مقاله با عنوان دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق در فرمت ورد در 8 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد:
مقدمه
ویژگیهای رقم شفق
الف: ویژگیهای مورفولوژی
ب: ویژگیهای کیفی
ج: وضعیت رقم از نظر مقاومت به آفات و بیماریها
د: عملکرد و اجزای وابسته به آن
توجیه اقتصادی
منابع مورد استفاده
موضوع :
دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ Galaxy Tab 3 10.1 (3G+WiFi) P5200 اندروید 4.2.2 نسخه XXUAMFC لینک مستقیم
P5200XXUAMFC-P5200OJVAMF3-XSG.zip
با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم بای فایل
انرژی الکتریکی یکی از حامل های با ارزش انرژی بوده و از آن برای به حرکت درآوردن بارهای مکانیکی، توید روشنایی و گرما و تولید حامل های با ارزش دیگر مانند هوای فشرده استفاده می شود. از مزایای این حامل می توان به پاکیزه بودن آن و انتقال آسان آن اشاره نمود. انرژی الکتریکی به دلیل قابلیت اندازه گیری و کنترل بهتر و همین طور محدودیت ناشی از عدم امکان ذخیره سازی از سایر انواع انرژی متمایز است.
اگر این حامل انرژی را در یک زنجیره ای از تولید تا مصرف نهایی در نظر بگیریم در گذر از هر مرحله این زنجیره خواه ناخواه تلفاتی از این انرژی را خواهیم داشت. از آنجائی که ظرفیت تولید انرژی الکتریکی با توجه به هزینه سنگین سرمایه گذاری در آن محدود می باشد، لذا افزایش میزان بهره وری از ظرفیت موجود در کشور تأثیر بسیار مطلوبی در زمینه و سرمایه گذاری در بخش تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی را بدنبال خواهد داشت.
1-1-1 تاریخچه صنعت برق در ایران
در سال 1264 ناصرالدین شاه توسط آقای حاج محمد حسن امین الضرب (تاجر اصفهانی) یک مولد برق از نوع گرام به قدرت 3 کیلو وات را به منظور روشنایی بخشی از کاخ سلطنتی برای نخستین بار وارد ایران کرد، سوخت این مولد گاز حاصل از ذغال سنگ بود. در سال 1279 به دستور مظفرالدین شاه یک دستگاه مولد برق با قدرت 12 اسب بخار توسط آقای حاج محمد باقر میلانی معروف به رضایف خریداری شد. این مولد در سال 1281 نصب و از آن به منظور تأمین روشنایی حرم امام رضا (ع) استفاده گردید. 3 سال بعد مولد دیگری با قدرت 75 اسب بخار توسط امیررضوی خریداری و در کنار مولد اول نصب گردید. اولین مجوز تأسیس یک کارخانه برق به یک بازرگان ایرانی به نام حاج حسین آقا امین الضرب داده شد. حاج حسین آقا امین الضرب اقدام به تأسیس اولین کارخانه برق عمومی در تهران کرد. تهران تا سال 1322 هـ ق. فاقد برق بود. در چهاردهم محرم الحرام سال 1322 هـ ق. برابر با 1282 هـ ش. قراردادی دایر بر تأسیس کارخانه چراغ برق بخاری و آجرپزی ما بین حاج حسین آقا امین الضرب و دولت موقت در 17 فصل منعقد شد که مهر و امضای امین الدوله و مشیرالدوله را در پای خود داشت. این مولد برق عبارت بود از یک ماشین بخارپیستونی با سه دیگ و سوخت زغال سنگ. این مولد دارای ژنراتوری ساخت کارخانه AEG آلمان بود که به قدرت 400 کیلو وات سه فاز کار می کرد و حاج حسین آقا امین الضرب آن را با 50 نفر کارمند اداره می کرد. سپس ماشین بخار دیگری با قدرت 100 کیلو وات به آن افزوده شد از این زمان به چند خیابان عمده تهران مانند لاله زار، چراغ برق، درختی (سعدی فعلی) شاه آباد (جمهوری اسلامی) و استامبول و محلهای اطراف آن دارای برق شدند.
فصل اول
1-1مقدمه
1-1-1 تاریخچه صنعت برق در ایران
1-2 انواع نیروگاه های تولید برق
1-2-1 نیروگاه توس
1-2-2 مصرف داخلی
1-2-2-1 مقدمه
1-2-3 توزیع برق مصرف داخلی
1-2-4 تجهیزات نیروگاه
1-2-5 تغذیه مصرف داخلی نیروگاه
1-2-6 تغذیه از شین اصلی نیروگاه
1-2-7 تغذیه از پایانه ژنراتور
1-2-8 روش های تغذیه برای راه اندازی
فصل دوم
2- خود راه انداز
2-1 تعریف خودراه انداز
2-2 سیستم راه انداز
2-2-1 انواع سیستم راه انداز
2-2-2 دیزل راه انداز (بلک استارت)
2-3 سیکل ترکیبی نیروگاه شریعتی
2-3-1 اجزاء و ساختمان توربین گازی هیتاچی
2-3-1-1 مشخصات کلی توربن هیتاچی
2-3-1-2 سیستم راه اندازی توربین
2-3-1-3 راچت و عملکرد آن
2-3-1-4 راه اندازی توربین گازی 25 مگاواتی هیتاچی (بلک استارت)
2-3-1-5 ژنراتور سنکرون
2-3-2 سیستم راه انداز توربین گازی توسط موتور (موتور کرنکینگ)
2-3-2-1 سیکل ترکیبی نیروگاه نیشابور
2-3-2-2 نیروگاه مشهد
2-3-3 سیستم راه اندازی به صورت استاتیک (تبدیل ژنراتور به صورت موتور)
2-3-3-1 طریق تغذیه ژنراتور به صورت موتور
2-3-3-2 سیکل ترکیبی نیروگاه فردوسی
2-3-3-3 (سیستم راه انداز) SFC
2-3-3-4 مدل های کاری سیستم راه انداز
2-3-3-5 مدهای کاری استاندارد شامل
2-3-3-6 مدهای کاری اختیاری شامل
2-3-3-7 ترانس های SFC
فصل سوم
3- سیستم راه انداز نیروگاه توس در بدو تأسیس
3-1 مقدمه
3-2-1 دیزل های اضطرای
3-2-1-1 مقدمه
3-2-2 دیزل های اضطراری نیروگاه توس
3-2-2-1 تجهیزات جانبی دیزل ژنراتور
3-2-2-2 طریقه عملکرد موتور راه انداز دیزل اضطراری
3-2-2-3 ژنراتور اضطراری
3-2-2-4 باس بار اضطراری OEV-OEU
3-2-2-5 روش های بهره برداری
3-2-2-6 رله جهت یاب Directional
3-2-2-7رله محافظ درجه حرارت سیم پیچ ژنراتور Winding – over temperature رله B21,B22
3-2-2-8 رله آندر ولتاژ (Under Voltage Relay)
3-2-3-9 رله آندر ولتاژ نظارت کننده ولتاژ باس بارها
3-2-2-10 رله دایر کشنال – رله جهت یاب F13 – تیپ PM 22 GO
3-3- تابلوهای دیزل ژنراتور اضطراری
3-3-1 تابلوهای تجهیزات دیزل ژنراتور اضطراری
3-3-2- تابلو 21OEF
3-3-3 آلارم های اخطاری که به رله A20 EP9970 وارد می شود
3-3-4 آلارم هایی که باعث تریپ می شوند
3-3-6 تابلو OEP 22
3-3-7 تابلو OEP 23
3-3-8 آلارم هایی که باعث تریپ و قطع ژنراتور می شوند.
3-3-9 سنکرونسکوب با عقربه گردان
3-4 توربین گازی
3-4-1 مقدمه
3-4-1-1 بازده یا راندمان توربین گازی
3-4-2 توربین گازی مدل S7
3-4-2-1 تریپ توربین گازی
3-4-3 ژنراتور توربین گازی
3-4-4 تریپ ژنراتور
3-4-5 حفاظت روترو
3-5 جمع آوری و واگذاری توربین گازی به غیر
3-5-1 جایگزین مناسب برای توربین گازی
3-5-2 موضوع پیشنهاد: جایگزین مناسب برای توربین گازی
فصل چهارم
4- محاسبه توان مورد نیاز (زمان راه اندازی) در سطوح مختلف ولتاژ
4-1 سطوح ولتاژ در شبکه مصرفی داخلی
4-2 باس های مصرف داخلی
4-2-1 باس 6 کیلوولت
4-3 ترانس های توزیع داخلی
4-3-1 کندانسور هوایی:
4-4 مقدار مصرف موتورهای 6 کیلوولت از باس یک واحد
4-5-1 باس 400 ولت از باس یک واحد
4-6 باس کامون
4-6-1 مصرف کننده های 6 کیلو وات باس کامون
4-6-2 مصرف کننده های 400 ولت باس کامون
4-7 باس (OEB,OEA)DC
4-8-1 خصوصیات طراحی سوئیچ گیر کمکی
4-8-2 سوئیچ گیر 6 کیلوولت
4-8-3 سوئیچ گیر فشار ضعیف 220ولت DC
4-8-4 سوئیچ گیر فشار ضعیف 220ولت AC
5-راهنمای بهره برداری
5-1- شرح سیستم های A-F
5-1-1- شرح
5-1-2- کلیات
5-1-3- باس داکت ژنراتور 1 تا 4 AP
5-1-4- ترانسفورمرهای ژنراتور 1 تا 4 AT01
5-1-6- تابلوهای عمومی نیروگاه θ
5-1-7- ترانسفورمرهای واحد
5-1-8- ترانسفورمرهای راه انداز نیروگاه
5-1-9- تابلوهای توزیع اصلی 4/0 کیلوولت واحد ( 1 تا 4 CA و 1 تا 4 CB)
5-1-10-حالت های بهره برداری
5-1-11- تابلوهای توزیع اصلی 4/0 کیلوولت واحد 1 تا 4 CC 1 تا 4 CD و 1 تا 4 CE
5-1-12- توزیع اصلی 4/0 کیلوولت نیروگاه:
5-1-13- توزیع اصلی 4/0 کیلوولت نیروگاه θCL
5-1-14- تابلوهای زیر توزیع اصلی4/0کیلوولت نیروگاهθDH,θDG,θDE,θDD,θDC
5-1-15- تابلوهای 7K4/0 زیر توزیع اصلی نیروگاه θDJ,θDK
5-1-16- توزیع اصلی 220 ولت θEB,θEADC
5-1-17- شینه های بدون قطع 220 ولت
5-1-18- توضیح اصلی 24 ولت θEJ, θEH dc
5-1-19- تابلوهای θEU,θEV 4/0 کیلووات دیزل ژنراتور اضطرای
5-2-1- زیر توزیع 220 ولت 1 تا 4 FA و 1 تا 4 FB
5-1-5- کلیدهای 6 کیلوولت 1 تا 4 BA ، 1 تا 4 BB ، θ BN , θ BM , θ BL
و بااسهای واحد 1 تا 4 BA و 1 تا 4 BB
شامل 130 صفحه فایل word
موضوع :
دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ P5200 ورژن XXUAML1 اندروید 4.2.2 با لینک مستقیم
( 4 فایله)
P5200XXUAML1 OJVAML1 P5200XXUAMK7 Android 4.2.2
BOOTLOADER_P5200XXUAML1_1816966_REV00_user_low_ship.tar.md5
CODE_P5200XXUAML1_1816966_REV00_user_low_ship.tar.md5
CSC_OJV_P5200OJVAML1_1879650_REV00_user_low_ship.tar.md5
MODEM_P5200XXUAMK7_REV00_CL1442009.tar.md5
با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم بای فایل
پایان نامه نیروگاه گاز
تعداد صفحات:131
فرمت فایل:doc
مقدمه)معرفی)
امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و...ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ام که برای اشنا کردن دانشجویانی که علاقه به نیروگاه وسیستم عملکردآن دارند،اطلاعات وتصاویری راجمع آوری نموده ودرقالب این پروژه(که معرفی و بررسی بخشهای مختلف نیروگاه گازی است.)ارایه دهم.که من گرد آوری این مطالب را در قالب 10فصل بیان نموده که فصل اول آن رابابیان کدهای شناسایی آغازکرده که درفصلهای بعدی اگرازاین کدها استفاده شده بود ،نا مفهوم نباشد . در فصل دوم تشریحی کلی نیروگاه از نوع پیکر بندی ،جا نمایی ،سوخت و...را بیان کرده و در فصل سوم اطلاعاتی عمومی در مورد قطعات توربین گاز وابعاد ووزن و...را بیان کرده ام ودر فصل چهارم توربین گاز ،نحوه هوادهی ،احتراق و...را تشریح کرده ودرادامه در فصل پنجم سامانه های مختلف از قبیل هوای ورودی آتش نشانی سوخت گاز ،گازوییل و...را بیان نموده که برای خواننده قابل فهم باشد که این هوا چه طور وارد ،چه گونه احتراق صورت گرفته و چه مراحلی بایستی انجام شود تا برق تولیدشودودر فصل ششم نحوه کنترل دمای توربین را شرح می دهیم ودر فصل هفتم مجرای هوای ورودی ،سرعت ، عایق صدا ونحوه تمیز کاری و...را تشریح کرده ودر فصل هشتم سیستم خروجی گازهای حاصل ازاحتراق(مجرای واگرای اگزوز )و...را توضیح داده ودر فصل نهم انواع ابزارهای عمومی وتخصصی را بیان کرده که بیشتر در زمینه تعمیرات ازاین ابزارآلات استفاده می شود ودر فصل دهم منابعی که من توانستم به آنها دسترسی پیدا کنم و بتوانم این مطالب را گرد هم آورم،بیان نموده ام که در پایان هدف و نتیجه ای که من از این پروژه داشتم که سعی خود را می کنم تا به آن هدف نزدیک شوم ؛این است که دانشجویان و...با آشنایی و استفاده از این پروژه بتواند ابهامات خودرا در زمینه ،حداقل آشنایی با نیروگاه گازی و نحوه عملکرد آن بر طرف کند که درهنگام حضور در نیروگاه حتی مرتبه اول دارای پیش زمینه ای بوده باشند که (سر در گمی هایی را که ممکن است با دیدن نیروگاه برایشان بوجود آید را به حداقل برسانند.)
در پایان ازکلیه همکاران درنیروگاه جنوب اصفهان و نیروگاه طوس مشهد واساتیدمحترم دردانشگاه آزاداسلامی واحدشهرمجلسی که درگردآوری وارایه این پروژه من را همیاری کردند کمال تشکر و قدر دانی را دارم .
فصل اول
کد شناسایی KKS
مقدمه
KKS مخفف عبارت آلمانی “Kraftwerk Kennzeicen System” به معنای سیستم شناسایی نیروگاه می باشد.
KKS به منظور شناسایی اجزاء نیروگاه و سیستمهای کمکی به کار می رود. این روش کد گذاری توسط بهره برداران نیروگاههای آلمان و کارخانه های سازنده توسعه پیدا نمود و اینک برای تمامی نیروگاهها بکار گرفته می شود.
در این جزوه آن بخش از KKS تشریح شده است که مربوط به توربینهای گازی و سیستمهای اضافی آن می باشد. اجزاء سیستمهای اضافی کد گذاری شده اند، اما همه اجزاء توربین نظیر پره های کمپرسور و توربین یا flametube های محفظه احتراق کد گذاری نشده اند. کدهای شناسایی مربوط به طراحی سیستم نمی باشد بلکه به منظور نشان دادن محل قرار گیری قطعه در یک سیستم می باشد.
ساختار کد شناسایی
سیستم شناسایی KKS مشتمل بر حروف و اعداد میباشد.
مفاهیم حروف استفاده شده از سیستم KKS استخراج شده و اعداد توسط آنسالدو تعریف شده اند.
معانی :
3: (کلید کارکرد F0) کد شناسایی یک واحد در یک نیروگاه چند واحدی .
MB : (کلیدهای کارکرد F2+F1) تمامی قسمتهای توربین گاز کد “MB” دارد.
N : (کلید کارکرد F3)
این حرف ناحیه ای که متعلق به توربین گاز می باشد ، معین می کند. “N” برای سیستم سوخت مایع استفاده می شود.
از حروف زیر در سیستم KKS استفاده می شود:
“A” کمپرسور و توربین
“B” یاتاقانها
“K” کوپلینگها ، ترنینگ گیر، دنده ها
“M” محفظه احتراق
“N” سیستم سوخت مایع
“P” سیستم سوخت گاز
“Q” سیستم جرقه زنی
“R” سیستم اگزوز
“W” سیستمهای اضافی شامل تزریق بخا رآب
“V” سیستم روانکاری
“X” سیستم های حفاظتی و کنترلی غیر الکتریکی
“Y” سیستم حفاظتی و کنترلی الکتریکی
13 : (کلید کارکرد F11)
این دو رقم بخشهای یک سیستم را شناسایی می کند.
AA : (کلید تجهیزات A2+A1)
این ترکیب از حروف ،وظیفه یک بخش را نشان می دهد.
در مثال ما ، کد “AA” بیانگر عمل SHUT-OFF می باشد. نه تنها نوع ابزار SHUT OFF (نوع خفه کن[1] ، نوع SLIDE ، نوع PLUG ) توسط این حروف مشخص نمی گردد، بلکه نوع عمل کننده آن نیز مشخص نمی گردد (توسط دست ، الکتریکی ، هیدرولیکی، نیوماتیکی، چک والو) .
ترکیبات حرفی زیر درسیستم KKS استفاده می شود :
“AA” شیرهای با تجهیزات عمل کننده
“AE” TURNING GEAR ، بلند کننده (LIFTING GEAR)
“AH” گرم کن ها[2]و سردکن ها[3]
“AM” میکسرها “AN” فن ها
“AP” پمپها “AS” تجهیزات تنظیم کننده
“AT” فیلترها و استرینرها “CL” ابزار دقیق اندازه گیری سطح
“AV” مشعلها“CG” ابزار دقیق اندازه گیری جابجایی“CP” ابزار دقیق اندازه گیری فشار
“CQ” تجهیزات اندازه گیری کیفیت “CS” تجهیزات اندازه گیری سرعت
“CT” تجهیزات اندازه گیری دما “CY” ابزار دقیق اندازه گیری ارتعاش
“GC” نقطه مرجع ترموستات “GF” JUNCTION BOXES
“GQ” سوکت برق “GS” PUSH BOTTONS
“GS” ترانسفورمرها “AX” تجهیزات تست
“AZ” سایر واحدها “BB” تانک ها،اکومولاتورها،VESSELS
“BP” اریفیسها “BQ” اندازه گیر وزن
“BS” خفه کن صدا “BY” تجهیزات کنترلی مکانیکی
“BZ” سایر واحد ها “CF” فلومترها
“CG” ابزار دقیق اندازه گیری جابجایی
“CL” ابزار دقیق اندازه گیری سطح “CP” ابزار دقیق اندازه گیری فشار
“CQ” تجهیزات اندازه گیری کیفیت “CS” تجهیزات اندازه گیری سرعت
“CT” تجهیزات اندازه گیری دما “CY” ابزار دقیق اندازه گیری ارتعاش
“GC” نقطه مرجع ترموستات “GF” JUNCTION BOXES
“GQ” سوکت برق “GT” ترانسفورمرها
001:(کلید تجهیزات An).این عددسه رقمی براساس عملکردابزارکدگذاری شده،دسته بندی می شود.
بازه اعداد انتخاب شده برای شیرها و ابزار دقیق عبارتند از :
001تا029:شیرهای درمسیراصلی سیال باعمل کننده های خودکار(الکتریکی،هیدرولیکی ، نیوماتیکی).
031 تا 049 : شیرهای اطمینان ، شیرهای RELIFE ، شیر کنترل های بدون تغذیه کمکی که درمسیر اصلی سیال قرار گرفته اند.
051 تا 099 : چک والوهایی که در مسیر اصلی سیال قرار گرفته اند.
101 تا 199 :شیرهای trarsfer , shut off که در مسیر اصلی سیال قرار گرفته اندوبصورت دستی عمل می کنند.
201 تا 249: شیرهای تخلیه
251 تا 299 : شیرهای تخلیه گاز
301 تا 338 : shut –off والوهای بالا دست[4] ابزار دقیق اندازه گیری یک اتصاله .
341 تا 369 : shut –off والوهای بالا دست ابزار دقیق اندازه گیری 2 اتصاله (اتصال مثبت)
371 تا 399 : shut-off والوهای بالادست ابزار دقیق اندازه گیری 2 اتصال (اتصال منفی )
401 تا 499 : shut –off والوهای بالادست با نقطه اندازه گیری انتخابی .
برای تجهیزات اندازه گیری :
001 تا 199 : تجهیزات اندازه گیری برای انتقال به راه دور.
401 تا 499 : تجهیزات اندازه گیری برای اندازه گیریهای تست کارایی.
501 تا 599 : تجهیزات اندازه گیری برای نمایش محلی .
کدهای شناسایی بکار گرفته شده :
AN : فن ها
KA : شیرها
KE : بالا برها، قلابها
MB : ترمزها
KP : پمپهااصلی سیال قرار گرفته اند
A - : آشکار سازهای شعله
B- : مبدلهای کمیتهای غیر الکتریکی به الکتریکی
M - : موتورهای الکتریکی
P- : ابزار دقیق اندازه گیری
S- : سوئیچها
U - : مبدلهای کمیتهای الکتریکی به غیر الکتریکی
X - : ترمینالها
Y - : سلونوئیدها
01 : (کلید تجهیزات BN)
استفاده از کدهای شناسایی
کدهای شناسایی KKS به منظور مشخص سازی اجزاء مختلف در دیاگرام P&I ، لیست تجهیزات، لیست بارهای الکتریکی ، لیست ابزار دقیق اندازه گیری ، دیاگرامهای تابعی ، دیاگرامهای ترمینال، تشریح سیستم و سایر مدارک استفاده می شود.
در این رابطه مشخص سازی واحدهای نیروگاه بطور عام بازگو نمی گردد.
علاوه بر آن بعنوان یک قاعده ساده ، 4 رقم کلید تجهیزات (برای مثال “–S01”) در P&ID بازگو نمی گردد. برروی بیشتر شیرها ، ابزار دقیق اندازه گیری و غیره یک NAME PLATE نصب شده است که برروی آن کد KKS کامل ابزار درج گردیده است که شامل شماره واحد نیروگاه نیز می باشد .
در مباحث فنی KKS مورد بحث بایستی بطور کامل بازگو گردد تا مشخص شود که در مورد کدامیک از تجهیزات بحث می شود.
برای مثال عبارت “شیر برقی “MBA41AA010A را باید بجای عبارت شیر برقی عمل کننده شیرهای BLOW OFF 1.2 , 1.1 بکار برد.
برای سفارش تجهیزات یدکی از کد گذاری KKS نمی توان استفاده نمود.