یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

پاورپوینت درباره ماشین های اندازه گیری مختصات

اختصاصی از یارا فایل پاورپوینت درباره ماشین های اندازه گیری مختصات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره ماشین های اندازه گیری مختصات

22اسلاید

گسترش روز افزون صنایع قطعه سازی و ایجاد رقابت در تولید با کیفیت برتر ،اندازه گیری و کنترل کیفیت از جایگاه مهم و ویژهای برخوردار است. چرا که اندازه گیری و بکارگیری روشهای مناسب برای کنترل خط تولید، برای تولید قطعات یکسان وظیفه واحد کنترل کیفیت بوده که با تهیه کردن سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز و با ایجاد و به کارگیری روشهای مناسب برای کنترل قطعات ،بهترین راهنمای واحد تولید برای تولید با کیفیت قطعات در تیراژ بالاست که در نتیجه از تولید قطعات معیوب جلوگیری می کند.

      در همین راستا جهت کنترل اجباری برخی از قطعات به مواردی بر می خوریم که نمی توان از وسایل اندازه گیری عمومی مانند کولیس ومیکرومتر و  ..... استفاده کرد در چنین مواردی می توان از دستگاه های اندازه گیری سه بعدی cmm استفاده کرد

یک ماشین اندازه گیری مختصات (CMM) چیست ؟

n در اصل یک ماشین اندازه گیری مختصات (CMM) ماشینی است که اندازه های جبری و مختصاتی هر نوع قطعه ای را با دقت بسیار بالا اندازه گیری می کند . در طی فرآیند اندازه گیری ،محورهای مختصات ماشین به وسیله مکانیزم حرکتی بر روی قطعه حرکت می کنند. به منظور بدست آوردن یک نتیجه مطلوب و قابل قبول در اندازه گیری دقیق لرزش های موجود در دستگاه می بایست تا حد امکان حذف و کاهش یابد . بنابراین مکانیزم حرکتی در این ماشین ها باید سختگیرانه و دقیق باشد . این کنفرانس جزییات یک ماشین اندازه گیری مختصات (CMM)، قسمت های مختلف آن و همچنین هدف این ماشین ها را از اندازه گیری بیان می کند .
یک ماشین اندازه گیری مختصات (CMM ) بیشتر شبیه به یک انگشت می ماند که قادر است مختصات نقشه را بر روی آن پیدا کند که این کار به وسیله محورهای تعبیه شده بر ماشین صورت می پذیرد . در واقعیت ، به جای انگشت ؛ ماشین اندازه گیری مختصات (CMM ) از یک جستجوگر (از جنس یاقوت) برای اندازه گیری مکان ها بر روی قطعه کار استفاده می کند .هر نقطه بر روی قطعه کار یک نقطه منحصر به فرد می باشد که به سیستم مختصات ماشین باز می گردد. ماشین اندازه گیری مختصات (CMM ) ترکیبی است از نقاط اندازه گیری شده به منظور تشکیل یک ویژگی که می تواند با همه اجزا و ویژگی ها در ارتباط باشد .
علل استفاده از دستگاه CMM
.1سرعت و دقت
.2قابلیت اندازه گیری تلرانس های فرم و وضعیت
.3قابلیت برنامه نویسی
.4قابلیت اندازه گیری پوسته
.5تعریف ریاضی محورها به صورت ساده
.6اندازه گیری اپتیکی

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره ماشین های اندازه گیری مختصات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.