یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پایان نامه برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش‎آموزان

اختصاصی از یارا فایل پایان نامه برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش‎آموزان دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش‎آموزان


پایان نامه برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش‎آموزان

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD, PDF

تعداد صفحات:55

فهرست مطالب:
عنوان
صفحه
فهرست جداول     
چکیده     
فصل اول:کلیات     1
مقدمه     2
بیان مسئله    4
اهمیت و ضرورت مسئله     7
اهداف تحقیق     10
سؤالات و فرضیات تحقیق    10
روش انجام تحقیق     10
تعریف واژه‎ها و اصطلاحات     11
فصل دوم: ادبیات تحقیق     12
مقدمه     13
الف: پیشینه نظری تحقیق     13
عزت نفس بالا ، عزت نفس پایین     15
ب:‌تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران     16
فصل سوم: روش تحقیق
20
عنوان
صفحه
مقدمه     21
روش تحقیق     21
جامعه و نمونه     22
روش نمونه‎گیری     22
ابزار اندازه‎گیری     23
چگونگی گردآوری داده‎ها     24
روش آماری     25
فصل چهارم: یافته‎ها و نتایج تحقیق     26
مقدمه     27
یافته‌ها     27
فصل پنجم: بحث یافته‎ها و تجزیه و تحلیل داده‎ها     30
محدودیت‎های تحقیق     37
پیشنهادات تحقیق     38
فهرست منابع و ضمائم     39
ضمیمه الف:‌ جداول نمرات هر دو گروه     40
1- جدول نمرات خام آزمودنی‎های پسر     41
2- جدول نمرات خام آزمودنی‎های دختر
43
عنوان
صفحه
فهرست منابع     45
ضمیمه ب: پرسشنامه‎ها     46
1- پرسشنامه بدرفتاری فیدل     47
2- پرسشنامه عزت نفس جنیس فیلد    54

 
فهرست جداول
عنوان
صفحه
1- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس     28
2- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دخترها     28
3- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس پسرها     29
 4- تفاوت میانگین بدرفتاری والدین پسر و دختر     29

 

 

چکیده:
هدف از پژوهش حاضر،‌ مطالعه تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس کودکان بوده است. تحقیق با شرکت 200 نفر دانش‎آموزان پسر و دختر از هر کدام 100 نفر از بین 4 مدرسه راهنمایی استان تهران که بطور تصادفی انتخاب شده بودند انجام گرفت. تعداد آزمودنیها از هر مدرسه 50 نفر بوده است. دانش‎آموزان پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه بدرفتاری والدین را همزمان تکمیل کردند. بررسی‎هایی که در ارتباط با هدف این تلاش تحقیقی بود نتایجی بدست داده است که عبارتند از:
الف) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان «کل نمونه» 27/0- است که در سطح 1/0 معنی‎دار بوده است.
ب) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان در بین دخترها 245/0- است که در سطح 5% معنی‎دار بوده است.
ج) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان در بین پسرها 56/0- است که در سطح 1% معنی‎دار بوده است.
د) تفاوت تأثیر بدرفتاری والدین بر پسرها و دخترها بوسیله آزمون ‎t بررسی شد که نشان داد میانگین تأثیر بدرفتاری والدین بر پسرها بیشتر از دخترهاست این تفاوت در سطح 1/0 معنی‎دار بوده است.
هـ) تفاوت میانگین‎های عزت نفس در دختران و پسران معنی‎دار نیست.
 

فصــل اول
کلیات
1- مقدمه
2- بیان مسأله
3- اهمیت و ضرورت مسأله
4- اهداف تحقیق
5- سؤالات و فرضیات تحقیق
6- روش تحقیق
7- تعریف واژه‎ها و اصطلاحات

 
مقدمه
مطالعه پیرامون نحوه رفتار والدین و ویژگیهای فرزندان موضوع بسیاری از تحقیقات علمی در کشورهای مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسی در این تحقیق ویژگی عزت نفس کودکان در رابطه با بدرفتاری والدین آنها است.
بدون تردید خانواده عمده‎ترین و مؤثرترین نقش را در فرایند شکل‎گیری شخصیت برای ایجاد حس عزت نفس در کودکان دارد. در خانواده‎ای که صمیمیت، محبت، مهربانی وجود دارد کودک می‎تواند هم عزت نفس بالایی داشته باشد و هم تغییرات مطلوب در شخصیت او ایجاد گردد. از یک سو کودک می‎تواند با اطمینان به شخصیت خود با مشکلات روبرو شود و از سوی دیگر، بدون داشتن اضطراب و تشویش رفتارهای نامناسب خود را مورد تردید قرار داده و سعی می‎کند آنها را به نحو مطلوب تغییر دهد. شکل‎گیری بنیادین عزت نفس در کودکان متأثر از فضای کلی خانواده است.
می‎دانیم که اگر گویا فضای کل خانواده هر حرکت و رفتار کودک را علی‎رغم نادرست بودن پذیرا باشند، کودک به احتمال زیاد دچار اختلال رفتار می‎گردد زیرا تفاوت بین رفتارهای درست و غلط را نمی‎داند و از دیگران نیز انتظار دارد که همچون مادر و پدر هرگونه رفتار او را به گرمی و صمیمیت بپذیرد و چون چنین چیزی مقدور نیست مشکلات و درگیری‎های اجتماعی او آغاز می‎گردد. در نقطه مقابل خانواده‎هایی وجود دارند که رفتارهای کودک را نمی‎پذیرند و در حقیقت دائماً در حال طرد کودک خود هستند در چنین فضای خانوادگی کودک نمی‎داند چه چیزی باعث قبول و تشویق از طرف دیگران می‎گردد و کودک در هر امری دچار بلاتکلیفی است.
عزت نفس مبتنی بر ارزیابی قضاوتهایی است که شخص درباره خصوصیات خود به عمل می‎آورد. روانشناسان و جامعه‎شناسان عزت نفس را از شخصیت و هسته مرکزی سازگاری اجتماعی می‎دانند «اسلامی نسب، 1373».
تحقیقات انجام شده بر ارتباط متقابل بین عزت نفس فرد و تصور فرد از توانائیهای خود تأکید دارد بدین معنا که اگر عزت نفس کاهش یابد، احساس ضعف و ناتوانی در فرد ایجاد می‎شود و بالعکس با افزایش اعتماد به نفس احساس توانمندی به وجود می‎آید.
خانواده‎ها یا والدینی که بطور مستمر کودکان خود را مورد حمایت قرار می‎دهند، با آنها گرم و صمیمی‎اند و کنترل منطقی و متعادل را اعمال می‎کنند، در فرزندان خود اشتیاق ابراز رفتارهای اجتماعی قابل قبول را ایجاد می‎کنند و زمینه را برای بروز استعدادها و توانائیهای کودکان و نوجوانان خود فراهم می‎آورند. برعکس والدین آسان گیر که از کنترل کودکان خود پرهیز می‎کنند، کودکان آنها اشتیاقی ندارند که از رفتارهای قابل قبول و معیارهای تعریف شده گروه‎های مختلف جامعه اطاعت کنند.
والدینی وجود دارند که کارهای کودکان خود را در دوره طفولیت و کودکی به گونه صحیح کنترل نمی‎کنند، در نتیجه در دوره نوجوانی و جوانی از درونی ساختن اخلاقیات و ارزشها در آنها عاجز می‎مانند. این گروه دیر دست به کار می‎شوند و فقط در دوره جوانی اقدام به کنترل جوانان خود می‎کنند، دوره‎ای که مداخلات دیروقت والدین و اختلافات ایجاد شده جوانان را به سوی کژرفتاری اجتماعی و انحرافات اخلاقی سوق می‎دهد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.