یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحلیل عوامل موثر تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی PPT

اختصاصی از یارا فایل تحلیل عوامل موثر تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی PPT دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحلیل عوامل موثر تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی PPT


تحلیل عوامل موثر تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی PPT

نام محصولپاورپوینت تحلیل عوامل موثر تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید: 22

زبان : فارسی

سال گردآوری : 94

 

 

 

چکیده:

گرایشهای جهانی و جنبش ها در جهان چالش های بزرگ و همچنین فرصت های مهم برای اقتصادهای منحصر بفرد هستند. جهانی شدن بازارها و تولید بین المللی در حال حاضر مهمترین ویژگیهای توسعه اقتصادی جهان در طول چند دهه گذشته است اثرات جهانی شدن قواعد رقابت جهانی را تغییر داده است. اساس استراتژی جهانی در جستجوی تعادل بین انطباق محلی و استاندارد جهانی قرار گرفته است. جهانی شدن بعنوان پدیده اقتصادی به صورت قابل توجه ای رشد تجارت بین الملی را تحت تاثیر قرار داده است.
 رشد تجارت بین المللی به دنبال جهانی شدن توسط تعدادی عوامل مانند توسعه فناوری، تصمیم گیری دولتها، فعالیت موسسات، رفتار مصرف کننده، افزایش رقابت، موافقت نامه تجاری جدید و .... تحت تاثیر قرار گرفته است. هدف از ارایه مقاله تحلیل عوامل منتخب مربوط به روند جهانی شدن است که بر رشد تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی تاثیر گذاشته است. با استفاده از روشهای علمی شناختی، آگاهی تحلیل مساله،  بدست آوردن ترکیب داده ها، مقایسه و کسر عوامل منتخب موثر، تجارت بین المللی جمهوری اسلواکی بررسی شده است.
ما بر دهه گذشته، مدت زمانی بعد از ورود جمهوری اسلواکی به اتحادیه اروپا تمرکز کردیم. بر اساس این نتایج ما می توانیم اذعان نماییم در تمامی روشهای پژوهشی با توجه به موقعیت استراتژیک، جمهوری اسلواکی در مرکز اروپا موقعیتی برای بهبود در تمامی زمینه ها وجود دارد.
 
مقدمه:
تجارت بین المللی، مبادله کالا، محصولات، خدمات، سرمایه بین مردم و شرکتها در کشورهای مختلف است. تجارت بین المللی مدت زمان طولانی وجود داشته است اما تجارت در چند سال گذشته بسیارگسترش یافته است و تاثیر عمده بر اقتصاد تعدادی کشورها دارد. بازیگران اصلی تجارت بین المللی در شکل 1 نمایش داده شده است.
 
 
روش شناسی:
هدف از مقاله علمی تحلیل عوامل موثر بر تجارت بین المللی در جمهوری اسلواکی است مقاله علمی به راه حل بخشی از اهداف پروژه  KEGA No. 032PU-4/2013  کمک می کند.
منابع اطلاعات از اطلاعات کمیسیون اروپا، مقالات علمی، نشریات، صفحات وب، نهادهای ذی ربط مانند بانک ملی جمهوری اسلواکی، وزارت اقتصاد جمهوری اسلواکی و سازمان تجارت جهانی و غیره بدست آمده است. برای تحقق هدف از روشهای پژوهشی مختلف استاندارد بعنوان مثال: روش تطبیقی، تجزیه و تحلیل و سنتز استفاده شده است. با فرایند ارزیابی، روابط آماری ریاضی استاندارد و محاسبات عددی استفاده شده است. آزمون Chi-square برای تست فرضیات استفاده شده است.
 
عوامل موثر تجارت بین المللی:
عوامل مختلف بسیاری مانند عوامل اقتصادی، سیاسی و عوامل کاربردی می تواند رشد تجارت بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد. نرخ ارز، رقابت، رشد جهانی شدن، تعرفه ها و موانع تجاری، هزینه های حمل و نقل، زبان، فرهنگ، موافقت نامه های تجاری مختلف شرکتها براساس تصمیماتشان بر تجارت بین المللی تاثیر می گذارد. سیاستهای تجاری و دیگری نگرانی های دولت مانند روابط بین کشورهای تجاری برای رشد تجارت بین المللی خیلی مهم هستند. کشورهای با ثبات سیاسی با اندک سیاستهای محدود تجارت بین المللی به احتمال زیاد قادر خواهند بود تجارت جهانی را سریعتر توسعه دهند.
بی ثباتی سیاسی به هر حال خصوصاً زمانی که منجر به خشونت شود می تواند مانع بزرگی برای رشد تجارت شود. تعدادی کشورها برای چنین دلایلی تعرفه های گزاف بر صادرات و واردات از کشورها یا صنایع خاص قرار می دهند. در صورتیکه چنین تعرفه هایی می تواند برای حمایت صنایع نوپا استفاده شود یا بعضی کشورها را تحت فشار سیاسی قرار دهد که روی هم رفته اثرات آن بر تجارت بین المللی اغلب منفی است. یکی از بزرگترین وقایع در 2 سال گذشته ادغام موفق تعدادی کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی و ظهورشان بعنوان بازیگران اصلی تجارت بین المللی بوده است.
}کشورهای در حال توسعه در کیفیت نهادی سیاسی و اقتصادی متنوع هستند اما دلایل خوبی برای باور کردن وجود دارد که نهادهای بهتر به کشورها یک مزیت رقابتی و تولید نتایج بهتر تجارت می دهد.
 
واضح نیست که آیا کشورهای توسعه یافته رشدشان با همان سرعت ادامه خواهد یافت یا بتدریج متوقف می شود. بهبود کیفیت نهادها موجب توسعه کشورها و ضامن تداوم رشد و فعالی آنها خواهد بود.
 

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.