یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

معرفی ورودی و خروجی و مشکلات و راهکار های سازمان بهزیستی

اختصاصی از یارا فایل معرفی ورودی و خروجی و مشکلات و راهکار های سازمان بهزیستی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

معرفی ورودی و خروجی و مشکلات و راهکار های سازمان بهزیستی


معرفی ورودی و خروجی و مشکلات و راهکار های سازمان بهزیستی

دانلود مقاله کامل معرفی ورودی و خروجی و مشکلات و راهکار های سازمان بهزیستی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 48 صفحه

با هم بخشی از این مقاله کامل را مشاهده می کنیم:

مقدمه:

سازماندهی، عمل بازآرایی اجزاء است که براساس یک یا چند قاعده صورت می گیرد. در مدیریت، سازماندهی را فرآیندی می دانند که طی آن با تقسیم کار میان افراد و و گروه های کاری و ایجاد هماهنگی میان آنها، برای کسب اهداف تلاش می شود. سازماندهی در حکم فرایندی است که به صورت پیوسته و مستمر ادامه دارد و حیات سازمانی به اطمینان از وجود ساختاری که اثربخشی و کارایی را حاصل گرداند، بستگی خواهد داشت. در واقع سازماندهی شامل وظایفی است که باید اجرا شود، تشخیص کسانی است که باید اجرا کنند، چگونگی گروه بندی وظایف و تعیین کسانی است که باید گزارش دهند یا گزارش بگیرند با توجه به تعریف فوق، این فرایند شامل سه مرحله زیر است:

1- طراحی و تعریف کارها و فعالیت های ضروری

2- دسته بندی فعالیت ها بر حسب مشاغل و منصب های سازمانی تعریف شده

3- برقراری رابطه میان مشاغل و منصب های سازمانی، برای کسب اهداف مشترک

همچنین، سازماندهی در دین اسلام، مورد توجه بسیار بوده است، تا آنجا که علی بن ابیطالب (ع) می فرماید: آگاه باش که جامعه تحت نظارت تو به طبقات مختلفی تقسیم شده اند و کار هیچ گروهی جز با گروه دیگر به کمال نمی رسد و هیچ دسته ای از دسته ای دیگر بی نیاز نیست.

ساختار سازمانی:

ساختار سازمانی، چارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیت های اعضای سازمانی آن را ایجاد می کنند. ساختار سازمانی سازمان های مختلف با هم متفاوت اند زیرا شرایط محیطی و راهبردها و اهدافی که سازمان ها دنبال می کنند با هم تفاوت دارند. ساختار سازمانی الگوهای تعیین شده برای روابط میان اعضای یک سازمان است و نظامی رسمی است زیرا مدیران عالی بطور رسمی آن را پدید می آورند. ساختار سازمانی از عواملی چون «محیط» ، «فن آوری» ، «اندازه» و «استراتژی» سازمان و نحوه توزیع «قدرت کنترل» در آن قرار دارد.

ساختار رسمی:

ساختار رسمی را مسئولان به طور قانونی بنیان می گذارند و تصویب می کنند و در آن تعداد مشاغل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی اجرای انها مشخص می شود.

ساختار غیر رسمی:

ساختار غیررسمی به طور طبیعی پس از ایجاد ساختار رسمی پدید می آید. ساختار غیر رسمی حاصل تعامل اجتماعی مداوم است و ساختار رسمی را تعدیل و تحکیم می کند یا آن را گسترش می دهد.

عوامل پنجگانه هماهنگی شغلی:

1- سازگاری رویایی: همانند پارو زدن دو نفر در یک قایق

2- سرپرستی مستقیم: همانند پارو زدن پانزده نفر در یک قایق زیر نظر یک نفر

3- استاندارد کردن فرایندهای کاری: تجربه خانم راکو

4- استاندارد کردن بازده کاری: همانند رانندگان تکسی های خطی

5- هماهنگی از طریق مهارتهای شغلی: بکار گماری افراد با مهارتهای استاندارد و با تکیه بر آموزش

معلول: به فردی اطلاق می شود که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی بر اثر ضایعه جسمی، ذهنی، روانی توأم با اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارایی عمومی وی ایجاد گردد بطوری که موجب کاهش استقلال فرد در زمینه اجتماعی و اقتصادی شود.

توانمندسازی: فرایندی است هدفمند با رویکرد چند جانبه که ضمن تأکید بر کرامت انسانی افراد در راستای قادرسازی و دستیابی به منابع، فرصت ها، پذیرش مسئولیت ها و تأمین نیازهای متفاوت خویش کمک می نماید تا با حفظ کنترل نسبی بر انتخاب ها و محیط خویش، کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند.

انواع معلولیت ها:

1- معلولیت جسمی - حرکتی

2- معلولیت ذهنی

3- معلولیت حسی

4- معلولیت روانی

5- معلولیت اجتماعی

معلولیت ها براساس شدت:

1- ضعیف       2- متوسط         3- شدید         4- خیلی شدید

ارائه خدمات به معلولین:

1- مستمر: کمک هزینه نگهداری و حقوق ماهیانه

2- غیر مستمر: به صورت وسایل کمک توانبخشی؛ کمکهای موردی و مالی (بن)

 نام سازمان: سازمان بهزیستی

مجتمع خدماتی، حمایتی شهید قدوسی شهرستان ....

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید گرانقدر دکتر محمدعلی فیاض بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست و یکم و بیست و نهم قانون اساسی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت های غیر بیمه ای با حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردم و همکاری نزدیک سازمان های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه های کم درآمد اقدام نماید. در تیر ماه سال 1383 براساس قانون ساختار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به همراه سازمان های تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش منفک و به زیر مجموعه وزارت تأمین اجتماعی ملحق شد. سازمان بهزیستی کشور براساس اصول 21 و 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و در خرداد 1359 به تصویب شورای انقلاب اسلامی رسید. هدف از تشکیل این سازمان حمایت از اقشار آسیب پذیر مانند کودکان و نوجوانان بی سرپرست، خانواده های نیازمند و بی سرپرست، سالمندان، معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی می باشد.

 

دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.