یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

مقاله مناطق مرطوب نیمه مرطوب و بیابانی

اختصاصی از یارا فایل مقاله مناطق مرطوب نیمه مرطوب و بیابانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مناطق مرطوب نیمه مرطوب و بیابانی


مقاله مناطق مرطوب نیمه مرطوب و بیابانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

موضوع :

مناطق مرطوب ، نیمه مرطوب و بیابانی

بسمه تعالی

 مقدمه:

در جهان امروزی که کشورهای پیشرفته صنعتی به مدد برنامه ریزی دقیق و با بهره گیری از مدرنترین روشهای علمی و تکنیکی و تغییراتی که در ماهیت قدرتها و ستیزه های رقابتی بوجود آورده اند به شگرد تازه ای جهت سیطره کامل به جهان سوم و کشورهای عقب مانده دست یافته اند و با در اختیار داشتن 85 درصد ثروت و درآمد جهان علاوه بر دسترسی به تکنولوزی مدرن در تولید مواد غذایی و محصولات استراتزیک سهم عمده ای از تولیدات جهانی را به خود اختصاص داده اند.

اهمیت سرمایه گذاری و رسیدن به خودکفایی دربخش کشاورزی هم از نظر ایجاد امنیت غدایی برای مردم با در نظر گرفتن رشد فزاینده جمعیت و هم از نظر کاهش وابستگی به قدرتهای بزرگ و کسب استقلال کامل سیاسی و اقتصادی و خروج ارز قابل توجهی که میتواند در سرمایه گذاریهای زیر بنایی و صنعتی باعث توسعه و رشد اقتصادی شود ، بیش از پیش نمایانگر میگردد. خوشبختانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با بذل توجه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به بخش کشاورزی و گنجاندن برنامه های موفقی مانند طرح محوری گندم و غیره در قالب طرح پنجساله ، اهمیت نقش برنامه ریزی صحیح در توسعه و شکوفایی استعدادهای کشاورزی را بر همگان روشن نمود.

طلیعه استان شدن اردبیل و تشکیل سازمان جهاد کشاورزی استان نقطه عطفی در تاریخ این منطقه باستانی خواهد بود که یقینا این اقدام تاریخی و بذل عنایت دولت محترم در شکوفایی هر چه بیشتر کشاورزی و صنعت این خطه زرخیز تاثیر بسزایی خواهد داشت .

 

 استان اردبیل در یک نگاه :

استان اردبیل با وسعتی برابر با  17952 کیلومتر مربع بین مختصات 37 درجه و 4 دقیقه تا 39 درجه و 42 دقیقه عرض شمالی و 47 درجه و 2 دقیقه تا 48 درجه و 55 دقیقه طول شرقی در شمال غرب کشور جمهوری اسلامی واقع شده است .

این استان از شمال با جمهوری آذربایجان ، از شرق با استان گیلان ، از غرب با استان آذربایجان شرقی و از جنوب با استان زنجان همجوار میباشد.

بر مبنای آمارگیری سال 1375 جمعیت استان برابر 1168011 نفرمیباشد که 48.66 درصد آنرا جمعیت شهری و 51.34 درصد آنرا جمعیت روستایی تشکیل میدهد . تراکم جمعیتی در استان برابر 65 نفر در هر کیلومتر مربع است .

استان اردبیل با داشتن دهها جاذبه طبیعی و تاریخی یکی از قطبهای عمده سیاحتی کشور محسوب میشود تفرجگاه سرسبز گردنه حیران ، دامنه های کوه پوشیده از برف سبلان ، آبگرمهای معدنی ، دریاچه ها و تالابهای طبیعی ، آب و هوای مطبوع و دهها بنای ارزشمند تاریخی از جمله جاذبه های سیاحتی استان اردبیل بشمار میروند.

شهر سیاحتی سرعین در 30 کیلومتری اردبیل با داشتن 8 چشمه آبگرم معدنی به تنهایی یکی از مراکز مهم استخرهای آبگرم طبیعی در کشور محسوب میشود . علاوه بر این آبگرمهای قوتورسویی ، شابیل، بوشلی سویی ، قینرجه و چندین آبگرم دیگر در سطح استان از جمله 22 آب معدنی مهم استان محسوب میشوند .

جنگلهای مشه سویی و فندقلو که غالبا دارای گونه های غالب گیاهی فندق و تمشک هستند  و دریاچه های نئور و شورابیل  از جمله  سیاحتی این استان بشمار میروند .

وجود دهها اثر ارزشمند باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور در استان ، گواهی بر قدمت و عظمت گذشته این خطه از سرزمین اسلامی محسوب میشود . بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، مسجد تاریخی جمعه ، بقعه شیخ جبرییل ، بقعه کوراییم ، مجموعه بازار تاریخی اردبیل ، کاروانسرای سنگی شاه عباسی در شهرستان اردبیل، قلاع قهقهه و کهنه ، بقعه سلطان حیدر در مشکین شهر و چندین بنای تاریخی دیگر در استان یادگارهایی از فرهنگ اصیل اسلامی و معماری سنتی در این دیار میباشد .

استان اردبیل از نواحی سردسیر کشور محسوب میشود بطوریکه میتوان آنرا به سه اقلیم عمده تقسیم نمود :

  اقلیم نیمه مرطوب سرد که قسمتهایی از شهرستان اردبیل ، مشکین شهر و خلخال را در برمیگیرد.

  اقلیم سرد و مرطوب که شامل قسمتهای بلندترنواحی کوهستانی است.

  اقلیم نیمه خشک و معتدل که نواحی شمالی استان یا دشت مغان را در بر میگیرد ولی گاهی تغیییرات عوامل آب و هوایی اقلیم این منطقه را نیز تا حدودی به سردی متمایل میکند .

بطور متوسط در استان 50 روز از سال پدیده  یخبندان مشاهده میشود .  دمای استان مابین 30 درجه زیر صفر تا 40 درجه بالای صفردر نوسان است .  میزان نزولات جوی در استان بطور متوسط بین 250 تا 350 میلیمتر گزارش شده است . 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مناطق مرطوب نیمه مرطوب و بیابانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.