یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق درمورد پیشرفت اقتصادی خاورمانه

اختصاصی از یارا فایل تحقیق درمورد پیشرفت اقتصادی خاورمانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

پیشرفت اقتصادی خاورمانه

آموزش تنظیم شده فردی با کیفیت عالی برای معدودی و آموزش و پرورش اساسی برای عده بیشماری. در صورتی که بخش مهمی از توسعه به صورت گسترده سازی موقعیت ها برای توده ها دیده می شود ، پس خط مشی پی گیری شده در خاورمیانه به شکل برجسته ای موفق بوده است. با این وصف ، در صورتی که گروه نخبه با تحصیلات عالی نقش رهبری را ایفا نماید ، برای توسعه ، ضروری تشخیص داده شود ، پس منطقه مورد نظر با ناکامی مواجه شده است ، ولی به میزان قابل جدی غرب را در اختیار دارد ، جایی که هوشمندان به ندرت موقعیت های اصلی را اشغال می کنند. همیشه خطر تخلیه مغزی از ناحیه ای هم چون خاورمیانه وجود دارد. بسیاری از اندیشمندان ایرانی در خلال سال های پس از انقلاب اسلامی ، کشور را ترک کردند. پاره ای از دانشمندان برجسته پزشکی جهان مصری هستند ، اما اکثریت ایشان در غرب فعالیت دارند. اسرائیل در تأمین اشتغال مناسب برای جمعیت دارای تحصیلات عالی ناموفق بوده است ، و جذب مهاجران یهودی روسی شایسته دردسری اساسی را اثبات کرده است.

آموزش علم اغلب حس می شود که ارتباط بیشتری با نیازهای توسعه دارد تا آموزش هنرهای آزاد (لیبرال). گر چه این مشکلات در میان متصدیان آموزش تناقص شدیدی بر می خیزد. شکل 4.4 نسبت آنهایی که در آموزش عالی علوم را در تعدادی از کشورهای خاور میانه ای مطالعه می کنند ، نشان می دهد. در انجام چنین مقایسه هایی ، بایستی مراقبت صورت پذیرد ، همان طوری که Like ، امکان ندارد که همیشه با Like مقایسه شود. معهذا ، نسبت و میزان نسبتاً پائین کسانی که در دول خلیج ، سودان و مصر علوم تحصیل می کنند آشکار است ، شاید بازتابده معیار هنرهای آزاد باشد که پیش از این شرح داده شده است. در ایران و برخی از دول مغرب ، نسبت بسیار بالا می باشد ، حتی با استاندارد های غربی ، شاید نشان دهنده آن باشد که این دول می توانند با سهولت بیشتری با فناوری انتقالی هماهنگ شود. با وجود این، انتقال می تواند دو سویه باشد. آنهایی که دانش و مهارت های علمی دارند می توانند با راحتی بیشتر بیش از توان فارغ التحصیلان حقوق یا هنرها در خارج اشتغال پیدا کنند ، همان کسانی که توفیق های ملی یا آموزشی ویژه فرهنگی دارند.

امتیاز داشتن نسبت بالایی از دانشجوی شاغل به تحصیل در خارج هم می تواند موردپرسش قرار گیرد. امکان دارد به این مفهوم باشد که دانشجویان کشورهای در حال توسعه دارای دسترسی به سیستم ها و تسهیلات آموزشی اغلب بهتر کشورهای غربی پیدا کنند. همان طوری شکل 4.4 نشان می دهد این نه تنها دول تولید کننده نفت مثل امارات متحده عربی می باشد که دارای نسبت بالایی از دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج را دارند ، بلکه برخی از فقیر ترین کشورهای خاورمیانه ، از جمله سودان و یمن هم لحاظ می شوند. نسبت زیادی از دانشجویان در خارج اقامت دارند در صورتی که موقعیت مزبور را داشته باشند. با وصف این ، با فرض موقعیت های محدود در خانه و نرخ های پرداخت بسیار جذاب تر در غرب می باشد. این امر در اردن هم به کار گرفته شده است ، که در آن خواسته های آموزشی و موارد توفیق بالا هستند ، ولی موقعیت های اشتغال و استخدام محلی محدودند. بسیاری از اردنی های دانشگاهی در ایالات متحده و کشورهای دیگر غربی ، سوای ملاقات های با اقوامشان هرگز باز نمی گردند.

ارقام مصروف آموزش که قابل مقایسه اند توسط سازمان ملل برای تعدادی از کشورهای خاورمیانه ای گرد آوری می شوند. این موارد در نمودار 4.5 نشان داده شده اند. ظاهراً این که صرف مبلغ به صورت برجسته ای افزایش پیدا کرده است به نسبتی از CDP برای همه کشورهایی که در بر گرفته شده اند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پیشرفت اقتصادی خاورمانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.