یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود تحقیق سیستم عامل لینوکس در یک نگاه

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق سیستم عامل لینوکس در یک نگاه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود تحقیق سیستم عامل لینوکس در یک نگاه


دانلود تحقیق سیستم عامل لینوکس در یک نگاه

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:23

فهرست مطالب:
1 – آشنایی با لینوکس    II
1-1 - تاریخچه و پس زمینه    II
1-2- لینوکس در یک نگاه    III
2 – آغاز کار با لینوکس    VI
2-1 – بالا آمدن لینوکس    VI
2-2 – اجرا شدن هسته ی لینوکس    IX
2-2-3 – سیستم چند کاربره چیست ؟    xi
2-3 – ورود کاربر به سیستم    XI
2-4 – خروج کاربر و تَرک دستگاه    XIII
3 – دستورات در محیط متنی لینوکس    XV
3-1 – پوسته چیست و به چه دردی می خورد؟    XV
3-2 – دستورات لینوکس    XV
3-2-1 – سه دستور ابتدایی : man – passwd – cat    xvi
3-2-2 – دستورات مربوط به ساختار درختی فایلها    xviii
3-2-2-1 – ساختار درختی فایلها    xviii
3-2-2-3 –  بررسی مسیر فهرست جاریpwd    xx
3-2-2-4 – فهرست گیری بوسیله ی ls    xx
3-2-2-5 – تغییر فهرست cd    xxii
3-2-2-6 – ساختن فهرست جدید با  mkdir    xxii
3-2-2-7 – حذف یک فهرست  rmdir    xxii
3-2-3 – دستورات مربوط به فایلها    xxiii
3-2-3-1 – بررسی محتوای فایلها با cat    xxiii
3-2-3-2 – کپی فایل ها با cp    xxiii
3-2-3-3 – حذف فایل ها بوسیله ی rm    xxiii
3-2-3-4 – منتقل کردن فایلها (کپی + حذف مبدا با mv )    xxiii
4 – لینوکس: چشم انداز آینده    XXIV
یا "چگونه لینوکس خواهد توانست بیل گیتس را بیچاره کند؟"    XXIV

منابع


1 – آشنایی با لینوکس
1-1 - تاریخچه و پس زمینه
 لینوکس سیستم عاملی دنباله روی روشهای داخلی استاندارد Posix است که هسته ی آن توسط دانشجویی به نام لینوس توروالدز سوئدی بعنوان پروژه ی شخصی نوشته شده است. کد اصلی این سیستم عامل با استفاده از قسمتهای مختلف سیستم عامل یونیکس تنظیم شده است.
ایده ی اصلی توروالدز در طراحی ابتدایی این سیستم عامل، تهیه نسخه ی خاصی از یونیکس برای کاربران مینیکس بود (سیستم عامل مینیکس نوعی یونیکس محدود است که توسط پروفسور آندرو تاننبام تهیه شده و توسط اینترنت پخش شده است). بعد از تهیه نسخه ی ابتدایی لینوکس، این سیستم عامل مورد توجه همگان قرار گرفت و نسخه های آن بدلیل رایگان بودن از طریق اینترنت پراکنده شد. پیش از آن یونیکس از یک رابط کاربر گرافیکی به نام X Window استفاده می کرد که بعنوان برنامه ای اضافی بر سیستم عامل نصب می شد. بعد از ابداع لینوکس تمامی مسائل مربوط به رابط کاربر گرافیکی به لینوکس منتقل شد و در حال حاضر لینوکس اکثر دستورات و امکانات سیستم عامل یونیکس را داراست. لینوکس امکانات مربوط به اینترنت مثل ftp ، Telnet و Slip را داراست. همینطور ابزارهای برنامه نویسی چون کامپایلر و دیباگرهای C++ را به همراه دارد. با تمامی این تفاسیر و امکانات، سیستم عامل لینوکس کوچک، کم حجم، سریع و کاملا خوش دست باقی مانده است و در ساده ترین حالت نصبش می تواند روی سیستمی با 4 مگابایت حافظه ی اصلی اجرا شود.
نکته ی جالب در مورد این سیستم عامل این است که یک شرکت خاص یا یک تیم برنامه نویسی تنظیم و تهیه ی آن را بر عهده ندارند و کد اصلی سیستم عامل توسط میلیونها کاربر در سراسر جهان قابل دسترسی، افزودن و رفع اشکال می باشد. چنین امکانی در طی مدت بسیار کوتاهی که از عمر لینوکس می گذرد آن را یکی از قوی ترین سیستم عامل ها نموده است که اشکالات آن بطور مداوم توسط کاربران بر روی کانالهای گپ اینترنت و newsgroup های اینترنتی گزارش می شوند و عده ای برنامه نویس مستقل و علاقمند به رفع این اشکالات می پردازند. سرعت به روز شدن این نرم افزار بسیار زیاد و قابل توجه است بطوریکه نسخه ی 0.11 آن توسط لینوس توروالدز در 1991 و نسخه ی یک آن در فوریه 1996 منتشر شده است و هم اکنون نیز نسخ 6 یا 7 آن با نام های متفاوتی موجود است. تعدادی از این نام ها عبارتند از :
Slackware , Red Hat, Mandrake, TAMU, yggdrasil و Infomagic .
نکته ی جالب دیگری که از اهداف پروژه ی لینوکس (و پیش از آن  POSIX) بوده است، تنظیم آن بصورت یک سیستم عامل با امکان اجرا شدن روی دستگاههای سخت افزاری با معماری متفاوت می باشد. این هدف توسط بخش هایی که به پیشرفت لینوکس نظارت می کنند دنبال می شود (لازم به ذکر است با اینکه کپی رایت لینوکس متعلق به شخص خاصی نیست اما این نرم افزار در بانک عمومی نرم افزار ثبت شده و از قوانین بنیاد نرم افزارهای رایگان تبعیت می نماید).

1-2- لینوکس در یک نگاه
لینوکس هم مانند یونیکس می تواند به چهار قسمت اصلی تقسیم شود : (شکل 1)

•    هسته یا Kernel : وظیفه ی این قسمت اجرای دستورات و برنامه ها و مدیریت دستگاههای سحت افزاری است.
•    پوسته سیستم عامل یا Shell : این بخش از سیستم عامل ظاهر فیزیکی سیستم عامل و رابط آن با کاربر است. وظیفه ی آن گرفتن دستورات و ارسال آنها به هسته ی سیستم عامل و نمایش خروجی آن دستورات است.
•    ساختار فایل ها : ساختاری است که فایل ها و دایرکتوری ها در آن ذخیره می شوند. وظیفه ی این قسمت تخصیص فضا بر روی دیسک ها و ایجاد دسترسی به فایلها در موقع لزوم می باشد.
•    برنامه های کاربردی : این قسمت از قسمتهای اضافی سیستم عامل است. برنامه های کاربردی برنامه هایی هستند که اعمال خاصی را انجام می دهند؛ مثل یک ویرایشگر متن یا یک کامپایلر.

در قسمتهای بعدی علاوه بر اینکه توضیحاتی بیشتری در مورد چهار قسمت فوق خواهیم داد، کاربری دستگاهی را که لینوکس در کنار یک یا چند سیستم عامل دیگر روی آن نصب شده است را توضیح خواهیم داد.
 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.