یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود کار آموزی کارخانه کیک و کلوچه شاداب

اختصاصی از یارا فایل دانلود کار آموزی کارخانه کیک و کلوچه شاداب دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود کار آموزی کارخانه کیک و کلوچه شاداب


دانلود کار آموزی کارخانه کیک و کلوچه شاداب

چکیده

   برای تهیه ی خمیر کیک و کلوچه در کارخانه مواد اولیه ( شکر ، تخم مرغ ، سایرافزودنی ها و آب و غیره ) را با هم مخلوط می کنند . سپس مواد را در دستگاه همزن قرار داده و ارد و روغن را اضافه می کنند . در صورت لزوم از شیر خشک نیز استفاده می کنند تا مزه بهتری به محصول بدهند . باید توجه داشت که ارد را قبل از اضافه کردن الک می کنند .

   برای درست کردن مواد مغذی کلوچه از نشاسته و قند اینورت ، نارگیل و یا گردو استفاده می شود . برای تهیه ی کلوچه های معمولی از گردو و یا نارگیل به مقدار کم ولی برای کلوچه ممتاز از مواد به مقدار زیاد استفاده می شود . ولی در کیک از این مواد استفاده نمی شود مگر برای تزئینات کیک استفاده کنند .

   در مورد استفاده از نشاسته ، اگر نشاسته بکار گرفته شده از آرد گندم با شد 3 تا 5 وزن خود آب جذب می کند . اگر نشاسته سیب زمینی بکار گرفته شود مقدار آب بیشتری جذب می کند . اما به دلیل گران بودن کمتر از آن استفاده می شود . در تهیه ی خمیر کیک و کلوچه مقدار رطوبت باید رعایت شود چرا که رطوبت یکی از عوامل بسیار مهم در کپک زدگی می باشد . سپس خمیر تولید شده وارد کلوچه زن میشود و خمیر از یک سو و مغزی از طرف دیگر تزریق شده و فرم کلوچه تشکیل می گردد . سپس در سینی هایی در داخل واگن گذاشته می شوند و به فر منتقل می شوند و به مدت 7 دقیقه در فر می مانند تا پخت در دمای 320 ـ 280 درجه سانتی گراد صورت گیرد . ولی در کیک ها نبا ید از 150 درجه سانتیگراد بیشتر شود زیرا سطح کیک ترک برداشته در نتیجه گازها خارج شده و حجم کیک کاهش پیدا کرده و رنگ پوسته کیک تیره تر از حد معمول می شود و طعم و مزه نامطلوب پیدا می کند . پس دما نیز در کیک و کلوچه متفاوت می باشد .

   مواد تشکیل دهنده در کیک و کلوچه مثل هم هستند ولی اندازه ی مواد تشکیل دهنده در کیک و کلوچه متفاوت بوده و نحوه ی اختلاط آنها نیز متفاوت می باشد . پس از آنکه محصولات پخته شدند از فر خارج و در سردخانه آنها را سرد می کنند که معمولاًً سردخانه شامل چند فن می باشد در مرحله آخر کلوچه را بست هبندی می کنند و تاریخ انقضاء برای کلوچه 2 ماه پس از تولید می باشد .

تاریخچه

   کارخانه کیک و کلوچه شاداب ( مهردوست ) واقع در کیلومتر 12 جاده آزادشهر به گنبد ، ناحیه ی صنعتی آقچلی در سال 1379 شروع به ساخت و در اواخر سال 1380 شروع به کار نمود.

   این کارخانه به مساحت 3000 متر مربع می باشد که سالن تولید مساحت 760 متر مربع را به خود اختصاص می دهد . همچنین شامل دو سوله و یک سالن اداری که مساحت کارخانه را در بر می گیرند .

   در حال حاضر با مدیریت برادران کوهساری و جاجرمی ، 11 نفر کارگر و یک نفر مهندس صنایع غذایی مشغول بکار می باشد . محصولات این کارخانه متنوع بوده و تقریباًً 7 نوع کلوچه با طعم و شکل های مختلف تولید می کنند . محصولات تولید شده را بیشتر در سطح منطقه و گاهی به خارج از استان صادر می نمایند .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.