یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود پاورپوینت تحول بازی - 31 اسلاید

اختصاصی از یارا فایل دانلود پاورپوینت تحول بازی - 31 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تحول بازی - 31 اسلاید


دانلود پاورپوینت تحول بازی - 31 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

یکى از غرایزى که خداوندِ حکیم در باطن کودک قرار داده، تمایل به بازى است. کودک، بالفطره میل به بازى دارد، گاهى مى‌دود و جست‌وخیز مى‌کند، گاهى با اسباب‌بازى‌هاى خود سرگرم مى‌شود و از جابه‌جا کردن آنها لذت مى‌برد. بازى براى کودک درسى است از زندگی، البته متناسب با استعداد او. طفل از بازى تعلیم مى‌گیرد و با بازى تربیت مى‌شود و رشد مى‌کند. بازی به هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت فردی و یا گروهی انجام پذیرد  و موجب کسب لذت و اقناع  نیاز های کودک شود. انسان نیاز به حرکت  و جنبش دارد و بازی بخش مهمی از این نیاز است  هر فرد برای رشد ذهنی و اجتماعی خود نیاز مند اندیشه و تفکر  است و بازی خمیر مایه این تفکر و اندیشه است.آمادگی جسمی  و روحی برای مقابله با مشکلات  بخشی از فلسفه بازی  کودکان است.

الف ) بازیهایی که هیچ نوع ساختی در آنها وجود ندارد:

 کودک در مرحله حسی – حرکتی از تکرار فعالیت‌هایی که قبلا آنها را برحسب تصادف، به منظور سازش با محیط یافته است، لذت می‌برد. . پیاژه بازی‌های تمرینی را وسیله‌ای برای لذت بردن از حواس می‌داند. زیرا کودک لمس کردن، چشیدن، گوش کردن، حرکات اعضای بدن و احساس کیفیت مختلف اشیاء را از راه بازی و به یاری حواس درمی‌یابد و لذت می‌برد. این بازی‌ها که از بدو تولد تا 18 ماهگی در کودکان مشاهده می‌شود، جنبه جسمی دارند و عنصر تخیل در آنها کمتر وجود دارد.

 

نظر یه دهلیزفعالیت های غریزی (کار)

باز چون دهلیز است که غرایز گذشته از آن سر بیرون میکنندمثل عروسک بازی  غریزه مادری را نشان می دهد وقشون  بازی نشان دهنده فعا لیت جنگ جویی در کودک است.

نظریه جبران

طبق این نظر یه کودک وقتی نمی تواند یک عملی را در واقع انجام دهد آن را به صورت رمزی در بازی هایش جبران می کند و این نظریه فقط مقداری از بازیها تبین میکند ه نه همه ی آنها را .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تحول بازی - 31 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.