یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

فــراز و فــرود نئــورئالیسم ایتالیا

اختصاصی از یارا فایل فــراز و فــرود نئــورئالیسم ایتالیا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

وضع از همین قرار است

روسلینی

فــراز و فــرود

جـنبش نئــورئالیسم ایتالیــا

زمزمه‌ای با استاد:

استاد بزرگوارم! جناب رحیمیان! تشکر صمیمانه من را از بابت زحماتی که در این ترم در جهت ارتقای بینش سینمائی و هنری ما دانشجویان، متحمل شدید، به شما تقدیم می‌کنم. آشنائی با سبک‌های سینمائی و فراز و نشیب‌های آنها، تاثیر متقابل اندیشه‌های بکر و جدید هر سبک بر سبک‌های پیشین و پسین خود، معرفی و گفتگو پیرامون ساختارها و نقاط قوت و ضعف آنها و نیز شرایط اجتماعی به وجود آورنده سبک در کشور یا کشورهای صاحب آن سبک، از مهمترین دست‌آوردهای ما دانشجویان در مدتی بود که افتخار همزیستی و همنشینی با شما را داشتیم که همه اینها یک طرف ماجرا است، و در سوی دیگر سکه اخلاق، مشی و خلق و خوی دوستانه و مهربانانه شما بود که بیش از هر چیز تکنیکی و فنی بر اندیشه‌های شخصی من تاثیر گذارد. با احترامی فراوان، امیدوارم که این زمزمه، گویای «همه چیز» ما، در این کلاس پر ارزش بوده باشد.

محمد حسین عابدینی

سیر رئالیسم نو در ایتالیا

در پایان دوره صامت، نشانه‌هایی از حرکت و حیات در استودیوهای ایتالیا به چشم می‌خورد که نشان می‌داد سینماگران آن مهارت فنی را که در جاهای دیگر پدید آمده بود، رفته رفته به دست می‌آورند. فیلمسازان ایتالیایی، به رهبری الساندرو بلازتی که هم کارگردان بود و هم مدیر مجله «سینما گرافو» سنت فیلمهای با شکوه و افسانه‌های پرماجرا را رها می‌کردند. نخستین فیلم بلازتی. «سوله» (1929) از نقشه وسیع موسولیتی برای خشکاندن باتلاقهای «پوتین» حکایت می‌کرد. توفیق فوری این فیلم نشان داد که برای گرفتن موضوع فیلم می‌توان به سایر جنبه‌های مثبت معاصر نیز رجوع کرد. اما تهیه کننده ایتالیایی تردید نشان دادند و منتظر ماندند تا آنکه فیلم ناطق آمد و خوابهای بلازتی را عجالتاً باطل کرد.

استودیوها، چه برای انتخاب موضوع و چه برای انتخاب بازیگران خود، به تئاتر روی آوردند، و سر و صدای آوازهای عاشقانه که از فیلمهای ناطق برخاست، فریاد کسانی را که می‌خواستند فیلم رنگ واقعی و ارزش فنی داشته باشد در خود غرق کرد. در نخستین سالهای فیلم ناطق، در ایتالیا بیشتر فیلمهای ساز و آواز و ماجراهای عاشقانه و کمدیهای اتاق خواب ساخته می‌شد، که غالباً از روی نمایشنامه‌های تئاتری تهیه می‌شد. خود


دانلود با لینک مستقیم


فــراز و فــرود نئــورئالیسم ایتالیا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.