یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پست برق و ژنراتور اضطراری

اختصاصی از یارا فایل پست برق و ژنراتور اضطراری دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پست برق و ژنراتور اضطراری


پست برق و ژنراتور اضطراری

پست برق و ژنراتور اضطراری

12 صفحه در قالب word

 

 

 

پست‌های برق و ترانسفورماتور

پستها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. پستهای داخلی خود به سه دسته پست فشار قوی باز، نیمه‌باز و بسته تقسیم می‌شوند. پستها دارای ترانس و تابلوها و سکسیونرها، دژنکتورها، فیوزها، فیدرها، باس‌ها و باس‌بارها و … هستند. در پستهای باز و نیمه باز کلیه لوازم و وسایل در یک قسمت مشخص به نام سلول و در پستهای بسته در تابلو نصب می‌گردند.

یکی از مهمترین اجزای پست ترانس‌ها هستند. ترانسفورماتورها به دو نوع خشک و روغنی تقسیم می‌شوند و دارای گروه‌های برداری متفاوتی هستند، همچنین دارای روشهای خنک‌سازی مختلفی می‌باشند، برای افزایش ولتاژ معمولاً از ترانس‌های افزاینده با سیم پیچ ثانویه مثلث و برای کاهش ولتاژ معمولاً از ترانس کاهنده با سیم پیچ ثانویة ستاره یا زیگزاگ استفاده می‌شود.

مشخصات ترانس‌ها در ارتفاع 1000 متر از سطح دریا و در درجه حداکثر 40 درجه و حداقل 25- درجه در فضای باز و 5- درجه در فضای بسته و با ولتاژ ورودی سینوسی و متقارن استاندارد شده است. در صورت شرایط متفاوت باید هنگام سفارش به کارخانه سازنده موارد متفاوت اعلام شود.

ترانسفورماتورهای مورد بحث در این فصل ترانس‌های روغنی هستند. مشخصات الکتریکی این ترانسها عبارتند از: قدرت اسمی از 50 تا 1600 کیلوولت آمپر و فرکانس نامی 50 هرتز، ولتاژ اولیه 11، 20 یا 33 کیلوولت و ولتاژ ثانویه 231 یا 400 ولت و امکان تنظیم ولتاژ %5 در طرف اولیه وولتاژ امپدانس اسمی %4 برای ترانس‌های 50 تا 200 کیلوولت آمپر و %6 برای ترانس‌های 250 تا 1600 کیلوولت آمپر و گروه اتصال YZ 5 برای ترانسهای 50 تا 200 کیلوولت آمپر و Dy 5 برای 250 تا 1600 کیلوولت آمپر.

 

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است

متن کامل را می توانید در ادامه دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ولی در فایل دانلودی متن کامل همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.