یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله مقایسه بین مشاغل آزاد و شغل کارمندی

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله مقایسه بین مشاغل آزاد و شغل کارمندی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مقایسه بین مشاغل آزاد و شغل کارمندی


دانلود مقاله مقایسه بین مشاغل آزاد و شغل کارمندی

بررسی های بانک مرکزی نشان می دهد طی سال گذشته مجموع درآمدهای پولی و غیرپولی مردم 32 درصد افزایش داشته است.

براین اساس طی سال گذشته میزان درآمدهای پولی خالص مردم 28 درصد رشد را تجربه کرده است. در همین دوره زمانی درآمد حاصل از فعالیت های کشاورزی بیش از 50 درصد رشد داشته است. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که طی سال های گذشته بخش کشاورزی به دلیل واردات بالا و همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با بحران کاهش میزان درآمد مواجه بود. اما حداقل گزارش بانک مرکزی نشان می دهد طی سال 92 کشاورزان به بالاترین میزان «رشد» درآمد در مقابل گروه های کاری مختلف دست پیدا کرده اند.
در همین دوره زمانی درآمد از مشاغل آزاد با رشد 37 درصدی مواجه بوده است. براین اساس در میان گروه های شغلی بیشترین میزاد رشد درآمد به کشاورزان و سپس مشاغل آزاد اختصاص پیدا کرده است. پس از این دو گروه شغلی کارمندان بخش خصوصی و کارمندان بخش دولتی و عمومی قرار دارند. برهمین اساس طی سال گذشته بیشترین میزان درآمد به خانوارهای اختصاص پیدا کرده که سه نفر شاغل داشته اند. براساس گزارش بانک مرکزی این خانوارها 423096700ریال در سال درآمد داشته اند. در آمد پولی ناخالص این خانوارها نیز 321362884 ریال بوده است. اما میزان درآمد برای یک خانوار با بعد 3.47 نفر در سال گذشته 276867379 ریال بوده است. همین خانوار در صورت درآمدش از مزد و حقوق دولتی 26148347 ریال بوده ولی در همین دوره زمانی درآمد کارمندان بخش خصوصی با همین بعد خانوار 35448496 ریال بوده است. براین اساس میزان حقوق و مزد دریافتی کارمندان بخش خصوصی بیشتر از کارمندان بخش دولتی برآورد شده است. اما بیشترین میزان درآمد به کسانی تعلق دارد که در بخش های آزاد غیرکشاورزی فعالیت می کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، این خانوارها طی سال 92 51585520 ریال درآمد داشته اند. در آمد حاصل از فروش کالاهای دست دوم همین خانوارها نیز 9336251 ریال بوده است. این بررسی ها تایید می کند با وجود اینکه مشاغل کشاورزی با رشد درآمد همراه بوده اند ولی بیشترین میزان درآمد خالص به کسانی تعلق گرفته که در بخش مشاغل آزاد کار می کرده اند.

در گذشته اغلب افراد بر این باور بودند که میتوان ایده های کاری را در غالب شغل آزاد پیاده سازی نمود و کار آزاد را منعطف تر از کارمندی می پنداشتند اما برخی دیگر بر این باور بودند که کار آزاد دردسرهای زیادی داشته و یا به دلیل عدم وجود سرمایه کافی کارمندی را برمیگزیدند. زیرا آنها بر این باور بودند که کار آزاد ساعت کاری بیشتری را در هفته نیاز دارد تا کارمندی مثلا کارمندی برای مادران و زنان مناسب تر است از این جهت که ایام هفته را تمام و کمال سر کار نیستند. مقالات مختلفی در این زمینه به چاپ رسیده است که آیا کارمندان بهتر کار میکنند یا کسانی که شغل آزاد دارند این دو از جهت های مختلفی با و با وجود پاسخ های مثبت و منفی یکدیگر مقایسه شدند.
کار آزاد می تواند خود اشتغالی هم محسوب شود کسی که کاری را راه می اندازد و از سرمایه اش برای راه اندازی یک شغل استفاده میکند در واقع خود اشتغالی دارد. امروزه اینترنت توانسته فضای کاری فراوانی را ایجاد کند تا افراد خودشان کسب و کارشان را راه بیندازند مثل فروشگاه های اینترنتی یا ارائه خدمات و محصولاتی که افراد آنها را تهیه می کنند و به فروش می رسانند که همین میتواند کار در منزل هم باشد و نیازی نباشد که حتما شرکتی را برای فروش محصولات راه اندازی کنیم.
این نوع از کسب و کار نیاز به خلاقیت بالا دارد مثل یک نویسنده، معلم یا هنرمند که همه ی شغل شان سرشار از خلاقیت است کار آزاد هم باید دارای خلاقیت باشد. مشکل کار آزاد این است که حقوق و دستمزد افراد در ماه ثابت نیست و افت و خیز دارد همچنین افرادی که کار آزاد دارند مثل کارمندان از مرخصی های زایمان، ساعت بیکاری و طرح های بازنشستگی برخوردار نیستند.
شاید شغل آزاد استرس زیادی هم به شاغلین در این زمینه وارد میکند تا کسی که کارمند است.
اما به طور کلی محاسن شغل آزاد به این صورت است که شما کارفرما ندارید و خود کارفرمای خودتان هستید، هر زمان که بخواهید کار را آغاز و تمام می کنید، ساعت های کاری شما توسط خودتان تنظیم میشود، پولی که بدست می آورید تماما متعلق به شماست و نیاز به حقوق ندارید و... کارمندی هم مثل شغل آزاد مسئولیت پذیری بالا نیاز دارد. اما شم کارمند هستید و خیلی از استرس هایی را که کارفرما برای روزهای آتی کار دارد به شما وارد نیست در واقع شما کارتان را انجام میدهید و هر ماه هم حقوقتان را دریافت میکنید و کارفرما موظف است که حقوق شما را بپردازد حتی اگر درآمد شرکتش در برخی از ماه های سال کم باشد. اما به جز علاقه به کار کارمندی یک کارمند باید با توجه به حقوقی که هر ماه میگیرد وام، قسط، قبوض، هزینه های تحصیلی، درمانی و... را با همین حقوق پرداخت کند و همه چیز وابسته به این حقوق است اما در اصل شما از مزایای بیمه و مرخصی و تعطیلات برخوردار هستید. با این وجود برای افراد کم تجربه و کم درآمد شاید کارمندی نتواند توان برآوردن تمام نیازهای مالی شان را داشته باشد. اما باید این را هم بدانید که کار آزاد نیاز به تجربه بیشتر و سرمایه دارد که البته در شرایط ایده آل شروع خوبی است اما هر کاری سختی ها و مشکلات خودش را دارد. مزایای کارمندی این است که شما هر ماه حقوق دارید و دیگر نوسانات بازار به شما ارتباطی ندارد، مرخصی ها، وامهایی که به شما تعلق میگیرد و از همه مهمتر ساعات کاری مشخصی برای کارمند تعریف شده که لازم تمام ایم هفته را به کار مشغول باشد. کارمند

تعدادی از کارمندان که در اداره دور هم جمع شده‌اند

کارمند کسی است که به ازای انجام کار فکری در دستگاهی اداری، حقوق دریافت می‌کند و بناست که به طور درازمدت اشتغال داشته باشد.

شامل 17 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مقایسه بین مشاغل آزاد و شغل کارمندی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.