یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

آمار جمعیت کشور

اختصاصی از یارا فایل آمار جمعیت کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

آمار جمعیت کشور

براساس برآوردهای مرکز آمار ایران ، جمعیت کشور بهار امسال به 67 میلیون نفر رسید. به گزارش تازه های آمار که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافت ، جمعیت کشور در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.47 درصد رشد داشت.براساس این برآورد، جمعیت کشور در بهار امسال به تفکیک مناطق شهری و روستایی به ترتیب بیش از 44میلیون و 771هزار نفر و 22میلیون و 705هزار نفر بود ، به عبارت دیگر 66.4 درصد جمعیت کشور را افراد شهرنشین و 33.6 درصد را جمعیت روستایی تشکیل داد. همچنین امسال برآورد جمعیت کشور به تفکیک استان ها نشان می دهد که بیشترین جمعیت در استان های تهران ، خراسان ، اصفهان ، فارس و آذربایجان شرقی سکونت دارند. طبق این برآورد، استان تهران بیش از 11میلیون و 931هزار نفر جمعیت دارد و 87درصد از این جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند.

آمار معتادان کشور

جای شگفتی است که با وجود همه تلاشها و مبارزات صورت گرفته علیه مصرف مواد مخدر، رئیس اداره پیشگیری و درمان سوئ مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت اعلام کرد: براساس نتایج یک پژوهش، آمار معتادان کشور به 3 میلیون و 700هزار نفر رسیده است. دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور چندی پیش اعلام کرد: سالانه حدود 6600 میلیارد ریال صرف مبارزه با مواد مخدر می شود و کشفیات این مواد طی سال 82 به 220 تن رسیده است که از این میزان 18 تن هروئین و مرفین بوده که در مقایسه با سال قبل 200 درصد رشد داشته است.

شانزده درصد دانش آموزان دختر تجربه سیگار کشیدن دارند

ایسنا، 19 فروردین 82: نتایج یک پژوهش نشان داد: حدود ‌٦/٢٥ درصد دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه و پسرانه منطقه ‌١٧ تهران تجربه سیگار کشیدن دارند. به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پژوهشگران مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در پژوهشی که به “بررسی میزان استعمال دخانیات در نوجوانان مقطع راهنمایی و متوسطه و تعیین برخی عوامل موثر بر آن در منطقه تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی (منطقه ‌١٧ تهران)” پرداخته‌اند، می‌افزاید: پسران دانش‌آموز مقطع متوسطه و افرادی که دارای پدر بیکار، ‌دوستان سیگاری و سابقه استعمال سیگار در خانواده بوده و آگاهی کمتر از مضرات سیگار دارند، استعمال سیگار در آنها بیشتر است. همچنین، با افزایش پایه تحصیلی دانش‌آموزان، میزان استعمال سیگار افزایش می‌یابد. دکتر حسین فخرزاده، دکتر باقر لاریجانی، دکتر آذین میرصدرایی پژوهشگران مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم در یک مطالعه مقطعی، ‌٦٠٠ دانش آموز ‌١٨ مدرسه دخترانه و پسرانه مقاطع راهنمایی و متوسطه منطقه ‌١٧ تهران را در سال ‌٨٢ از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار دادند. بر اساس نتایح حاصل از این مطالعه، ‌٧/٢١ درصد دانش اموزان تجربه سیگار کشیدن داشتند و متوسط سنی که دانش آموزان برای اولین بار سیگار کشیده بودند حدود ‌١٣ سال بود. همچنین ‌١٨ درصد از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی، ‌٦/٢٥ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه، ‌٥/٢٧ درصد از دانش آموزان پسر و ‌٢/١٦ درصد از دانش آموزان دختر تجربه سیگار کشیدن داشتند. این نتایج می‌افزاید: داشتن احساس خوشایند از سیگار کشیدن، احساس شخصیت بوسیله کشیدن سیگار و استعمال قلیان در دانش آموزان سیگاری به طور معناداری بیشتر از بقیه بود. در بخشی از این پژوهش آمده است:‌با توجه به اینکه سیگار به راحتی در دسترس عموم افراد جامعه قرار دارد و منع اجتماعی آن نیز نسبت به مواد مخدر کمتر است به همین علت، افراد به ویژه جوانان بسیار آسان به استعمال دخانیات روی می‌آورند .استعمال دخانیات از سنین نوجوانی باعث بروز پیامدهای جسمی و روانی جبران ناپذیری در فرد خواهد شد. محققان، توجه به استعمال سیگار در دانش آموزان دختر و پسر را ضروری عنوان کرده و خاطر نشان کرده‌اند: ارایه الگوی اجتماعی و اخلاقی مناسب برای دانش آموزان می تواند درکنترل استعمال دخانیات موثر باشد.

آخرین آمار ایدز در ایران

ایسنا، 18 اسفند 82:بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار آلوده‌شدگان به عفونت HIV (بدون علامت) و ایدز در ایران به ‌٦ هزار و ‌٣٣٧ مورد رسید.به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، از این تعداد، ‌٢/٩٥ درصد را مردان و ‌٨/٤ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.همچنین، آخرین آمار آلودگی به عفونت HIV ( بدون علامت) در کشور حاکی از آلودگی ‌٦٠٣٠ مرد ( ‌٢/٩٥ درصد ) و ‌٣٠٧ زن (‌٨/٤ درصد) است. بر اساس این آمار، ‌١٩٤ نفر ( ‌١/٩١ درصد) از مبتلایان به ایدز را مردان و ‌١٩ نفر (‌٩/٨ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.ایدز در کشور، طبق آخرین آمار اعلام شده تا کنون، جان ‌٧٣٦ نفر را گرفته است که از میان این قربانیان، ‌٧٠٧ نفر (‌١/٩٦ درصد) را مردان و ‌٢٩ نفر ( ‌٩/٣ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.به گزارش ایسنا، افراد ‌٢٥ تا ‌٣٤ سال با ‌١٧٨٨ مورد (‌٢/٤١ درصد) ابتلا، شایعترین گروه سنی (در زمان بروز) ابتلا به HIV و ایدز در کشور را تشکیل می‌دهند که از میان ‌١٧٠٥ (‌٧/٤١ درصد ) نفر مرد و ‌٨٣ (‌٧/٣٣ درصد) زن هستند.اعتیاد تزریقی، تماس جنسی، خون و فرآورده‌های خونی و انتقال از طریق مادر به کودک، به ترتیب مهمترین علل آلودگی به HIV و ایدز در ایران به شمار می‌روند که از این میان ‌٣٨٢١ مرد (‌٥/٩٩ درصد) و ‌٢٠ (‌٥/٠ درصد) زن به دلیل اعتیاد تزریقی، ‌٢٨١ مرد (‌١/٦٣ درصد) و ‌١٦٤ زن (‌٩/٣٦ درصد ) از طریق تماس جنسی، ‌١٨٨ مرد (‌٥/٩٣ درصد) و ‌١٣ زن (‌٥/٦ درصد) از راه خون و فرآورده‌های خونی و ‌١١ مرد ( ‌٧/٤٠ درصد) و ‌١٦ زن (‌٣/٥٩ درصد ) از مادر به کودک به این بیماری مبتلا شده‌اند.


دانلود با لینک مستقیم


آمار جمعیت کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.