یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران


فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف -

اهداف کلی

- اهداف جزئی -

سوالات تحقیق

تعریف مفهومی واژه‌ها

فصل دوم

پیشینه و تاریخچة

آموزش از راه دور

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور

- رویکردهای اساسی آموزش از راه دور -

علل پیدایش آموزش از راه دور

مزایا و امکانات آموزش از راه دور

آموزش از راه دور ورویکردهای آموزشی و یادگیری

- تکامل نسلی آموزش از راه دور ارکان،

ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور

طبقه بندی مخاطبین روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور

 

مقدمه

اگر فایدة آموختن و آموزش را پرورش قابلیتها، توانمندی‌‌های انسانی بدانیم، آنگاه سه اتفاق مهم می‌افتد: نخست آن که گسترش پوشش تحصیلی برای پاسخگویی به حق تعلیم و تربیت همگانی ضرورت می‌یابد. دوم، توجه به کیفیت و بهره وری بالای تعلیم و تربیت مد نظر قرار می‌گیرد و در این راه جلوگیری از پدیدة اتلاف در مدرسه اولویت پیدا می‌کند و سوم: از ورود تکنولوژی و پیوند آن با آموزش و پرورش و ایجاد تنوع و انعطاف روشمند، بهره گیری می‌شود. آموزش از راه دور بنا به خصوصیاتی که دارد می‌تواند بخش قابل توجهی از ضرورت های فوق را تامین نماید. قرن بیست و یکم که از نقطه نظر تعلیم و تربیت از سوی یونسکو به عنوان قرن آموزش از راه دور نام گرفته است با استفاده از تکنولوژی های نوین، آموزش خارج از پردیس مدرسه را ممکن ساخته است. به طوری که می توان آموزش مادام العمر را با حذف دیوارهای جدا کننده مدرسه، کار و بازنشستگی تعریف نمود. در چنین شرایطی پرداختن به آموزش از راه دور در آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی کشور از نیازهای بی بدیل جامعه ایرانی خواهد بود. البته این مقاله درصد بیان چیستی و چگونگی آموزش از راه دور از نقطه مبانی وروش ها از یکسو و مخاطبین این آموزش در دوران راهنمایی ومتوسطه تحصیلی (سال18-12) از سوی دیگر می باشد.

بیان مسئله

آموزش از راه دور، نوعی از تعلیم وتعلم است که در آن بین معلم و متعلم فاصله است. از این آموزش ها از درون ستادهای آموزشی برنامه ریزی، طراحی و ارائه می شوند و مخاطب به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم وبافاصله زمانی دریافت می کند. دراین نوع آموزش ها محتوای بسته های آموزشی بسیار حایز اهمیت است تنوع این بسته ها، مطلوبیت و جذابیت آن ها را درنزد مخاطب افزایش می دهد وبه یادگیری آسان تر آنان یاری می رساند. آنچه در آموزش و پرورش ایران نیز به اجرا درآمده است حکایت از روند رو به تکامل بسته های آموزشی دارد. این بسته ها، اکنون محتوای مطالب نوشتاری شامل: کتاب اصلی خود آموز، کتاب کار و تمرین ، CD های آموزشی، انواع سوالات و آزمون های موجود در CD ها و در مواردی DVD وجود دارد. این بسته با راهنمایی مشاورین تحصیلی و بعضاً با کلاس های حضوری حمایت می شوند تا به این ترتیب دانش آموز برای امتحان پایان ترم و در نهایت پایه مربوط آمادگی پیدا کند. این شیوه آموزشی که از سال 1383 ارائه شده است ابتدا 8 استان کشور وسپس در مدت کوتاهی درتمام کشور فراگیر شد و اکنون در هر یک از مناطق دور یا نزدیک آ . پ مرکز یا مراکزی که متولی آموزش از راه دور هستند و خصوصی ارائه می شوند وجود دارند وبه ارائه خدمات خویش می پردازند. دراین زمینه مدارک و منابع غنی و قابل توجهی در آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که حکایت از برنامه ریزی مدون کوتاه مدت وبلند مدت در این زمینه می باشد. البته تا کنون از مخاطبین بالقوه حدود 13 میلیون بازمانده از تحصیل، تنها حدود سیصد هزار نفر به تحصیل در این نوع آموزش ها اشتغال دارند که به نظر می رسد محل تامل است( الحسینی-1384).

اهمیت وضرورت تحقیق

با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به عرصه صنعت آموزش، نوعی از تغییرات شتابان در عرصه آموزش و پرورش ها رخ داده است و رقابت جهانی بر این پایه شکل گرفته است. برای اینکه کشور ما ایران از این نوع آموزش ها محروم نشود و نظام تعلیم و تربیت انعطاف پذیری لازم را تجربه نماید، ضروری است رویکرد آموزش از راه دور جدی گرفته شود و در عمل محقق شود

فرمت ورد  تعداد صفحات 63


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.