یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) BSC )

اختصاصی از یارا فایل ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) BSC ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) BSC )


ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) BSC )

مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf    صفحات  10

چکیده در این پژوهش به ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) - BSC ( پرداخته شد.
این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی، از حیث نحوه گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی و از شاخه مطالعات میدانی به شمار میآید.
جامعۀ آماری شامل کلیه مدیران، کارکنان و همچنین مشتریان )شهروندان، مسافران و ...( سازمان حمل و نقل درون شهری کیش است. تعداد
نمونه آماری از روش نمونه گیری طبقهای تصادفی و با توجه به سطوح مدیریتی، انجام گردید که شامل 25 نفر از مدیران، 91 نفر از کارکنان و 129
نفر از مشتریان )شهروندان، مسافران و ...( است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و دادهها از روش آزمون آماری t تک نمونه
مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد: در سطح اطمینان 99 درصد رشد و توسعه منابع مالی ناوگان حمل و نقل درون
شهری کیش از نگاه کارکنان در وضعیت مطلوب و از نگاه مدیران در وضعیت متوسطی قرار دارد؛ از دیدگاه مدیران، مشتریان و کارمندان
فرآیندهای داخلی ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش، دستیابی به اهداف استراتژیک را در سطح اطمینان 99 درصد برآورده میسازد؛ در
سطح اطمینان 99 درصد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش شرایط حفظ ارزش و رضایتمندی مشتریان را فراهم میسازد؛ در سطح اطمینان
99 درصد توسعه، رشد و یادگیری کارکنان ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش مورد توجه است؛ کارکنان در ناوگان حمل و نقل درون شهری
کیش در سطح اطمینان 99 درصد از وضعیت مطلوبی برخوردار است؛ وضعیت ارتباطات )محیط و جامعه( در ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش
در سطح اطمینان 99 درصد از وضعیت مطلوبی برخوردار است. در مجموع نتایج نشان داد، عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش از
وضعیت مطلوبی برخوردار است.
کلید واژه عملکرد، کارت امتیازی متوازن، ناوگان حمل و نقل درون شهری، کیش.


دانلود با لینک مستقیم


ارزیابی عملکرد ناوگان حمل و نقل درون شهری کیش با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن ) BSC )

جزوه روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان

اختصاصی از یارا فایل جزوه روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جزوه روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان


جزوه روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان

این جزوه به صورت پاورپوینت است.

این جزوه درس روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان می باشد که به طور کامل به ارائه مباحث مطرح در این واحد درسی پرداخته است.

درس روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین از جمله دروس کارشناسی ارشد رشته شیمی آلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این جزوه در 24 جلسه و در بیش از 500 اسلاید بوده و امیدواریم در جهت کمک به شما عزیزان مورد استفاده قرار بگیرد.


دانلود با لینک مستقیم


جزوه روشهای سنتز مواد آلی با نگرشی نوین پروفسور محمد علی زلفی گل دانشگاه بوعلی سینا همدان

تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه کارون 3

اختصاصی از یارا فایل تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه کارون 3 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

مقدمه و تاریخچه

سد و نیروگاه کارون 3

رودخانه کارون پرآب ترین و طویل‌ترین رود ایران است. طول رودخانه کارون ۹۵۰ کیلومتر و وسعت حوزه آبریز آن ۶۰۰۰۰ کیلومتر مربع است و تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است. سرچشمه کارون، آب‌کاج، از زرد کوه بختیاری است. این رودخانه از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته است که پس از عبور از مناطق کوهستانی و پر پیچ و خم، در منطقه‌ای به نام گتوند وارد دشت خوزستان می‌شود. رود کارون در شمال شوشتر به دو شاخه تقسیم می‌شود و در جنوب شوشتر به یکدیگر متصل می‌شوند. شاخه مهم کارون، رود دز است که در شمال اهواز به رود کارون ملحق می شود. رود کارون در مرز ایران و عراق به اروند رود پیوسته و روانه خلیج فارس می‌شود.

حوزه رودخانه کارون از دیرباز به عنوان مهم‌ترین منبع تولید انرژی الکتریکی کشور مورد توجه بوده است. آغاز مطالعات بهره برداری از پتانسیل برق‌آبی حوزه رودخانه کارون در سالهای ۵۰-۱۳۴۰ بوده است. در آن زمان، شرکت مهندسی بین المللی هارزا (آمریکایی) همراه با شرکت فرمانفرمائیان پتانسیل عظیم برق‌آبی این منطقه را شناسایی کرد. به دنبال این مطالعات، اجرای طرح عظیم سد و نیروگاه شهید عباسپور با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات آغاز و در سال ۱۳۵۵ این طرح راه‌اندازی شد. سپس، دو پروژه سد مخزنی کارون ۲ و ۳ و سپس کارون۴ مورد مطالعه قرار گرفت.

در سال ۱۳۵۷، شرکت مهندسی عمران منابع ارضی و آب و شرکت بین‌المللی ایکرز (کانادایی) به منظور مطالعات توجیهی پروژه کارون۳ تعیین شدند. این مطالعات تا سال ۱۳۶۸ پیگیری شد. در سال ۱۳۶۸، ادامه مطالعات فاز دوم طرح عمرانی کارون۳ به یک شرکت ایرانی ـ کانادایی (شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس _ ایکرز) واگذار شد و این کار تا اوایل تیر ماه ۱۳۷۴ پایان یافت. از اوایل تیر ماه ۱۳۷۴ نیز، فاز سوم (عملیات اجرایی) طرح با مشارکت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس و شرکت بین المللی ایکرز آغاز شد. ساختگاه سد و نیروگاه کارون۳ در ۲۸ کیلومتری شرق شهرستان ایذه و در فاصله ۶۱۰ کیلومتری مصب رودخانه کارون در شمال شرقی استان خوزستان است. این طرح در حدود ۱۲۰ کیلومتری بالادست سد شهید عباسپور (کارون۱) قرار دارد. فاصله هوایی طرح کارون۳ از اهواز، تقریبا ۱۴۰ کیلومتر است. این طرح در کوهستانهای زاگرس غربی با سنگهای رسوبی لایه‌ای و در منطقه‌ای ناهموار، سنگی، زلزله خیز، دارای سنگهای آهکی و آهکی مارنی واقع شده است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون۳، تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور و نیز کنترل سیلابهای مخرب است. نیروگاه کارون۳، برق مورد نیاز کشور را در زمان اوج مصرف تأمین می‌نماید (Peak Power). با بهره‌برداری از این نیروگاه با ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات و تولید متوسط انرژی سالانه ۴۱۳۷ میلیون کیلو وات ساعت (گیگاوات ساعت)، بخش مهمی از کمبود انرژی مورد نیاز کشور رفع خواهد شد.

توپوگرافی:

کوه‌های بختیاری در سلسله جبال زاگرس، یک رشته طویل از کوه‌هایی است که از شمال غرب به جنوب شرق امتداد دارد و دارای دره‌ها و گلوگاه‌های زیادی است. ارتفاع قله‌های بلند این سلسله جبال بیشتر از ۴۰۰۰ متر از سطح دریاست و بلندی برجستگی‌های محلی بین ۱۰۰۰ متر تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است. بااستفاده از نقشه تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی، چین خوردگیها و شکستگی‌های زمین ساختی، وضع ساختمان طبقات زمینی این ناحیه مشخص شده است. توپوگرافیهای برجسته، معرف چین خوردگیهای تاقدیسی و توپوگرافیهای فرو رفته، نشان از چین خوردگیهای ناودیسی در این ناحیه است. طول برآمدگیهای نوک تیز تاقدیسی و شیب‌دار، زیاد است. دره‌ها معمولا کم عرض و V شکل یا به صورت سنگاب ناودیسی است. شیبها، معمولا تند و خیلی تند است و از حالت عمودی تا شیب ملایم تغییر پیدا می‌کند. بالا آمدن کوه‌‌های زاگرس احتمالا هنوز در جریان است. این امر باعث سایش سریع و تشکیل ناحیه‌ای ناهموار شده است. رودخانه کارون دارای شیب تند است و سرعت زیاد آب در رودخانه، یک پدیده عادی است. آبگذرهای ناحیه‌ای و تعدادی از آبگذرهای اصلی در منطقه، به موازات پیچ و خم ناشی از چین خوردگی‌های زمین، جریان پیدا می‌کند. خصوصیات نامطلوب آبگذرها، سیستم اصلی رودخانه را تحت الشعاع قرار داده و رودخانه کارون طول زیادی از مسیرش را به صورت پیچ در پیچ از میان برآمدگیهای اصلی و از میان دره‌هایی عمیق (که تا عمق ۲۰۰۰ متر از سطح دریا هم می‌رسند)، عبور می‌کند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه کارون 3

ورزش و ادیان

اختصاصی از یارا فایل ورزش و ادیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

دانشگاه پیام نور

واحد مشهد

 

گردآورنده:

کاظم منتظری

شماره دانشجوئی: 8613211811

بهار87

ورزش و ادیان

در نگاه اول ممکن است چنین به نظر رسد که آنچه نظام و ورزش را به نظام دین پیوند می دهد روابطی اندک و یا ساده است، اما با بررسی عمیق فرهنگ انسان، امروزه به این باور رسیده ایم که ورزش معاصر تمامی خصیصه های مسایل دینی و عوامل اثرگذار آنها را با خود دارد. این سئوال که چه رابطه ای میان یک نظام اجتماعی مانند ورزش با نظام اجتماعی دیگر چون دین وجود دارد، پرسش بحث انگیزی است که آوردگاه اندیشه ها و بحثهای فراوانی گردیده و پاسخهایی از مثبت و منفی به آن داده شده است. از این پرسش چندین سئوال دیگر متفرق گشته که انسان را به تفکر وامی دارد و پژوهشگران و اندیشمندان را به پژوهش برمی انگیزد؛ سؤالاتی مانند: -جایگاه شرعی ورزش در نظام دین چیست؟ - دین برای تمرین بدنی چه دستور و فرمولی دارد؟ - دین در حل مسائل ورزش چه سهم مؤثر و نیرومندی می تواند داشته باشد؟ - از چه دیدگاهی، دین جایگاه ثابت خود را نسبت به ورزش به دست آورد؟ شاید گام اول برای بررسی این رابطه (میان دین و ورزش) این باشد که دین به لحاظ رویکرد و عقیده، مفهوم یکسانی ندارد و در نتیجه نمی توان تعبیر دین را بر همة مظاهری که در میان بشر شکل دینی دارند اطلاق کرد؛ چرا که ادیان متنوع و گونه گونند. شاید تعریف مفهوم دین به «رابطة فرد با خالق از رهگذر یک باور ایمانی مشخص» روشن سازد که مقصود از واژة دین در این جا چیست.

از دیدگاه اسلامی، ادیان را می توان به دو گروه تقسیم کرد: - ادیان آسمان الهی (مانند یهودیت، مسیحیت و اسلا). - کیشها و آیینهای بشری (مانند آیین بودا، آیین کنفوسیوس، و آیین زردشت(. چنین تقسیم بندیی، در بررسی رابطة ورزش با دین چندان مفید واقع نمی شود؛ زیرا هر دینی، صرف نظر از آسمانی بودن یا آسمانی نبودنش، برای خود موضع مشخصی، مثبت یا منفی، در قبال ورزش دارد. وانگهی برخی ادیان دیدگاه خود نسبت به ورزش و فعالیتهای بدنی را تعدیل و اصلاح کرده اند، مانند کاری که مسیحیت معاصر کرده است.

هر نظامی برای بقا ورشد وتعالی نیاز به افراد سالم ،شاداب وبا نشاط دارد این میسر نمی شود مگر با گسترش ورزش در جامعه در اهمیت ورزش هرچه گفته ونوشته شود کم است به همین جهت در این باره فراوان گفته ونوشته شده است. امروزه بسیاری از فعالیتها که در گذشته بصورت یدی وجسمی انجام می شد با ماشین انجام می شود،بیشتر افراد حتی اگر در دو نوبت کاری هم مشغول به کار باشند با کمترین کار فیزیکی مواجه هستند،همچنین کار با بسیاری از این ابزارها نیاز به ورزش دارد تا موجب ایجاد نارسایی وبیماری در انسانها نگردد،نشستن بسیاری از شاغلین در روی صندلی وپشت میز نیاز آن ها را به ورزش افزایش می دهد .اگر مردم جامعه این کمبود تحرک بدنی را نتوانند بصورت دیگری جبران کنند رخوت وسستی ،بیماریها وناهنجاریهای جسمی ،روانی واجتماعی در جامعه افزایش می یابد،رو آوردن مردم به ورزش به عنوان بهترین گزینه برای جبران این کمبود می باشد. پر کردن اوقات فراغت افراد جامعه نیز یکی از دغدغه های مهم مسئولین هر کشوری می باشد در این میان به نظر می رسد که ورزش مناسب ترین گزینه برای این منظور می باشد،ورزش علاوه بر پر کردن اوقات فراغت فواید عام همه سنین وفوائد خاص برای نوجوانان،جوانان،زنان،مردان،میانسالان ، افراد مسن وهمچنین برای انواع بیماران دارد .به همین علت است که ترویج وگسترش ورزش های قهرمانی و همگانی جزو وظایف نظام های سیاسی گذاشته شده است ودولتها به عنوان یک ضرورت به آن نگاه می کنند.

اهمیت ورزش ورزش از جمله مقوله هایی است که در تمامی ادیان، مکاتب وجوامع جایگاه ویژه ای دارد وتوصیه هایی از جانب اندیشمندان ومتفکرین آنها در باره اهمیت ورزش بیان شده است،هرچند که نوع نگاه آنها به ورزش متفاوت است .پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) می فرمایند: “به فرزندان خود تیراندازی وشنا بیاموزید”.این حدیث بیانگر اهمیتی است که دین ورهبران دینی ما برای ورزش وسلامتی جسمی وروانی مسلمانان قائل هستند وهمچنین بیانگر نکات ریز بیشماری است :- این حدیث همانند بسیاری از توصیه های اسلامی خطاب به کلیه مردم اعم از مسلمان وغیر مسلمان بیان شده است .- این دستور همانند بسیاری از دستورات دینی شامل تمامی افراد، اعم از دختر وپسر می شود، نه تنها پسران - ورزش شنا وتیر اندازی از ورزش هایی هستند که دارای ویژگیهایی از قبیل جذاب بودن،مفرح وشاد بودن و….هستند. - در ورزشهایی از این قبیل امکان رقابت بین افراد وجود دارد. - ورزش های شنا وتیراندازی از ورزشهایی هستند که مسلمانند می توانند در مواقع لزوم از آنها برای دفاع کردن از خود استفاده کنند. - انجام اینگونه ورزشها ضمن اینکه محیطی شاد ومفرح برای


دانلود با لینک مستقیم


ورزش و ادیان

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟

اختصاصی از یارا فایل دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟


دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم  را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟

دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش

تعداد صفحات 29

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

 تدوین تاریخ، ترسیم سرگذشت حیات و فرهنگ یک قوم و ملت است. در این رهگذر، زمینه های پیدایش، بستر حرکت، عوامل و موانع آن، پدیده ها و حوادث، علل تعالی یا انحطاط، تأثیر و تأثرها، چگونگی روابط و سایر شئون و مظاهر زندگی، فرهنگ و سرنوشت آن ملت و قوم توسط یک مورخ به تصویر کشیده شده و در معرض اندیشه، کنکاش و مطالعه انسان ها و به ویژه فرزانگان و اندیشه مندان قرار می گیرد. این کار از نظر علمی ارزشمند، آگاهی بخش و خدمت به علم و فرهنگ و اقوام و ملل به خصوص محققان و دانش پژوهان و اصحاب اندیشه و اهل مطالعه است.تاریخ از مجرای ذهن تاریخ نویس می گذرد و هر قدر هوش و دانش او زیاد باشد، باز تاریخ را از دریچه دوران و شخصیت خویش می بیند. بنابر این، تاریخ نگار همواره بینش خاص خود را دارد، لیکن هرگز کل حقیقت را در نمی یابد و شیوه ی وی در دوره بندی تاریخ همواره، دست کم تا اندازه ای، فرآورده ذوق ویژه اوست. به این معنا، تاریخ کلاً به همان میزان که علم است، هنر نیز هست. به ویژه وقتی که مورخ از حد گزارش صرف وقایع و داده ها بگذرد و به تعبیر آن ها بپردازد.تاریخ را می توان از دیدگاه های مختلف بررسی و تقسیم بندی کرد؛ از وقایع نگاری تا واقع نمایی و کشف سنن و علل و انگیزه ها و نقد و تحلیل فلسفه حوادث تاریخی. بنابر این اقسام تاریخ به طور کلی عبارتند از:1. تاریخ نقلى علم به وقایع و حوادث و اوضاع و احوال انسان ها و ملت ها در گذشته، در مقابل اوضاع و احوالى که در زمان حال وجود دارد. پس علم تاریخ در این معنى، یعنى علم وقایع و حوادث سپرى شده و اوضاع و احوال گذشتگان. زندگى نامه ها، فتح نامه ها، سیره ها که در میان همه ملل تألیف شده و مى شود از این مقوله است..اما امروزه وقتی با دقت به رفتار و عملکرد دانش آموزان توجه می کنیم متوجه می شویم دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس درس تاریخ   نمی شوند. تلاش دارند بهانه های مختلف از کلاس فرار کنند و سعی ندارند از حوادث گذشته مطالبی فراگیرند در کلاس به درس توجهی نمی کنند. تکالیف درسی را به خوبی انجام نمی دهند. نمرات امتحان بیشتر دانش آموزان در سطح قابل قبولی نیست.

این بی علاقگی به درس تاریخ   مرا واداشت تا دست به تحقیق در این زمینه بزنم تا علل آن را بیابم در ضمن از مدیر مدرسه و اولیای محترم که در این کار مرا یاری کردند، تشکر می کنم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهشی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم را به درس تاریخ علاقه مند سازم ؟