یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه رشته روانشناسی مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه رشته روانشناسی مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه رشته روانشناسی مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان


پایان نامه رشته روانشناسی مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان

دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات  106

چکیده : 

هدف از پژوهش حاضر مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان می‌باشد بدین منظور 30 نفر از دانش‌آموزان دختر و 30 نفر از دانش‌آموزان پسر سال سوم راهنمایی منطقة 4 شهر تهران از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله به گونة تصادفی انتخاب شدند پس از انتخاب نمونه‌های تحقیق از آنها خواسته شد تا به آزمون خودپنداره راجرز پاسخ دهند تا ارتباط آنهامورد بررسی قرار گیرد. پس از جمع‌آوری داده ها از T مستقل برای تجزیه و تحلیل فرضیه پژوهش استفاده گردید و این نتیجه بدست آمد که بین خودپنداره دختران و پسران نوجوان تفاوت معناداری وجود ندارد.     

  مقدمه

در طول هزاران سال گذشته، گزارشهای تاریخی ، نظریات فلاسفه و شاعران، داستانها و افسانه‌ها گواه بر این مطلب است که انسان دارای این نیاز است که خودش را خوب بداند و تمام کارکردهایش را اخلاقی و منطقی جلوه دهد. در طول چند سال گذشته نیز بسیاری از روان‌شناسان این نظریه را پذیرفته‌اند که انسان دارای نیاز به عزت‌نفس  و خودپنداره مثبت از خود است. روان‌شناسانی مانند آدلر  (1930) ، آلپورت  (1937) ، راجرز  (1959)، سالیوان   (1953) ، هورنی   (1937) ، جیمز  (1890) ، مازلو   (1970) ، مورفی   (1947) ، رانک   (1959) ، به مسئله خود  و خودپنداره  توجه کرده‌اند. (اسدی ، 1374) باید دانست که انسان بی‌آنکه احساسی نسبت به ارزش خود داشته باشد، نمی‌تواند زندگی کند هر فردی اندک اندک به یقین ارزش شخصی خود می‌پردازد و آن را در سطحی قرار می‌دهد و همواره چنان رفتار می‌کند که بتواند آن را از هر گزندی مصون بدارد. (منصور 1358، ص 87) بسیاری از موفقیتها و شکستهایی که مردم تجربه می‌کنند، به صورت تنگاتنگ به چگونگی دیدگاه آنها نسبت به خود و ارتباطشان با دیگران مربوط می‌شود.  شخصیت هر فرد در گرو هویت او می‌باشد. چنانچه هویت فرد به خوبی شکل نگیرد یا فرد دچار پراکندگی هویت باشد، دچار پراکندگی شخصیت نیز می‌شود. بنابراین ، شخصیت بهنجار نیازمند شکل‌گیری هویت مناسب است.  شکل‌گیری هویت، از رشد خود شروع می‌شود. رشد خودانگاره از شش تا هشت ماهگی که کودک بین خود و محیط تفکیک قائل است، شروع می‌شود. از 5/1 تا سه سالگی، شکل‌گیری مجدد صورت می‌گیرد و فرد خود را جزء گروه می‌داند در سه سالگی اولین نشانه‌های شخصیت‌گرایی در کودکان دیده می‌شود و در سن هشت سالگی نیز شخصیت‌گرایی بیشتر می‌شود و در دوره نوجوانی، خودانگاره ، تقریباً کامل می‌شود.  

 فهرست مطالب

فصل 1     
مقدمه     3
1-1    بیان مسئله     7
2-1    پرسشهای پژوهش     10
3-1    ضرورت پژوهش     10
4-1    اهمیت پژوهش     13
5-1    فرضیات پژوهش     13
6-1متغیرها و تعاریف آن    13
فصل 2
مقدمه     16
الف : ادبیات و نظرات خودپنداره:
1-2    خود و تعریف آن     19
2-2    تاریخچه کشف مفهوم خود     20
3-2    انواع خود     23
4-2فرآیند تشکیل خود، خودپنداره و ادراک آن     27
5-2نظریه‌های "خود" و خودپنداره    34
5-2-1 خود در دیدگاه فروید    35
5-2-2 خود از دیدگاه آدلر    38
5-2-3 خود در دیدگاه آلبرت الیس    40
5-2-4 خود از دیدگاه اریک برن    41
5-2-5 خود از دیدگاه یونگ    45
5-2-6 خود از دیدگاه گلاسر    46
5-2-7 خود از دیدگاه راجرز    47
5-2-8 خود از دیدگاه مدل انگیزشی    54
5-2-9 خود از دیدگاه کوپر اسمیت    56
5-2-10 خویشتن از دیدگاه آلپورت    61
عزت نفس از دیدگاه اسلام    64
نیازهای مرحله نوجوانی    67
ب: تحقیقات انجام شده در مورد خودپنداره    72
فصل 3
مقدمه    79
1-3 جامعة آماری و ویژگی آن     80
2-3    نمونه و ویژگیهای آن     80
1-2-3    روش نمونه‌گیری     81
3-3    ابزار پژوهش     81
1-3-3    آزمون خودپنداره راجرز    82
2-3-3روایی و پایایی ابزار پژوهش     83
4-3روش اجرای آزمون     86
5-3نمره‌گذاری آزمون     87
6-3روش جمع‌آوری داده‌ها     88
7-3    روش تجزیه و تحلیل داده‌ها     88
فصل 4
جداول و نمودارها    90
فصل 5
مقدمه    100
1-5 خلاصه تحقیق    101
2-5 محدودیت ها    102
3-5 پیشنهادات    103
منابع و پیوست ها    104

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.