یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot

اختصاصی از یارا فایل دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot


 دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot

 دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot

چکیده :
همه ما بارها و بارها شنیده ایم که فلان هکری را دستگیر کردند ویا فعالیتهای غیر قانونی عده ای  از خرابکاران اینترنتی را برملا ساختند و همچنین می دانیم که هکرها و نفوذگران افراد بسیار باهوش وشاید هم تیز هوشی هستند که نسبت به کاری که انجام می دهند اطلاع کافی دارند و به راحتی اثری از فعالیتهای خود بر جا نمی گذارند که قابل شناسائی باشند پس چگونه این نوابغ روزگار در دام مأموران برقراری امنیت شبکه گرفتار می شوند ؟Honeypot  یکی از ابزارهائی است که متخصصین برخورد با هکرها و مدیران شبکه از آن برای شناسایی و به دام انداختن هکرها ونفوذگران استفاده می کنند . در این مقاله ضمن معرفی Honeypot  و انواع آن ،اهمیت تکنولوژی Honeypot   در برقراری امنیت شبکه ها و نحوه گرفتار شدن هکرها در دام متخصصین شبکه را بررسی می کنیم .
کلیدواژه ها : Honeypot  - امنیت شبکه های کامپیوتری


تعریفHoneypot   :
یک منبع سیستم اطلاعاتی می باشد که بر روی خود اطلاعات کاذب وغیر واقعی دارد وبا استفاده از ارزش واطلاعات کاذب خود سعی در کشف وجمع آوری اطلاعات و فعالیت های غیرمجاز و غیر قانونی بر روی شبکه
می کند.به زبان ساده Honeypot  یک سیستم یا سیستمهای کامپیوتری متصل به شبکه و یا اینترنت است که دارای اطلاعات کاذب بر روی خود می باشد و از عمد در شبکه قرار می گیرد تا به عنوان یک تله عمل کرده و مورد تهاجم یک هکر یا نفوذگر  (Attacker) قرار بگیرد و با استفاده از این اطلاعات آنها را فریب داده و اطلاعاتی از نحوه ی ورود آنها به شبکه و اهدافی که در شبکه دنبال می کنند جمع آوری کند.
نحوه تشخیص حمله و شروع عملکرد Honeypot :
در مسیر منتهی به Honeypot نباید هیچ ترافیکی ایجاد شود یعنی هر گونه ارتباطی با Honeypot فعالیت غیرمجاز و غیر قانونی محسوب شده و می تواند یک دزدی ، حمله و یا سرقت محسوب شود.
  
مزایای Honeypot  :
1- جمع آوری بسته های اطلاعاتی کم حجم ولی با ارزش :
Honeypot     ها حجم کوچکی از اطلاعات را جمع آوری می کنند .مثلاً به جای ثبت روزانه 1GB داده توسط سایر تکنولوژی های برقراری امنیت اطلاعات ،  Honeypot مثلاً 1MB اطلاعات جمع آوری می کند ولی چون مطمئن هستیم که اطلاعاتی که یک Honeypot جمع آوری می کند مربوط به فعالیتی غیر مجاز است در نتیجه این اطلاعات بسیار مفید بوده و تجزیه و تحلیل حجم کوچکی ازاطلاعات آسان و ارزان است.
2- ابزارها و تاکتیکها ی جدید :   
Honeypot     ها طراحی شده اند تا هر چیزی که به سمتشان منتهی می شود ثبت کنند بنابراین Honeypot می تواند ابزارها و تاکتیکهایی جدید را که هکرها به کمک آنها به سیستم حمله می کنند را ثبت کند.                                              
3- نیاز به کمترین سخت افزار برای پیاده سازی :
     در یک کامپیوتر Pentium  که دارای  128MBRAM است قابل پیاده سازی است.
4- قابل پیاده سازی در محیط های IPV6 و رمز شده :
بر خلاف اغلب تکنولوژیهای امنیت (مثل سیستمهایIDS) که در محیط های رمز شده بخوبی کارنمی کنند Honeypot به راحتی قابل پیاده سازی در این محیط ها  است و در این محیط ها  به خوبی کار می کند.
5- سادگی :
Honeypot   ها بسیار ساده اند زیرا الگوریتم پیچیده ای ندارند که بخواهند توسعه یابند جداول حالت ندارند که نیاز به پشتیبانی داشته باشند.
6-شناسایی نقاط ضعف سیستم :
   مدیر سیستم می تواند با مشاهده تکنیک ها و روشهای استفاده شده توسط نفوذگر بفهمد که سیستم چگونه شکسته می شود و نقاط آسیب پذیر سیستم را شناسایی و نسبت به ترمیم آنها اقدام کند.هدف اصلی یکHoneypot شبیه سازی یک شبکه است که نفوذگران سعی می کنند به آن وارد شوند اطلاعاتی که بعد از حمله به یکHoneypot به دست می آید می تواند برای کشف آسیب پذیری های شبکه فعلی و رفع آنها استفاده شود.
 
 تقسیم بندی Honeypot از نظر کاربرد :
1)Production Honeypot
2)Research Honeypot

و ...
در فرمت ورد
در 11 صفحه
قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله رشته کامپیوتر با عنوان برقراری امنیت شبکه با Honeypot
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.