یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

آموزش وپرورش

اختصاصی از یارا فایل آموزش وپرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

آموزش وپرورش

اجرای درست آموزش و پرورش موجب خوشبختی یک ملت می گردد. ما اغلب روحیه و خصوصیات دانش آموزان را نمی شناسیم و بیشتر بر اساس  ذهنیات غلط خود رفتار می کنیم در حالی که رفتار ما باید بر اساس شناخت دانش آموزان استوار باشد.

اهمیت آموزش و پرورش

  سعادت هر کشوری به نظام تعلیم و تربیت آن کشور بستگی دارد . در اهمیت آموزش و پرورش (کوان تسو) فیلسوف چینی قرن سوم قبل از میلاد می گوید: اگربرای یک سال نقشه می کشید؛به کشت گندم بپردازید.اگر برای یک دهه برنامه میریزید ؛به دنبال کشت درخت باشید.اگر برای یک عمر می اندیشید ؛در پی تعلیم و تربیت مرمان برآیید.

من در این وبلاگ سعی دارم مطالبی در مورد آموزش و پرورش تهیه نمایم از نظرات شما تشکر می کنم

فلسفه تعلیم وتربیت

ابتدا باید فلسفه را تعریف کنیم.در واقع تعریف واحدی از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دلیل آن وجود دیدگاههای متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگی،جهان،ومسایلی از این قبیل از نوع فلسفی خواهد بود.هر پاسخی که به مسایل فوق داده شود در حقیقت فلسفه مارا نسبت به آنها بیان داشته است.هر فردی خواه نا خواه دیدی کلی در باره زندگی،جهان،و...دارد،یعنی دارای فلسفه است.نوع این فلسفه بستگی به عوامل بیشماری از جمله چگونگی شناخت،نحوه و میزان تجارب ونوع فرهنگی که ما در آن زندگی کرده ایم،دارد . بنابراین انتظار ما از فلسفه حل مسایل و مشکلات زندگی است

   هر چند که تعریف واحدی از فلسفه وجود ندارد.ولی ناگزیریم تعریفی از فلسفه داشته باشیم.فلسفه را اینگونه تعریف می کنیم:

  فلسفه عبارت است از بررسی،شناخت و پاسخ به مسایل و مشکلات زندگی انسان به گونه ای که این مسایل و مشکلات را نتوان از طریق علمی و تجربی حل کرد.

  بنابراین با توجه به تعریف فوق اهمیت فلسفه دراین است که به هرحال مسایلی در زندگی وجود دارد که پاسخ دادن به آنها از طریق علمی میسر نیست،بلکه تنها از طریق تفکر و اندیشیدن قابل حل می باشند.مسایلی از قبیل :آیا انسان آزاد است یا مجبور؟چرا انسان به وجود آمده است؟

  در آموزش و پرورش هم مسایلی وجود دارد که برای پاسخگویی به آنها به فلسفه روی می آوریم وچون هر کسی دارای فلسفه ای است بنابراین در طول تاریخ مکاتب فلسفی گوناگونی پایه گذاری شده است.در آینده در باره این مکاتب خواهم نوشت.


دانلود با لینک مستقیم


آموزش وپرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.