یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت آفات مهم درختان گردو - 28 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت آفات مهم درختان گردو - 28 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آفات مهم درختان گردو - 28 اسلاید


دانلود پاورپوینت آفات مهم درختان گردو - 28 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

نحوه خسارت این آفت روی درختان گردو بر حسب نسل آن متفاوت است، به طوری که لاروهای نسل اول مستقیماً از طریق ریزش میوه های نارس، عملکرد را کاهش می دهند. فضولات لاروی در محل دمگل میوه های نارس خسارت دیده مشاهده می شود و باید دقت نمود که خسارت کرم سیب را با میوه های نارس تلقیح نشده یا با میوه های آفتاب سوخته که حاوی لکه های سیاه رنگ هستند اما فاقد فضولات لاروی اند،اشتباه نشود. خسارت عموماً در ارقام زودرس شدیدتر است. گردوهای خسارت دیده توسط لاروهای نسل دوم روی درخت باقی مانده، به دلیل تغذیه آفت و خسارت به مغز گردو قابل عرضه به بازار نمی باشند.
 
این آفت زمستان را به صورت لارو در داخل تنه و شاخه های اصلی درختان زندگی سپری می کند. وجود آنها در این قسمت به وسیله توده های قهوه ای از فضولات و خاک اره که از سوراخ روی تنه و سرشاخه بیرون زده اند مشخص می شوند. گاهی از این سوراخ شیره گیاهی نیز خارج می شوند.
در بهار لاروهای زمستانه به دو دسته تقسیم می شوند: آنهایی که در سن آخر لاروی هستند پس از تکمیل تغذیه در داخل دالانی که در تنه درختان ایجاد کرده اند و نزدیک به سوراخ خروجی است تبدیل به شفیره می شوند. گروه دوم آنهایی هستند که اندازه کوچکتر داشته و هنوز تغذیه آنها کامل نشده است لذا یکسال دیگر در داخل تنه و سرشاخه ها به خسارت خود ادامه می دهند و در بهار سال بعد شفیره می شوند. اینها لاروهایی هستند که در آخر زمستان یا پاییز سال قبل از تخم خارج شده و فرصت کافی  برای تکمیل دوره لاروی نیافته اند. ظهور حشرات کامل تدریجی است و از اوایل خرداد تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد. هر حشره ماده قادر است 400 تا 1000 عدد تخم به طور دسته جمعی بگذارد. تخمها پس از حدود 7-23 روز باز می شوند و لاروها پس از خروج متوجه سرشاخه ها و قسمتهای چوبی نشده درخت می شوند و از محل اتصال دمبرگ وارد شاخه ها می شوند
 

حشرات کامل در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند. حشرات کامل شب فعال می باشند. هر حشره ماده حدود 500 تخم به طور دسته ای می گذارد. دوره رشد جنینی 12-15 روز است. در مراحل اولیه این حشره به درختان مسن بیشتر حمله می کند. بیشتر در نواحی کوهستانی با آب و هوای سرد و مرطوب انتشار دارند. لاروها پس از خروج از تخم ابتدا مدتی در ناحیه کامبیوم زندگی می کنند و در مراحل بعدی داخل استوانه مرکزی و چوب شده و در این قسمت دالانهای کج و معوجی ایجاد می کنند. در مرحله آخر لاروی پیله ای به دور خود تنیده و تبدیل به شفیره می شوند. مرحله شفیرگی یک ماه به طول می انجامد. بر خلاف کرم خراط این لاروها به ندرت به شاخه های جوان خسارت وارد می کنند. این حشره دارای 2 نسل در سال می باشد.

    خسارت- این گونه در روی درختان گردو زندگی می کند. کلنیهای آن در سطح رویی برگهای درختان میزبان و در امتداد رگبرگها تشکل پیدا می کند. افراد این شته عسلک فراوانی ترشح می کنند. در ایران این شته منحصراً به درختان گردو حمله کرده و با استقرار در حاشیه رگبرگهای اصلی، علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، در اثر ترشح عسلک به فوماژین نیز آلوده می شوند. برگهای درختان آلوده می ریزند

 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آفات مهم درختان گردو - 28 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.