یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله شهرستان ساوجبلاغ

اختصاصی از یارا فایل مقاله شهرستان ساوجبلاغ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله شهرستان ساوجبلاغ


مقاله شهرستان  ساوجبلاغ

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 76

بررسیهای جغرافیایی

- حدود و وسعت

شهرستان  ساوجبلاغ با 1785 کیلومتر مربع وسعت در غرب استان تهران واقع شده است. از شمال به شهرستان تنکابن، از غرب به قزوین، از جنوب به بخش اشتهارد و از شرق به شهرستان کرج محدود می‌شود.

-تقسیمات سیاسی

بر اساس جدیدترین تقسیمات سیاسی، شهرستان ساوجبلاغ دارای سه بخش (مرکزی، طالقان و نظرآباد)، 12 دهستان و 277 پارچه آبادی مسکونی می‌باشد.

بخش مرکزی شامل دهستانهای برغان، چندار، چهاردانگه، رامجین، سعید‌آباد و هیو است. بخش طالقان نیز به 3 دهستان تقسیم می‌شود که عبارت است از‌: دهستان بالا طالقان، میان طالقان و دهستان پایین طالقان. دهستانهای احمدآباد، تنکمان و نجم آباد نیز از توابع بخش نظرآباد می‌باند.

-وضعیت توپوگرافی

شهرستان ساوجبلاغ فقط از ناحیه شمالی که مرز مشترک استان مازندران و ادامه سلسله جبال البرز است به رشته کوه‌های طالقان محدود می‌شود و در پهنه شهرستان، ارتفاعات قابل توجهی دیده نمی‌شود. شیب غالب نیز از طرف شمال غربی به جنوب شرقی است.

بخش اول: شناخت وضع موجود

1- معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی:

 روستای قوهه در شهرستان ساوجبلاغ بخش چهارباغ، دهستان چهاردانگه و در فاصله 20 کیلومتری از مرکز بخش و در طول جغرافیائی 35 درجه و 27 دقیقه و عرض 51 درجه و 40 دقیقه نسبت به نصف‌النهار واقع گردیده است. این روستا از شرق به چهاردانگه، از غرب به محمدآباد افشار و عرب آباد خسروی، از شمال به راه‌آهن تهران- تبریز و از جنوب به عرب‌آباد خسروی محدود می‌گردد.

2- تعیین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روستا:

حدود زراعی روستای قوهه از سطوحی هموار و در اطراف بافت کالبدی گسترده شده است. این اراضی از شمال به راه آهن سراسری تهران- تبریز از غرب به اراضی زراعی محمدآباد افشار و عرب‌آباد خسروی از شرق به اراضی کشاورزی روستای چهاردانگه و از جنوب به اراضی روستای عرب‌آباد محدود می‌گردد. منابع ملی و مستثنیات روستای قوهه عمدتاً در جنوب روستا واقع شده است.

3- بررسی منابع تامین آب آشامیدنی و کشاورزی روستا:

آب آشامیدنی روستای قوهه با استفاده از یک حلقه چاه عمیق تامین و پس از انتقال به یک مخزن ذخیره 30 متر مکعبی با استفاده از روش ثقلی وارد شبکه گردیده و در سطح روستا توزیع می‌گردد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله شهرستان ساوجبلاغ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.