یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی 43 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی 43 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی 43 اسلاید


پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی 43 اسلاید

43 اسلاید

ماده 1 - تأمین و اجرای بیمههای اجتماعی کارگران به عهده سازمان بیمههای اجتماعی کارگران که در این قانون سازمان نامیده خواهد شد محول میگردد.
ماده 2 - سازمان عهدهدار بیمه و تعاون کلیه کارگران در موارد زیر طبق مقررات این قانون میباشد:
- 1حوادث
ناشی از کار و بیمار حرفهای.
- 2حوادث
و بیماریهای غیر ناشی از کار - حاملگی - وضع حمل.
- 3ازکارافتادگی
- بازنشستگی - فوت.
- 4ازدواج


تبصره 1 - بیمهشدگان حق استفاده از کمک عائلهمندی به نحو مقرر در این قانون را خواهند داشت.
تبصره 2 - افراد خانواده بلافصل بیمه شده در مورد معالجات بیماریها از کمکهای مقرر در این قانون استفاده خواهند کرد.

ماده 3 - کارفرمایان موظفند کارگران خود را صرف نظر از نوع قرارداد کار و ترتیب استخدام و نحوه پرداخت مزد یا حقوق (اعم از نقدی یا غیر نقدی) نزد سازمان بیمه نمایند.

تبصره 1 - سازمان میتواند پیشهوران و صاحبان مشاغل آزاد را طبق آییننامه مخصوصی در مقابل تمام و یا بعضی از مواد مندرج در این قانون بیمه نماید ولی بیمه مستخدمین خانهها و دفاتر کار اشخاص و کارگرانی که در خانهها برای کارهای اتفاقی کار میکنند اختیاری و به موجب موافقت کارفرما و کارگر خواهد بود.
تبصره 2 - افرادی که مشمول قانون استخدام کشور یا قوانین استخدامی و یا قانون بیمه خاصی میباشند مشمول مقررات این قانون نخواهند بود و دولت میتواند با موافقت سازمان بیمه آنان را با شرایط خاصی به سازمان واگذار نماید.
تبصره 3 - بیمههای اجتماعی کمک کشاورز طبق لایحه خاصی که از طرف دولت تهیه و برای تصویب به مجلسین تقدیم خواهد شد اجراء میگردد.
تبصره 4 - سازمان اتباع بیگانه را که طبق قوانین و مقررات مربوطه در ایران که کار مشغول میشوند طبق آییننامه خاصی بیمه خواهد نمود.

ماده 4 - سازمان که زیر نظارت عالیه وزیر کار اداره میشود دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و امور مالی آن طبق اصول بازرگانی انجام میگردد.
ماده 5 - آییننامه استخدامی سازمان با تصویب شورای عالی قابل اجراء خواهد بود.

تبصره - کلیه کارمندان سازمان و خانواده بلافصل آنان طبق آییننامهای که به تصویب شورای عالی خواهد رسید از تمام یا قسمتی از مزایای این قانون استفاده خواهند نمود.

ماده 6 - سازمان میتواند در صورت لزوم از انجام قسمتی از کمکهای پیشبینی شده در این قانون (به استثنای مستمریها) را که در مقابل واگذاری قسمتی از حق بیمه به موجب قراردادهای مخصوص به عهده کارفرما یا هر شخص طبیعی و حقوقی دیگری که دارای وسایل و تشکیلات مورد اعتماد و قبول سازمان باشد محول نماید ولی در هر حال این قراردادها به هیچ وجه رافع مسئولیت سازمان نسبت به بیمهشدگان نخواهد بود.

ماده 1 - منابع درآمد سازمان به شرح زیر است:
- 1حق بیمه به میزان هیجده درصد که پنج درصد آن به عهده کارگر و سیزده درصد به عهده کارفرما خواهد بود.
- 2درآمدهای
حاصل از وجوه و اموال متعلق به سازمان و درآمدهای حاصل از بیمارستانها و آسایشگاهها و درمانگاهها که ممکن است از اشخاص بیمه نشده عاید گردد.
- 3وجوه
حاصل از جرائم مقرر در این قانون.
- 4کمک
و هدایایی که به سازمان اعطاء میشود.
تبصره - در صورتی که حق بیمه منظور در ماده (21) کافی برای انجام تعهدات سازمان نباشد بنا بر پیشنهاد وزیر کار و تصویب کمیسیون مشترک کار مجلسین میتوان تا میزان دو درصد به سهم کارفرما و یک درصد به سهم کارگر اضافه نمود.




دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.