یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود صادق هدایت

اختصاصی از یارا فایل دانلود صادق هدایت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 17 صفحه

صادق، کوچکترین فرزند هدایتقلی خان هدایت، اعتضاد الملک، شب سه شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۲۸۱، هنگامی که « از خاک ایران آزادی خواهی و مشروطه طلبی می جوشید »، در یک خانواده ی معروف و ثروتمند اشرافی از دودمان رضا قلی خان هدایت، ادیب و دانشور عهد ناصری، در تهران چشم به جهان گشود.
وی خیلی زود پیوند خود را از خانواده - که افراد آن همه مردان سرشناس کشور بودندو اگر او می خواست می توانست با بهره گیری از قدرت و نفوذ آنان به مقامات عالیه ی دولتی دست یابد و زندگی مرفه و بی دردسری برای خود فراهم نمایند - برید و از تن آسایی یک فرد نازپرورد و متنعم سر باز زد و با درآمد ناچیزی، که از راه خدمت در دوایر مختلفه ی دولتی به دست می آورد، مستقلا زندگی کرد.
این وارستگی و آزادگی به او مجال داد که اوقات خود را به کاری که دوست داشت، یعنی ادبیات وقف کند.
صادق پس از دو برادر و خواهر به دنیا آمده و عزیز کرده ی خانواده بود.
وی مانند سایر برادران و خواهران در دست عمه ها و دایه ها بزرگ شد؛ و هفت هشت سالش بود که به اتفاق دو دوست و همبازیش، مهندس خسرو هدایت قائم مقام شرکت ملی نفت که پسر دایی او بود و دکتر منوچهر هدایت رییس پیشین بهداری وزارت و آموزش و پرورش که پسر عمویش بود به مدرسه ی علمیه رفت؛ و این سه نفر تا کلاس نهم دبیرستان با هم بودند.
هدایت در سال ۱۳۰۴ تحصیلات متوسطه را در دارالفنون و دبیرستان فرانسوی « سن لویی » تهران به پایان برد؛ و با کسب موفقیت در مسابقه ای که ترتیب یافته بود، در آبان ماه سال ۱۳۰۵ با کاروان دانش آموزان اعزامی به اروپا به بلژیک روانه شد؛ و در آموزشگاه عالی آنجا، در رشته ی مهندسی راه و ساختمان، نام نویسی کرد.
اما در آنجا نماند و یک سال بعد با نخستین گروه دانشجویان اعزامی به اروپا برای تحصیل در رشته ی معماری رهسپار پاریس شد و « ظاهرا دوره ی اقامت او در فرانسه - که چهار سال طول کشید - بخصوص بیشتر به سیر و گشت گذشت.
بدین قرار هدایت تحصیلات خود را به پایان نبرد و در سال ۱۳۰۹ که اوج قدرت رضا شاه بود، به تهران باز گشت.
از قرار معلوم خانواده اش ار این حیث ناراضی بوده و اصرار داشتند که او دوباره به اروپا برگردد و در رشته طب یا مهندسی و یا هر رشته ی دیگری که مایل است تحصیل کند.
اما او نه تنها به رفتن به اروپا و ادامه درس و تحصیل حاضر نشد، بلکه از اقامت و کار کردن در تهران هم گریزان بوده و میل داشته است ماموریتی هر چه باشد در یکی از شهرستان ها دست و پا کند.
هدایت در تهران ماند و شغل محقری ( حسابداری جزی با ماهی بیست هزار تومان حقوق ) در بانک ملی مرکز به عهده گرفت و تا شهریور ۱۳۱۱ در آن بانک کار کرد و از ششم شهریور آن سال تا ۱۶ دیماه ۱۳۱۳ در اداره ی کل تجارت و از آن به بعد چندی بعد تا سی ام اسفند ۱۳۱۴ در وزارت امور خارجه مشغول کار شد و بعد وارد شرکت سهامی کل ساختمان گردید.
اگر از کتاب کوچک ولی جالب انسان و حیوان، که در سال ۱۳۰۳ پیش از سفر اروپا در تهران نوشته است، بگذریم، نخستین اثر هنری هدایت قطعه ی نا تمام مرگ است که در سال ۱۳۰۵ در گان بلژیک نوشت؛ و بعد در سال ۱۳۰۶ که در پاریس بود، رساله ی « تمیز و تقریبا بی ایراد » فواید گیاه خواری را به قلم آورد که در سلسله انتشارات ایرانشهر در برلین چاپ شد.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود صادق هدایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.