتبار بخشی :

الگوی تفسیر -روش شش پرسش:

نمودار تفصیلی شش پرسش:

راه حلهای پیشنهادی:

منابع:

 

  چکیده :

      هدف این پژوهش چگونگی کمک به دانش آموزان جهت انتخاب رشته درست و تعیین عوامل موثر بر رضایت دانش‏آموزان‏ شاخه نظری دوره متوسطه در انتخاب رشته تحصیلی بوده است. جامعه پژوهشی شامل دانش‏آموزان‏ پسر سال اول دوره‏ی متوسطه هنرستان دارالفنون است که در سال تحصیلی مشغول به تحصیل بودند. با روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای تعداد 60 نفراز آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند که در پرسشنامه ما مشارکت کردند. به منظور گردآوری داده‏ها‏ از یک پرسشنامه چهار گزینه ای شامل ده سوال، به همراه مصاحبه استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده‏ها‏ با استفاده از روش‏های آمار توصیفی شامل فراوانی و درصد ویژگی‏هاو عوامل موثر در انتخاب رشته را بخوبی برای ما نشان میدهد.همچنین نتایج بیانگر وجود ارتباط بین اولویت شغلی آینده و رضایت از انتخاب رشته بوده است. در این پژوهش عوامل موثر بر انتخاب رشته به ترتیب، علاقه شخصی واستعداد، بازار کار و توصیه مشاور و اولیاء بوده.

     انتخاب رشته تحصیلی در پایان مقطع تحصیلی اول دبیرستان یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان و والدین آن ها می باشد زیرا انتخاب درست رشته تحصیلی یکی از دلایل موفقیت تحصیلی و شغلی دانش آموزان در آینده می باشد

دانش آموزان برای انتخاب رشته باید کاملا آزاد باشند و خودشان شخصابراساس استعداد و علاقه درونی خودشان تصمیم بگیرند و طوری نباشد که دانش آموزی فقط برای رضایت والدین و یا اطرافیانشان رشته خود را انتخاب کند

 در انتخاب رشته در دبیرستان علاقه و میزان پیشرفت درسی و انگیزه خود جوش هر دانش آموز به درس های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس های آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند.

رشته تحصیلی که مورد علاقه افراد نباشد باعث از بین رفتن بسیاری از لذت ها و موفقیت ها در فرد می شود و بسیار اتفاق افتاده است که دانش آموزان فعال و با استعداد به خاطر اینکه رشته تحصیلی مناسبی را در دبیرستان انتخاب نکردند در ادامه تحصیل و یا پیدا کردن شغل مرتبط با رشته خود ناکام ماندند.

شناخت رشته و سپس انتخاب رشته در هنگام انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم و موثر می باشد و والدین ، دانش آموزان ، معلمان ، مشاوران و رسانه ها در شناخت و ارایه رشته های مختلف به دانش آموزان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

 انتخاب رشته تحصیلی در دروه دبیرستان مقدمه ای برای انتخاب شغل می باشد .

 پدر و مادر باید رقابت های ناسالم و سلیقه و علاقه ناسالم خود را در انتخاب رشته تحصیلی فرزندشان کنار بگذارند و برای انتخاب رشته تحصیلی فرزندشان شیوه مشارکتی را پیش گیرند و از افراد صاحب نظر بخصوص مشاور مدرسه استفاده کنند و جهت راهنمایی بیشتر ارتباط تنگاتنگی ایجاد کنند.

انتخاب رشته نباید برای دانش آموزان به صورت تحمیلـــی باشد زیرا باعث عدم رضایت شغلی و ترک تحصیــل دانش آموزان می شود. ملاک اصلی در انتخاب رشته نمره ، سلیقه و علاقه دانش آموزان می باشد و والدین نباید رشته ای را به فرزند خود تحمیل کنند چون اگر دانش آموزی به اجبار وارد رشته ای شود در آینده دچار مشکل می شود.

 بهترین منبع برای هدایت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته مشاوران تحصیلی مدارس هستند که در طول سال با برگزاری آزمون ها ی مختلف علاقه مندی و استعداد افراد را می سنجند. مشاوران تحصیلی نظر دبیران ، نظر والدین و دانش آموزان را سوال می کنند و شناختی که مشاوران تحصیلی از دانش آموزان دارند بهترین ملاک برای هـــدایت دانش آموزان به سمت انتخـاب درست رشته تحصیلی می باشد.

 


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی کمک انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان

تحقیق درباره ساختار گلخانه

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره ساختار گلخانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ساختار گلخانه


تحقیق درباره ساختار گلخانه

دسته بندی : صنایع غذایی_ کشاورزی و زراعت

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 33 صفحه

ساختار گلخانه.
یک گلخانه، وسیله ای برای تغییر محیط اطراف گیاهان، جهت بهبود شرایط رشد فراهم می کند.
گلخانه ها در چند مورد قابل استفاده اند.
بعضی از گلخانه ها برای عملیات سالیانه مورد استفاده قرار می گیرند، درحالیکه بعضی از آنها فقط برای پرورش گیاهان در فصلهای بهار و پاییز ساخته می شوند.
در بعضی از شرایط آب و هوایی، برای پرورش تعدادی از گیاهان درتابستان (مانند گوجه فرنگی)، که در شرایط بیرون قابل کشت نیستند، گلخانه مورد نیاز می باشد.
ملاحظات کلی: یکی از اولین تصمیماتی که باید اتخاذ شود، این است که گلخانه به صورت یک واحد جداگانه، در تماس باساختمان های موجود و یا بصورت بخشی از ساختمانهای جدید ساخته شود.
گلخانه های متصل به هم معمولاً هزینه های ساخت و گرمایش کمتری داشته و دسترسی آسانتری دارند، اما گیاهان نورکمتری دریافت می کنند.
گلخانه های متصل به هم باید رو به جنوب ساخته شوند.
جهات غرب، شرق و شمال مطلوبیت کمتری دارند.
خصوصیات ساختمانهای موجود ممکن است انتخاب محل را برای گلخانه های متصل محدود نماید.
یک گلخانه مستقل می تواند در محلی دورتر از ساختمانهای موجود ساخته شود.
گیاهان در چنین گلخانه ای نور خورشید را از همه جهات دریافت می کنند.
این گلخانه ها از لحاظ ساخت و سیستم حرارتی بسیار گران هستند و هزینه های فوق العاده ای برای خطوط آب و برق لازم دارند.
هر گلخانه باید در محلی ساخته شود که دارای زهکشی مناسبی باشد.
یک گلخانه می تواند در هراندازه ای ساخته شود اما کوچکترین گلخانه ای که می توان در نظر گرفت چیزی در حدود 200 فوت مربع است (18.
4 متر مربع ).
گلخانه های کوچکتر به نسبت از لحاظ ساخت و عملکرد بسیار گران هستند .
ساختمان گلخانه: هزینه ساخت گلخانه به طور کلی به اندازه و ماده پوشش دهنده آن بستگی دارد.
ساخت گلخانه با پوشش شیشه ای و قاب فلزی معمولاً بیشترین هزینه را داراست.
پوشش های دیگر مان

متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ساختار گلخانه

اقدام پژوهی نظم انضباط در ساعت حرفه و فن

اختصاصی از یارا فایل اقدام پژوهی نظم انضباط در ساعت حرفه و فن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی نظم انضباط در ساعت حرفه و فن


اقدام پژوهی نظم انضباط در ساعت حرفه و فن

چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرار کنم؟

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 33

 

 

 

 

 

فهرست:

چکیده

مقدمه 

توصیف مسئله و وضیت موجود 

گردآوری شواهد 1  

تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی  

یافته های علمی  

مشاهده

پیشینه تحقیق:

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها

ارائه راه حل  های پیشنهادی وبررسی راه حل ها  ( شواهد 2

منابع 

 

چکیده

عدهای کنترل رفتار فراگیرندگان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامندبرخی معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه و کلاس است، به نحوی که سبب افزایش یادگیری شود.

پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

در سال تحصیلی اخیر  شاهد مسأله ی بی انضباطی بچه ها و مشکلات مدرسه که باعث آزار برخی همکاران می شد، بودم.

تقریباً هفته ای سه بار و هر هفته یکی از همکاران می نالید در حالی که از شدت عصبانیت گر گرفته بود از کلاسش وارد دفتر می شد و معمولاً هم از دانش آموزان کلاس سوم  می نالیدند و آن ها را دانش آموزانی نفهم و بی انضباط می خوانند که به همه چیز توّجه دارند مگر درس و تکالیفشان و اینک آن ها هیچ احساس مسئولیتی در قبال وظایف تحصیلی و مدرسه خود ندارند و تنها برای گذراندن وقت به مدرسه می آیند و هیچ ارزشی برای زحمات معلم هایشان قائل نیستند.

خوشبختانه با راه کارهایی که در این پژوهش هم به آنها پرداخته شده ، توانستم تا حد زیادی این رفتارها را کنترل کنم و مانع تکرار مجدد آنها توسط دانش آموزان گردم.

کلید واژه : بی انضباطی حرفه و فن سوم راهنمایی


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی نظم انضباط در ساعت حرفه و فن