یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی

اختصاصی از یارا فایل تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی


تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی

تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 38

 

 

 

 

عنوان:    تحلیل محتوای کتابهای هدیه‌های آسمان و کتاب کار (جدید التالیف چاپ سال ۱۳۸۲ـ۱۳۸۱) در مقایسه با محتوای کتاب تعلیمات دینی سال (چاپ سال۱۳۸۰) دوم دبستان بر اساس الگوی تحلیل محتوایی ویلیام رومی

 چکیده:

 

 تدوین، اصلاح و تغییر کتب درسی از نیازهای مبرم نظام آموزشی هر کشوری است که از این طریق بتوان به تدوین و طرح محتوای کتب جدیدی دست یافت و دانش آموزان را با سیر پیشرفت جهانی و کشوری، همگام ساخت و نیز به اصلاح و تغییر محتوایی کتب دست زدند تا از این طریق مطابق نیاز فراگیران، موضوع درسی و جامعه حرکت کنند. در این راستا گروه تالیف و تدوین کتب درسی، دفتر گروه تعلیمات دینی و قرآن مبادرت به تدوین کتاب جدید التالیفی تحت عنوان هدیه‌های آسمان و کتاب کار کرد. محقق نیز در این راستا به تحلیل محتوایی این کتاب پرداخت و برای تحلیل محتوایی این کتاب از روش تجزیه و تحلیل محتوایی ویلیام رومی شهره استفاده کرده است. آنچه که از تحقیق محتوایی کتابهای تعلمیات دینی (چاپ سال ۱۳۸۰) و کتاب‌های هدیه های آسمان وکتاب کار (چاپ سال ۱۳۸۱) پایه دوم ابتدایی جدید التالیف بدست آمد. حاکی از این است که ضریب درگیری دانش‌آموزان با متن و تصاویر در کتب تعلیمات دینی (کتاب قبلی) و کتابهای هدیه‌های آسمان و کتاب کار جدید التالیف، پایین و منجر به درگیری دانش‌آموز با متن و تصایر نمی‌شود، اما ضریب ۱/۱ در پرسشها بیانگر این امر است که کتاب جدیدالتالیف موجب درگیری بیشتر دانش آموزان با پرسشها می‌شود و کتاب قبلی ضعیف است. بطور کلی ضریب درگیری دانش‌آموزان با محتوا در کتاب تعلیمات دینی %۴۱ و کتاب هدیه‌های آسمان و کتاب کار ۲/۱ محاسبه گردید و نشان میدهد که کتاب جدید موجب درگیری بیشتر دانش آموزان با محتوا شده و کتاب قبلی ضریب درگیری پایینی داشته است.

تحلیل محتوی به روش ویلیام رومی       william  Romey

این روش از نوع تجزیه و تحلیل کمّی است.(  Quantitantive  analysis  ) که در آن میزان یادگیری دانش آموزان در فرایند یادگیری  را ارزیابی می کنند.هرچنداین روش همه ی ابعاد را در بر نمی گیرد، اما یکی از بهترین تکنیک های موجود برای تعیین فعال سازی دانش آموزان است. 

ضریب درگیری( involventindex) : از نظر رومی ، عددی که از تقسیم مقوله های فعال به غیر فعال برای هر جزء کتاب بدست می آید. برای تحلیل محتوا می توان تمام صفحات و یا بخشی از آن را مورد ارزیابی قرار داد.

 

1-    گام های تحلیل محتوا:

1-1-         تحلیل متن: 

1-2-          برای تحلیل متن ، به جمله باید توجه کرد


دانلود با لینک مستقیم


تحلیل محتوای هدیه آسمانی و کتاب کار با روش ویلیام رومی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.