یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله ای در مورد ارزشگذاری کاربری املاک و اراضی با GIS مطالعه موردی : منطقه 14 شهرداری تهران

اختصاصی از یارا فایل مقاله ای در مورد ارزشگذاری کاربری املاک و اراضی با GIS مطالعه موردی : منطقه 14 شهرداری تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
مقاله ای در مورد ارزشگذاری کاربری املاک و اراضی با GIS مطالعه موردی : منطقه 14 شهرداری تهران

گسترش روز افزون دایره فعالیت و عملکرد سازمان های مدیریت شهری خصوصاً شهر بزرگی مانند تهران
کار سهل و آسانی نبوده و نیازمند تمهیداتی خاص و برنامه ریزی صحیح است. امروزه شهرداری ها بعنوان سازمان اجرایی مدیریت شهری مسئولیت ارائه طیف وسیعی از خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و دیگر خدمات مکان مبنا را به شهروندان، عهده دار می باشند. بدیهی است با در نظر گرفتن ابعاد متنوع نیازهای زندگی شهری انتظار نمی رود که مدیران شهرها قادر به ادارة شهر تحت مدیریت خود به روشهای سنتی باشند. مدیریت غیرمتمرکز شهرها یکی از شیوه های جدید مدیریت است که با تقسیم وظائف و مسئولیت ها به تحقق اهداف موردنظر برای ادارة شهرها کمک می کند. لیکن آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، شناخت مسئله و نیازها در حوزة عملکرد هر مدیر می باشد که قطعاً تصمیم مناسب برای حل مسئله براساس معیارهای موجود، بستگیِ مستقیم به شناخت آن مسئله دارد. توزیع خدمات در سطح منطقه، ناحیه و محله، بستگی به آگاهی از میزان خدمات موجود و پراکندگی از آن دارد. به نظر میرسد GIS ابزار مناسبی در دست مدیران برای شناخت سریع و جامع خدمات موجود و چگونگی توزیع آنها بوده و مدل مناسبی در ذهن تصمیم گیران به منظور ارائة هرچه مناسبتر خدمات عمرانی و شهری که در گروه خدمات مکان مبنا می گنجند، متبادر می سازد. فقدان دفترچه ارزش کاربریِ
املاک و اراضی برای شهر تهران، مسئله ایست که مدیریت شهری را با مشکلاتی خاص مواجه نموده است. تهیه دفترچه ارزش کاربری و تدوین استاندارد برای مشخص نمودن نحوه عملکرد در تغییر کاربری و فروش تراکم در منطقه 14 شهرداری تهران بر مبنای سیستم اطلاعات مکانی GIS در سال 1374 ، طرحی نو بود که جامه عمل پوشید و پس از چندین سال تجربه موفق، ضمن جلب رضایت شهروندان، الگوئی شد برای شورای وقت اسلامی شهر تهران تا طی مصوبه ای، شهرداری تهران را موظف به تهیه دفترچه ارزش کاربری املاک بنماید.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ای در مورد ارزشگذاری کاربری املاک و اراضی با GIS مطالعه موردی : منطقه 14 شهرداری تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.