یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت مدیریت دانش 55 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت مدیریت دانش 55 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پاورپوینت مدیریت دانش 55 اسلاید


پاورپوینت مدیریت دانش 55 اسلاید

55 اسلاید

اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم .

دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند .

کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .

فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجشود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .

دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است .

عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .

دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .

دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )

دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .

تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .

دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .

فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .

بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .

دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .

عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.

فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .

بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

باید از هوش انسانها استفاده کرد .

شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .

سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .

پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .

تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .

جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 20 درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .

مدیران 3/2 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها 3/1 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .

مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .

خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است .

مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .

برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی ، به چیز ی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند .

قدرت کنونی دانش برای سازماندهی ، گزینش ، مطالعه و داوریها ، عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق .

هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا نیستیم .

مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند .

دلایل طرح مدیریت دانش :

- رقابت جهانی

- نهضت کیفیت خواهی ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری

- نهضت کوچک سازی سازمانها

- ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین

- نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها

- تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها

- تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.