کارورزی رشته تربیت بدنی (اداره ورزش و جوانان)
پایان نامه بررسی تاثیر استرس شغلی و بی تفاوتی سازمانی بر عملکرد کارکنان مطالعه موردی شعب بانک سپه خراسان شمالی
چکیده
سرمایه انسانی و توسعه منابع انسانی از موضوعات کلیدی عصر حاضر تلقی میشوند. در راه حفظ و نگهداری بلند مدت این سرمایه لازم است که مطالعات عمیق و تلاش های موثری صورت پذیرد. پس از مطالعات گسترده صورت گرفته، مدیران به این نتیجه دست یافتند که دستیابی به اهداف سازمانی زمانی امکان پذیر خواهد بود که نیروی انسانی دارای انگیزه بالایی باشند، عوامل بسیاری بر کاهش انگیزه کارکنان تاثیرگذارند که از جمله آن می توان به استرس شغلی و بی تفاوتی سازمانی اشاره نمود. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر استرس شغلی و بی تفاوتی سازمانی بر عملکرد کارکنان می پردازد. در این پژوهش، که یک پژوهش توصیفی_پیمایشی است؛ جامعه آماری شامل کارکنان کلیه شعب بانک سپه خراسان شمالی بوده که از میان آنان به روش نمونه گیری تصادفی ساده 104 نفر انتخاب شدند. به منظور جمع آوری دادهها از روش کتابخانهای و از پرسشنامه در گردآوری داده ها استفاده و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. همچنین ، برای سهولت توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها ، نرم افزار pls مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها و نتایج مبین آن است استرس شغلی بر عملکرد کارکنان تاثیر منفی و معناداری دارد، بی تفاوتی سازمانی بر عملکرد کارکنان تاثیر منفی و معناداری دارد، استرس شغلی بر بی تفاوتی سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد و بی تفاوتی سازمانی تاثیر، استرس شغلی بر عملکرد کارکنان را تعدیل می کند.
فهرست
عنوان شماره
7-1 شرح واژه ها و اصطلاحات پژوهش... 8
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق.. 10
2-1-2 عملکرد کارکنان و عوامل موثر بر آن. 13
3-1-2 تعریف ارزیابی عملکرد کارکنان. 14
4-1-2 سیرتکاملی ارزیابی عملکرد. 17
5-1-2 ضرورت ارزیابی عملکرد کارکنان. 18
6-1-2 اهداف اصلی ارزیابی عملکرد کارکنان. 19
7-1-2 تعریف شاخصهای ارزیابی عملکرد کارکنان. 20
8-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان. 21
9-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد کارکنان. 22
10-1-2 سطوح ارزیابی عملکرد. 23
11-1-2 دیدگاه های مختلف اندازه گیری عملکرد. 23
12-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد. 24
1-12-1-2 روش درجه بندی ترتیبی.. 24
2-12-1-2 روش مقایسه فرد به فرد. 24
6-12-1-2 روش مدیریت برمبنای هدف MBO.. 26
8-12-1-2 روش ارزیابی 360 درجه. 27
13-1-2 روش های ارزیابی عملکرد کارکنان. 27
5-2-2 نقش پاداش در ایجاد انگیزه 33
7-2-2 تئوری دو عاملی هرزبرگ... 34
1-8-2-2 نظریه بریف ـ شولر و نسلی.. 35
9-2-2 عوامل بالقوه استرس شغلی.. 37
2-10-2-2 مدل استرس روانی لازاروس و همکاران. 40
9-10-2-2 مدل تاثیر متقابلInteraction model 43
1-3-2 مفهوم پدیده بی تفاوتی.. 45
3-3-2 مشخصه های بی تفاوتی از دیدگاه کورمن.. 48
4-3-2 نمادها ، مظاهر و نشانه های بی تفاوتی سازمانی.. 49
5-3-2 عوامل و دلایل بی تفاوتی سازمانی.. 50
6-3-2 راهکارهای برخورد با بی تفاوتی در کارکنان. 50
7-3-2 بوروکراسی سازمانی و بروز حالت بی تفاوتی در سازمان. 52
8-3-2 عکس العمل ها نسبت به بی تفاوتی سازمانی.. 53
9-3-2 مهارت های مدیریتی که لازمه مدیریت بی تفاوتی سازمان است.. 54
1-10-3-2 نظریه های مکتب سنتی انگیزش... 55
2-10-3-2 نظریه های مکتب معاصر انگیزش... 55
3-10-3-2 نظریه های کلان انگیزش... 56
2-4-1پیشینه پژوهش در داخل کشور 58
2-4-2پیشینه پژوهش درسایر کشورها 60
5-2 جمع بندی ادبیات تحقیق و ارائه الگوی مفهومی.. 66
5-3 روایی و پایایی پرسشنامه. 72
3-5-3 مقیاسهای مورد استفاده 74
6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 74
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها 77
1-4 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه. 78
2-4 آمار توصیفی متغیرها و ابعاد تحقیق.. 82
1-3-4 ضریب همبستگی بین متغیرهای پژوهش... 83
2-3-4 تحلیل مدل اندازه گیری.. 84
3-3-4 روش حداقل مربعات جزئی.. 88
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادها 98
5-5 پیشنهادها بر اساس ادبیات ، مشاهدات محقق و نتایج پژوهش... 102
6-5 توصیه هایی برای پژوهش های آتی.. 104
کشوری که می¬خواهد توسعه یابد، باید به اندازه کافی کارآفرین داشته باشد . منظور از کارآفرین عناصری هستند که علاوه بر داشتن علم در یک حوزه تخصّصی ، از قدرت ریسک¬پذیری بالایی برخوردارند، دارای خلاقیّت و نوآوری هستند، اهل کار وتلاش هستند و از نفس¬کار لذّت می برند .
در شرایط موجود کشور، یکی از معضلات توسعه، تعداد محدود کارآفرینان است . پس به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی ، بسیاری از دولت ¬ها در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شمار هر چه بیش¬تری از جامعه را که دارای ویژگی کارآفرینی هستند به آموزش در جهت کارآفرینی و فعالیّت های کارآفرینانه تشویق و هدایت کنند .
کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت¬ها ، موقعیّت¬ها و ایجاد حرکت در جهت توسعه این موقعیّت¬ها دارند ، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات¬اجتماعی محسوب می¬شوند .
امروزه کارآفرینی به عنوان یکی از تازه ترین موضوعات دانشگاه های مهندسی مبدل شده است. تعداد دانشکده هایی که دروس مرتبط به کارآفرینی را تدریس می کنند از 24 دانشکده در سال 1970 به بیش از 500 دانشکده در سال 1993 افزایش یافته است و امروزه کمتر دانشکده ای را می توان یافت که دروس کارآفرنی را ارائه ننماید. (شاه حسینی، 1383، ص 124)
متأسّفانه در کشور ما و در چند برنامه اخیر توجّه خاص به این مهم نشده و حتی می توان گفت که این مفهوم برای بسیاری از دست اندرکاران و افراد جامعه ناشناخته و غریب می باشد . شاید به همین دلیل است که تا کنون برنامه¬ریزی و بستر¬سازی مناسبی در حوزه¬های اقتصادی ، اجتماعی و نظام آموزشی کشور برای توسعه کارآفرینی به ویژه در دانشگاه های کشور صورت نپذیرفته است .
در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان که با مسائل و نارسائی¬های مهمی نظیر فرار مغزها ، بیکاری یا کم کاری (به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه ها و نیروی انسانی متخصص) کاهش سرمایه گذاری دولت ، عدم تحرک و رشد اقتصادی کافی روبروست، پرورش و آموزش کارآفرینان و رشد هر چه بیشتر کارآفرینی و برطرف کردن موانع کارآفرینی در کشور به ویژه در میان قشر تحصیل کرده و دانشجو از اهمیّت مضاعفی برخوردار است .
سن از عواملی است که مورد مطالعه قرار گرفته است، در ارزیابی نتایج تحقیقات در این مورد مهم است که سن کارآفرینی (سنوات تجربی کارآفرین) و سن شناسنامه ای را از هم جدا کنیم. بر حسب سن شناسنامه ای اغلب کارآفرینان حرفه کارآفرینی خود را در سنین بین 22 تا 45 آغاز کرده اند. تحقیقات نشان می دهد در این مورد بین کارآفرینان زن و مرد تفاوت وجود دارد. عموماً کارآفرینان مرد این روند را از اوایل 30 تا 40 سالگی آغاز می کنند در حالی که کارآفرینان زن در اواسط 30 تا 40 سالگی به فعالیت کارآفرینانه دست می زنند. (هستریج، 1383، ص 97)
1-2- بیان مسئله
با عنایت به آنچه در مقدمه آمد این پرسش مطرح است که موانع کارآفرینی فارغ التحصیلان رشته مدیریت در سازمان¬های دولتی شهر تهران و کرج چیست؟ و راهکارهای اساسی جهت توسعه کارآفرینی در میان آن¬ها کدام است؟
این تحقیق بر آن است تا این مهم را در میان فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران که در سازمان های دولتی مشغول به کار هستند و با تمرکز بر روی موانع رفتاری ، ساختاری و محیطی مورد بررسی قرار دهد.
در این تحقیق در نظر است موانع کارآفرینی از ابعاد سه گانه رفتاری ، ساختاری و محیطی مورد بررسی قرار گیرد و سپس با استفاده از متون علمی و مصاحبه با خبرگان، موانع شناسایی شده و سرانجام از طریق پرسشنامه نظر سنجی در یک نمونه آماری 50 تایی در میان فارغ التحصیلان رشته مدیریت موانع مزبور اندازه گیری گردد .
هدف اساسی این پرسشنامه استخراج و تعیین عوامل رفتاری ، ساختاری و محیطی می باشد که در مسیر توسعه کارآفرینی سازمانی ایجاد مانع می¬کنند.
مدل مفهومی¬تحقیق ، مدل سه شاخگی است که کلیه موانع کارآفرینی را در قالب سه شاخه: موانع رفتاری ، موانع ساختاری و موانع محیطی با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه مورد بررسی قرار داده که داده های تحقیق با استفاده از آزمونهای آماری در بخش¬های بعدی منعکس گردیده است. باشد تا با شناسایی و تبیین مشکلات و موانع کارآفرینی در میان این قشر، گامی در جهت گسترش و رشد کارآفرینی برداشته شود.
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت موضوع
گزاره ¬های تحقیق
هدف
فرضیه
تعاریف عملیاتی متغیر های تحقیق
سئوالات عملیّاتی
قلمرو تحقیق
تاریخچه موضوع مورد بررسی
پژوهش ¬های انجام شده
داخلی
خارجی
مدل مفهومی تحقیق
طرح تحقیق
جامعه مورد مطالعه
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
گردآوری اطلاعات
عرضه مشخصّات
توصیف متغیر های تحقیق
نمونه آماری
عرضه داده ها بر حسب فرضیه ها
عرضه سایر داده ها
نتیجه گیری
پیشنهاد ها
شامل 60 صفحه فایل word
موضوع :
دانلود فایل فلش انگلیسی سامسونگ P5100 ورژن XXDMJ2 اندروید 4.2.2 با لینک مستقیم
P5100XXDMJ2-P5100SERDMJ1-P5100XXDMI1-HOME.tar.md5
با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم بای فایل