یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق مرگ اندیشی از دیدگاه فروغ فرخزاد و سهراب سپهری

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق مرگ اندیشی از دیدگاه فروغ فرخزاد و سهراب سپهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مرگ اندیشی از دیدگاه فروغ فرخزاد و سهراب سپهری


دانلود تحقیق مرگ اندیشی از دیدگاه فروغ فرخزاد و سهراب سپهری

مقدمه. 3

مرگ از نظر مذاهب و مکاتب گوناگون. 4

مرگ از نظر فلاسفه قدیم و جدید 8

مرگ از نظر متکلمین. 14

مرگ از نظر عرفا 15

مرگ در شعر سنتی. 18

مولوی.. 18

فردوسی. 19

خیام 20

سعدی.. 21

حافظ. 22

سنایی. 23

مرگ در شعر معاصر. 23

مرگ از دیدگاه روان شناسی. 27

پی نوشت ها 30

بخش اول:فروغ فرخزاد. 32

فصل اول:حوزه ی شخصی. 33

پیش گویی فروغ در مورد مرگ خویش.. 50

پی نوشت ها 61

فصل دوم :حوزه ی اجتماعی. 63

الف) «عصیان» ومسأله ی مرگ.. 65

ب) روی کردی اجتماعی به «مرگ »در مجموعه «تولدی دیگر». 71

1/ب) در آبهای سبز تابستان. 71

2/ب) دریافت.. 72

3/ب) عروسک کوکی. 75

4/ ب) آیه های زمینی. 79

5/ب)دیدار در شب.. 84

6/ب) ای مرز پر گهر. 89

ج)آغاز فصل سرد ونگرش اجتماعی به مرگ.. 94

1/ ج) بعد از تو. 94

2/ ج) پنجره 98

3/ج) دلم برای باغچه می سوزد 99

پی نوشت ها 102

فصل سوم :حوزه ی روان شناسی. 103

1- میل به تاریکی. 105

2- میل به تباهی. 106

3- میل به بازگشت به زهدان مادر. 112

علل گرایش به مرگ دردیوان فروغ. 116

1- فقر اقتصادی و روانی. 116

2-عدم وجود عدالت.. 117

3-تعامل با افرادی که کشش به سوی مرگ دارند 117

بخش دوم: سهراب سپهری.. 119

فصل اول: حوزه ی شخصی. 120

دور نمایی از زندگی سپهری.. 121

سهراب و نگرش او در باره ی مرگ.. 124

فصل دوم : حوزه ی عرفانی. 135

ساده کردن مرگ وزندگی. 137

استقبال از مرگ.. 139

مرگ ، بال وپرزندگی. 141

لزوم مرگ و بودن آن. 142

مرگ و حیرت.. 143

« مسافر » و نگرش و تأمل در مرگ.. 143

پی نوشت ها 147

فصل سوم : حوزه ی اجتماعی. 148

پی نوشت.. 158

فصل چهارم: حوزه ی روان شناسی. 159

نتیجه گیری و مقایسه ی نگرش سهراب و فروغ به مرگ.. 169

فهرست منابع ومآخذ. 174

منابع انگلیسی. 179


    مقدمه

یکی از مسائلی که ذهن آدمی رادر طول تاریخ همیشه به خود مشغول داشته،مرگ است . مسأله ی مرگ بیشتر به عنوان یک «دغدغه »و «نگرانی خاطر »و گاه به شکل «معما»یی لاینحل آدمی رابه فکرواداشته است.عکس العمل آدمی در برابرآن متفاوت و متناسب با بافتهای فرهنگی جوامع، مذاهب و مکاتب و نیز تصور انسان از دنیا و خدابوده است .

در تحلیل مسألهی مرگ بایدبه تحلیل موارددیگری چون روح،جسم،دنیای ماوراءحس مسائلی ازاین قبیل پرداخت .که البته برداشت جوامع ومذاهب مختلف،از این مسائل متفاوت و گاه مخالف با یکدیگرمی باشد.و مابه فراخوار حوصله ی این مقدمه ،برخی از آنها را مطرح می کنیم:

«علم مطالعه مرگthanatology موضوعاتی گوناگون،مثل انسان شناسی فرهنگی،
تصور روح،آیین خاکسپاری و اعمال تمدنهای اولیه و موقعیت گورستانها در
قرون وسطی...را مورد تحفص قرار می دهد »(دایره المعارف بریتانیکا).

مرگ از نظر زیستی ودرمانگاهی«توقف برگشت ناپذیر گردش خون»می باشد (همان). واین حالت معیاری عملی و مستقل برای از دست دادن برگشت نا پذیرکار کردارگانیسم به عنوان یک کل را فراهم می آورد.

از نظرلغوی بیشتر فرهنگ لغت ها«مرگ»را به عنوان «انقراض یاتوقف زندگی »یا به عنوان «پایان یافتن بودن»معنا می کند(همان). مشکلاتی که در تعریف مرگ وجود دارد ناشی از موانعی است که در تعریف زندگی با آن روبرو هستیم.

در تعریفی دیگر از مرگ آمده است که «مرگ صفتی وجودی است که بر ضد حیات و زندگی خلق شده است» (جرجانی).

   مرگ از نظر مذاهب و مکاتب گوناگون

در « اسلام » مرگ واقعیت دارد و حتمی می باشد1 و ازآن به «اجل ٌمسمی»تعبیر شده است .

در اسلام ،مرگ نه تنها پایان نیست بلکه شروعی تازه می باشد؛ شروع تازه و تجربه ای تازه از یک زندگی جدید در دنیایی که قابل مقایسه با دنیای فانی نیست.اسلام،مثل ادیان الهی دیگر به وجود جهان ماوراءمادی اعتقاد دارد. قرآن دنیای ماده را سرای فانی و دنیای ماوراءماده راسرای باقی
می نامد:«ان الدار الآخره لهی الحُیُوان» (عنکبوت/64).

در قرآن ،جهان باقی و مقام ومرتبه آدمها در آن توصیف شده است و این سخنان نشان
می دهد که آن جا «زندگی»هست .یک زندگی روحانی وتمام ناشدنی و ابدی،در احادیث مختلف از پیامبر اکرم و ائمه، «تفکر به مرگ و غفلت نکردن از آن» مورد تأکید واقع شده است. پیامبر در حدیثی می فرماید :«الناسْ نیامّ فاذا ماتوا انتبهوا» (فروزانفر،81:1347 ).        

در نظر ایشان زندگی این دنیا چونان یک خواب است و زندگی اخروی بیداری و هوشیاری کامل می باشد. در تواریخ آمده است که پیامبر بعد از جنگ اُحد به سراغ کشته های دشمن رفته و با آنها حرف می زند ودر باره تحقق وعده الهی از آنها سؤال می کند؛عده ای از پیامبر (ص)می پرسند که مگر آنها می شنوند؟و پیامبر در جواب می فرماید:«آنها اکنون از شما شنوا ترند». می بینیم که از نظر اسلام کسی که می میرد زندگی اش با این مردن به پایان نر سیده است. بلکه این فقط جسم است که به ظاهر، ضربات مرگ را پذیرفته اما روح فارغ از تن ،به زندگی ادامه می دهد . گاه مرگ وسیله ی آزمایش صدق ادعای ایمان به آخرت قرار می گیرد: «فتمنّوالموت ان کنتم صادقین» 2(بقره/94 ).

ائمه ی بزرگوار ما نیز ازمرگ،تصویری زیبا وخواستنی در احادیث کشیده اند. مرگ در نظر این بزرگواران در حکم پلی است که مؤمن را به آسایش و قرب خداوندی می رساندو کافر را به عذاب
می رساند . امام صادق (ع)در حدیثی می فرماید :مرگ برای مؤمن مثل بیرون آوردن لباس کهنه از تن وپو شیدن لباس تازه بر تن می باشد. از طرفی در اسلام ،ما با «مرگ طلبی» و «اشتیاق به مرگ »برای ورود به جهان دیگر و در حقیقت قرب و وصال خداوند روبرو هستیم. یکی از ده فروع دین جهاد در راه خداوند می باشد که علی (ع)آن را دری از درهای بهشت می داند که خداوند فقط برای خواص خویش باز می کند.

شامل 187 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مرگ اندیشی از دیدگاه فروغ فرخزاد و سهراب سپهری

دانلود فایل فلش ( رام ) فارسی بلک ویو Blackview JK900

اختصاصی از یارا فایل دانلود فایل فلش ( رام ) فارسی بلک ویو Blackview JK900 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل فلش (رام) فارسی بلک ویو  Blackview JK900

با لینک مستقیم و پرسرعت

قابلیت نصب رام به صورت رسمی از طریق sp flash tool

تست شده و بدون هیچ مشکلی

حل مشکل خاموشی بعد از فلش زدن با فایل های مشابه

حل مشکل هنگ روی آرم

حل مشکل تصویر بعد از فلش

حل مشکل ویروس های اندرویدی

و...

فول فایل ( با USER DATA و CACHE  )


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل فلش ( رام ) فارسی بلک ویو Blackview JK900

تحقیق درباره القای متقابل (سلف)

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره القای متقابل (سلف) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره القای متقابل (سلف)


تحقیق درباره القای متقابل (سلف)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:29
فهرست و توضیحات:

القای متقابل (سلف)

سلف یا سیم پیچ

قانون لنز و جریان القایی

اندوکتانس متقابل سیم پیچ یا

شارژ و دشارژ سلف ها

ترانسفورماتور یا ترانس

ساختمان داخلی

انواع ترانس :

ترانس افزاینده

ترانس کاهنده

ترانس یک به یک

ترانس قدرت یا مبدل ولتاژ

  ترانس سوئیچینگ یا کلیدی

ترانس رادیویی

  فیلتر ها

 انواع فیلتر ها

مبدلهای ورودی

میکروفون

میکروفون زغالی

میکروفون خازنی

کلید

کلید قطع و وصل

کلید فشاری

مبدلهای خروجی

بلندگو

رله

سوال وپاسخ از القای متقابل سلف

انرژی ذخیره شده در سیملوله

توان مصرفی بین دو نقطه از مدار، از رابطهتوان مصرفی بین دو نقطه از مدار، از رابطه P=VI بدست می‌آید. برای این که بخواهیم انرژی ذخیره شده در سیملوله را به دست آوریم، باید V اختلاف پتانسیل دو سر سیملوله باشد. اختلاف پتانسیل دو سر سیملوله برابر بوده و توان مصرفی در دو سر سیملوله است.

در صورتی که سیملوله‌ای به صورت زیر، به مولد جریان مستقیمی متصل شده باشد، در لحظات وصل کلید، جریان عبوری از سیملوله از صفر به مقدار I می‌رسد. بنابراین شار عبوری از درون سیملوله در حـال افــزایش است. در این حالت، تغییرشار عبوری از درون سیملوله به علت تغییر جریان عبوری از سیملوله است و به همین دلیل به این پدیده، پدیده خود القایی گفته می‌شود. در اثر ایجاد نیـروی محرکه خود القایی، مدتی طول می‌کشد که جریان درون سیملوله به مقــدار ثابت و معینی برسد.

در لحظات بستن کلید، به جای سیملوله می‌توان پیلی با نیروی محرکه  در نظر گرفـت. در صورتی که سیملوله دارای مقاومت خطی به علت مقاومتدار بودن سیمهای سیـملولـه بـاشـد،

جریان القایی عبوری در لحظات اولیه را می‌توان از رابطه زیر نیز پیدا کرد:

در مدار شکل بالا تغییرات جریان عبوری نسبت به زمان به صورت زیر می‌باشد.

هر چه ضریب خود القایی سلف بیشتر باشد، مدت زمانی که طول می‌کشد تا جریان به مقدار ثابت و معین خود برسد بیشتر خواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره القای متقابل (سلف)

تحقیق با موضوع بررسی فرآیند تدریس و یادگیرى

اختصاصی از یارا فایل تحقیق با موضوع بررسی فرآیند تدریس و یادگیرى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق با موضوع بررسی فرآیند تدریس و یادگیرى


تحقیق با موضوع بررسی فرآیند تدریس و  یادگیرى

نوع فایل: word  قابل ویرایش 22 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

معلم خوب در فرایند فعالیتهاى آموزشى باید سعى در شناخت فرا گیران خود داشته باشد؛ زیرا شناخت استعداد، توانایی، علایق و رغبت شاگردان مىتواند او را در برقرارى ارتباط و تدریس موفقتر کند. او مىتواند بر اساس گرایشها و زمینههاى علمى مخاطبان خود، مفاهیم موردنظر خود را سازماندهى کند و آنها را با تأثیر بیشترى انتقال دهد. در واقع، معلم و مدرس خوب باید ارتباط برقرار کننده خوبى باشد. او باید بتواند پیام مناسب را براى تغییر و کنترل شاگردان و تأثیرگذارى در آنان انتخاب کند؛ زیرا تدریس و فراهم کردن زمینههاى لازم براى تغییر در ساخت دانش و علاقه و انگیزه فراگیران، بدون برقرارى ارتباط مطلوب، هرگز حاصل نخواهد شد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق با موضوع بررسی فرآیند تدریس و یادگیرى

تحقیق درباره نئوریبرالیسم

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درباره نئوریبرالیسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره نئوریبرالیسم


تحقیق درباره نئوریبرالیسم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:12
فهرست و توضیحات:

نئوریبرالیسم

نئوریبرالیسم چیست؟

شایستگی اخلاقی برابر برای افراد ، آزادی و حقوق فردی ، دولت محدود و مالکیت خصوصی از اصول کلی لیبرالیسم به شمار می روند. اما آنچه اندیشه ی نئولیبرالیسم را از اندیشه ی کلاسیک لیبرالیسم جدا می سازد تفویض شایستگی های فردی و آزادی ها و حقوق آن به بازار و استحاله ی فرد به مصرف کننده است. در این راستا، جامعه به افراد اتمیزه شده ای فرو کاسته می شوند که در گستره یک بازار جهانی در پی حداکثر رساندن سود شخصی خود و دستیابی به مطلوب ترین کالای مصرفی هستند. این امر اینگونه توجیه می شود که تحصیل سود افراد در آخر الامر به منافع جمع کمک می رساند.

همه تاکید نئولیبرالیسم بر این است که مکانیسم بازار باید اداره کننده سرنوشت بشر باشد. اقتصاد باید قواعدش را بر جامعه دیکته بکند و نه بر عکس.

پس از فروپاشی بلوک شرق، اندیشه ی نئولیبرالیسم بعنوان فاتح جنگ سرد با اعلام شکست عملی و نظری کمونیسم بر آن شد که ایدئولوژی خود و اقتصاد مبتنی بر بازار را بعنوان راهی بدون بدیل معرفی کند. از این منظر، دموکراسی لیبرال بعنوان شکل نهایی جوامع بشری و پایان تاریخ معرفی شد. در این راستا، نظریه پردازان نئولیبرال بر آن شدند که چارچوب نظری و شکل عملی این نظام جدید جهانی را ترسیم کنند.

نئولیبرالیسم را می توان ایدئولوژی در نظر گرفت که جهان را به مثابه ی مکانی در نظر می گیرد که در آن گسترش تجارت و سرمایه گذاری آزادی یگانه منبع توسعه و شکوفایی اقتصادی است

نئولیبرالیسم معتقد است که با به حداکثر رساندن دامنه دستاوردهای ناشی از معاملات مبتنی بر بازار و افزایش تعداد این معاملات، خیر اجتماع به حداکثر خواهد رسید. این امر مستلزم ایجاد فناوری های آفرینش اطلاعات و ظرفیت های انباشت، نگهداری، انتقال، تحلیل و استفاده از پایگاه های داده ها برای هدایت تصمیمات در بازار جهانی است.

نکات اصلی نئولیبرالیسم شامل موارد زیر است: 1. قانون بازار- رها کردن شرکت‌های آزاد یا شرکت‌های خصوصی از هر محدودیتی که توسط دولت وضع شده باشد ، آزادی بیش‌تر برای تجارت بین‌المللی و سرمایه‌گذاری، عدم کنترل قیمت‌ها و روی‌هم‌رفته آزادی برای حرکت سرمایه، کالا و خدمات.2. قطع هزینه‌های عمومی برای خدمات اجتماعی مانند آموزش و مراقبت‌های بهداشتی- کاهش دادن خالص مقرری برای فقرا و حتا نگهداری جاده‌ها، پل‌ها، عرضه‌ی آب و... به نام کاهش نقش دولت. البته آن‌ها مخالف سوبسید‌ها و معافیت‌های مالیاتی دولت برای شرکت‌ها نیستند. 3. مقررات‌زدایی- کنار گذاشتن آن دسته از مقررات دولتی که سود را کاهش می‌دهد شامل قوانین ایمنی و حفاظتی در محیط کار. 4. خصوصی‌سازی- فروش شرکت‌های دولتی، کالاها و خدمات به سرمایه‌گذاران خصوصی. این شامل بانک‌ها، صنایع کلیدی، راه‌آهن، عوارض بزرگ‌راه‌ها، برق، مدارس، بیمارستان‌ها و حتا آب آشامیدنی نیز می‌گردد. گرچه این کارها به‌نام افزایش کارایی انجام می‌شود، که اغلب هم مورد نیاز است، اما اثر خصوصی‌سازی اساسا متمرکز نمودن ثروت بیش‌تر در دست عده‌ی کمی و پرداخت بیش‌تر عموم مردم برای تامین نیازهایشان بوده است. 5. حذف مفهوم «نفع عمومی» یا «اجتماع» و جایگزینی آن با «مسؤلیت فردی»

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره نئوریبرالیسم